אינטל צופה ירידה בהכנסות וברווח ברבעון השני; המניה צונחת ב-4% במסחר המאוחר

אינטל דיווחה על הכנסות של 18.4 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה ורווח של 87 סנט למניה • לרבעון הנוכחי צופה הנהלת אינטל הכנסות של כ-18 מיליארד דולר ורווח של 70 סנט למניה

בניין אינטל / צילום: Shutterstock
בניין אינטל / צילום: Shutterstock

ענקית המעבדים, חברת אינטל , דיווחה הלילה על הכנסות של 18.4 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה, ירידה של 7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח למניה על בסיס  non-GAAP עמד על 87 סנט של ברבעון. 

הרווח הנקי של אינטל רשם ירידה של 35% לרמה של 3.6 מיליארד דולר לעומת 5.5 מיליארד דולר ברבעון המקביל.

לרבעון הנוכחי צופה הנהלת אינטל הכנסות של כ-18 מיליארד דולר ורווח של 70 סנט למניה.

האנליסטים המסקרים את החברה ציפו בממוצע להכנסות של 18.3 מיליארד דולר ורווח של 80 סנט למניה ברבעון האחרון. לרבעון הנוכחי הצפי שלהם היה להכנסות של 18.4 מיליארד דולר ורווח של 83 סנט למניה.

בעקבות הדוחות והתחזית רושמת מניית אינטל ירידה של כ-4% במסחר המאוחר.

לאינטל מספר מגבלות שהקשו עליה להשיג צמיחה גבוהה ברבעון הראשון: ראשית, היא חשופה מאוד לתחום המחשוב האישי, שאמנם צמח מאוד מאז תחילת מגיפת הקורונה והביא את הנשארים בבית לרכוש מחשבים אישיים, אך כעת עלול להפגין ירידה, כמו תופעות רבות שצמחו בבת אחת בשל המגיפה; שנית, היא נסוגה מהשוק הרוסי, מדינה בת 144 מיליון תושבים, בו פעלה במשך שנים ארוכות ונפגעת מהתפרצות מחודשת של מגיפת הקורונה בסין - מקום בו מיוצרים מחשבים רבים; שלישית, היא השלימה את יציאתה ממספר פעילויות, כמו רכיבי תקשורת לדור החמישי, מכשירי תקשורת ביתיים, וזכרון נדיף - האחרונה נמכרה להייניקס הקוראינית. ולבסוף, למרות ההכרזות מהרבעונים האחרונים על בניית מפעלים באירופה ובארה"ב, כמו גם מכירת מפעלים בסין, הגידול האמיתי בתפוקת השבבים של אינטל צפוי להגיע רק עוד מספר שנים.

יחד עם זאת, במהלך הרבעון הראשון הרחיבה אינטל את האסטרטגיה שלה להגעה למחשוב הארגוני, ולהקטין את התלות שלה במחשוב אישי. היא השיקה מערכות שבבים ייעודיות לעסקים קטנים ובינונים בעלות יכולות אבטחת מידע גבוהות, והרחיבה את סל המוצרים שלה לעולם חוות השרתים. בנוסף, היא צפויה להשיק בקרוב את שבבי ה- 7 הננומטר שלה ולהתחיל למכור את יחידות העיבוד המרכזיות בטכנולוגיה זו במחצית הראשונה של 2023.

למרות שמנייתה של אינטל בשנים האחרונות נחשבת לאטרקטיבית פחות ביחס למתחרות אנבידיה או AMD , אינטל דווקא היכתה את המתחרות ואת מדד השבבים בנאסד"ק ( SOXX ) וסיפקה דיבידנד נאה לבעלי המניות שלה.

ולמרות השנים הקשות שעוברות עליה, היא צפויה להמשיך להתפתח בתחומי שיפור פעילות מחשוב הענן, עם רכישת גרנולייט הישראלית, ולעבות את פעילות הייצור שלה למפתחי שבבים חיצוניים עם רכישת טאואר - שתיהן עסקאות שהוכרזו ברבעון הראשון של השנה.

ולמרות האווירה הקודרת בשוק ההון, אינטל ממשיכה בכל הכח עם התכניות להוציא את מובילאיי להנפקה. רויטרס פרסמה לפני שבועיים בלבד כי החברה בחרה את גולדמן זאקס ומורגן סטנלי כחתמים הראשיים בהנפקה הצפויה. הערכת המחיר לחברה הישראלית, 50 מיליארד דולר, לא השתנתה, למרות הירידה הדרמטית במחירי חברות הרכב.