שיעור האבטלה עלה ל-3.7% אך עדיין נמוך ברמה היסטורית

במחצית השנייה של מרץ, שיעור התעסוקה ללא נעדרים זמנית מעבודה כל השבוע מסיבות הקשורות לקורונה ירד ל-61.3%, לעומת 61.8% במחצית הראשונה

לשכת התעסוקה / צילום: אביבה גנצר
לשכת התעסוקה / צילום: אביבה גנצר

שיעור האבטלה במשק עלה ל-3.7% במחצית השנייה של חודש מרץ 2022 - כך לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום (ב') - זאת לעומת שיעור אבטלה של 3.2% במחצית הראשונה של חודש מרץ. מדובר ב-160 אלף מובטלים אל מול מספר דומה של משרות פנויות במשק.

בתוך כך, שיעור האבטלה הרחב עלה ל-5.3% במחצית השנייה של חודש מרץ לעומת 4.7% במחצית הראשונה של מרץ. על רקע השיבושים בקריאה של נתוני האבטלה, באוצר מסתכלים על נתוני התעסוקה, וגם שם נרשמה נסיגה קלה. שיעור התעסוקה ללא נעדרים זמנית מעבודה כל השבוע מסיבות הקשורות לקורונה ירד ל-61.3%, לעומת 61.8% במחצית הראשונה של חודש מרץ.

הידוק שוק העבודה נוכח האבטלה הנמוכה ומספר המשרות הפנויות שנמצא בשיא עשוי להביא ללחצי שכר במשק, שבתורם עשויים לתרום לאינפלציה. יחד עם זאת, בהשוואה למחצית הראשונה של מרץ כאמור, במחצית השנייה נרשמה בלימה בירידה בשיעור האבטלה, שנמצא ברמת שפל כל הזמנים.

התחזית של חטיבת המחקר בבנק ישראל צופה כי שיעור האבטלה בסוף השנה יהיה 3.5%, ובשנה הבאה שיעור האבטלה ימשיך להיות נמוך סביב רמה זו.

שוק העבודה הישראלי התאושש במהירות בניגוד לציפיות, כמו אלה של ה-OECD, שצפה כי המשק הישראלי יהיה האחרון להתאושש. בינתיים נראה כי ההתאוששות שומרת על יציבות ברמה זו של אבטלה ותעסוקה שמצביעים על הידוק שוק העבודה.