עמיתים והרבור גרופ מכרו מקבץ דיור בבוסטון תמורת 207 מיליון דולר

המתחם שכולל 433 יחידות דיור, נרכש על ידי השתיים ב-2017, כאשר התשואה השנתית המגולמת בעסקה עמדה על 22% • הביקוש למקבצי דיור עשוי דווקא להתגבר לנוכח העלאות הריבית הנחושות מצד הבנק הפדראלי

ניר עובדיה מנהל חטיבת ההשקעות עמיתים / צילום: איל יצהר
ניר עובדיה מנהל חטיבת ההשקעות עמיתים / צילום: איל יצהר

רגע לפני העלאת הריבית האחרונה, שנעשתה על ידי הבנק הפדראלי בארה"ב ביום רביעי, שלאחריה קרסו הבורסות בוול סטריט ביום שלמחרת, השלימו קרנות הפנסיה הותיקות - עמיתים, יחד עם חברת ההשקעות בנדל"ן האמריקנית-ישראלית, הרבור גרופ, עסקה למכירת מתחם דיור להשכרה בפרברי העיר בוסטון בתשואה שנתית דו ספרתית של 22%.

העלאת הריבית האחרונה שנעשתה על ידי הנגיד פאוול ערערה בהמשך את אמון המשקיעים, וכעת החשש הוא גם מהשלכות על שוק הדיור האמריקני, שכן עלייה בריבית מקטינה את הביקוש למשכנתאות חדשות. עם זאת, העלייה בגובה הריבית אינה בהכרח פוגעת בעסקאות מהסוג המדובר, שכן דווקא ירידה בביקוש למשכנתאות מגביר את הביקוש לדיור להשכרה, מהסוג שנמכר בעסקה.

הרבור גרופ היא קבוצה אמריקנית-ישראלית שרוכשת נכסים בארה"ב, ולא אחת משלבת גופים מוסדיים מישראל בעסקאות המדוברות. ברשות הקבוצה מעל ל-63 אלף יחידות דיור בשווי כולל (עם חוב) של 18 מיליארד דולר. בעסקה המדוברת חברו קרנות הפנסיה הוותיקות - עמיתים לרכישת מתחם של דיור להשכרה לפני חמש שנים (2017) תמורת 130 מיליון דולר.

כעת מכרו השותפות בנכס המדובר בשבוע שעבר בתמורה ל-207 מיליון דולר. עמיתים והרבור גרופ רשמו תשואה מצטברת של כ-218% על ההון המושקע בנכס. התשואה השנתית המגולמת בעסקה עמדה על 22%. כמו כן, לפני שנתיים 2020 הובילה הרבור גרופ מימון מחדש לנכס כאשר בעת ההיא 31% מההון שהושקע בפרוייקט כבר הוחזר לרוכשים.

הנכס המוכר בשם ברדלי דנוורס, הוא מתחם מגורים בדירוג קלאס A , שנבנה בשנת 2008. הנכס כולל 433 יחידות דיור ולאורך השנים שיעור התפוסה הממוצע בו עמד על 95%.

ג'יי צביבל, מנכ"ל הרבור גרופ ישראל, מסר כי בחברה "שמחים על המימוש המוצלח של הנכס הממוקם בפרבר של בוסטון. הנכס נרכש עם משכנתא קיימת עם מינוף נמוך. "גלגול" המשכנתא לרוכש חדש דורש אישור של המלווה, ועל כן פוטנציאל הרוכשים נמוך יותר. אנחנו אוהבים עיסקאות מן הסוג הזה, כי יש להן פחות תחרות. השילוב של בסיס נמוך ושיפוץ בדירות, איפשר את מימוש הנכס ברווח יפה."

ניר עובדיה, מנהל חטיבת ההשקעות בעמיתים, מסר: "עמיתים שמחה על השלמה מוצלחת של השקעה זו ומודה לחברת הרבור גרופ על שיתוף הפעולה והתוצאות הטובות בהשבחת הנכס ומימושו. אנחנו ממשיכים לפעול לאיתור עסקאות בתחום המולטיפמילי בארה"ב בהיותן עסקאות ברמת סיכון נמוכה, עם הגנה מפני אינפלציה ותשואה עודפת כפי שהדבר בא לידי ביטוי בעסקה זו".