הקרן הגדולה ביותר בהייטק הישראלי מכנסת את יזמיה להכנה למשבר

קרן ההון סיכון האמריקאית אינסייט פרטנרס, שהשקיעה מעל 3 מיליארד דולר בסטארט-אפים ישראלים, זימנה את כל יזמיה לשיחת זום מחר • שיחת הזום תובל על ידי המייסד ג'ף הורינג ובה תציג הקרן את הצעדים שצריכים היזמים לנקוט לאור המשבר בהייטק העולמי

אינסייט פרטנרס, קרן הענק הניו יורקית / צילום: Shutterstock
אינסייט פרטנרס, קרן הענק הניו יורקית / צילום: Shutterstock

קרן ההון סיכון האמריקאית אינסייט פרטנרס הזמינה את היזמים בסטארט-אפים שבהם השקיעה בעולם לשיחת זום שצפויה להתקיים מחר (ד'), כך נודע לגלובס. על הפרק: הכנה למשבר המתהווה בתעשיית ההייטק העולמית. את שיחת הזום יוביל ג'ף הורינג, מייסד הקרן והשותף המוביל בה.

אינסייט היא כיום המשקיעה המובילה בהייטק הישראלי בשנים האחרונות והשקיעה מעל 3 מיליארד דולר בסטארט-אפים ישראלים לאורך השנים. השקעות מפורסמות שלה בארץ לאורך השנים השנים כוללות את מאנדיי, סנטינל וואן, אקווה סקיוריטי, ווקמי, מון אקטיב, וויז, נו ניים סקיוריטי, ארמיס וג'ייפרוג.

בשנה האחרונה הרחיבה אינסייט משמעותית את המשרד שלה בישראל וצירפה את ליעד אגמון ואת חגי שוורץ כשותפים ראשונים בישראל. אינסייט נחשבת באופן כללי לאחת מהמשקיעות הדומיננטיות בעולם ובפברואר השנה הכריזה על גיוס הקרן ה-12 שלה בגובה שיא של 20 מיליארד דולר.

שיחת הוועידה המתוכננת של אינסייט מתווספת לצעדים דומים שנקטו קרנות רבות אחרות בשבועות האחרונים. החודש למשל קרן ההון סיכון המפורסמת סקויה הציגה מצגת בת 52 שקפים לפני כ-250 מייסדים בהם השקיעה. במצגת היא חוזה כי המשבר בהייטק יהיה ממושך וקוראת לסטארט-אפים להתמקד בבניית תוכנית שתאפשר להם לשרוד תקופה ארוכה ללא גיוסי כספים חדשים.

"עליכם לבחון את ההוצאות שלכם בפרויקטים מיוחדים, פיתוח, שיווק והוצאות נוספות, ולהכין תוכנית קיצוצים שתוכלו להוציא לפועל במסגרת 30 הימים הקרובים", כתבה סקויה ליזמים. "במשבר של 2008 - חברות שביצעו קיצוצים התבררו כיעילות וטובות יותר".

עוד לפניה אקסלרטור הסטארט-אפים המוביל בעולם Y Combinator פרסם דברים דומים. "אף אחד לא יכול לחזות עד כמה רע יהיה המצב הכלכלי, אבל דברים לא נראים טוב", נכתב שם. "הצעד הבטוח הוא להתכונן לרע מכל". יש להניח כי גם היזמים של אינסייט פרטנרס ישמעו דברים דומים מחר.