אחרי החשיפה בתקשורת, הנסיך צ'ארלס לא יקבל יותר מזוודות מזומנים

ביום ראשון האחרון פורסם ב"סאנדיי טיימס" דיווח לפיו צ'רלס קיבל "תיקים מלאים" ו"מזוודות" בהם היו לא פחות מ-2.5 מיליון ליש"ט במזומן • כעת עידכן מקור אנונימי בבית המלוכה כי הנוהג ייפסק: "זה היה אז, ועכשיו הדברים יהיו אחרת"

הנסיך צ'ארלס / צילום: Shutterstock
הנסיך צ'ארלס / צילום: Shutterstock

יורש העצר הבריטי, הנסיך צ'רלס, לא יקבל יותר "מזוודות מזומנים" מתורמים, וכל תרומה משמעותית תיעשה באמצעות מוסדות פיננסיים ובאמצעים דיגיטליים; כך מסר מקור בבית המלוכה לכלי התקשורת הבריטיים היום (ד').

ביום ראשון האחרון פורסם ב"סאנדיי טיימס" דיווח לפיו צ'רלס קיבל "תיקים מלאים" ו"מזוודות" בהם היו לא פחות מ-2.5 מיליון ליש"ט במזומן. הכסף הועבר במזומן על ידי השייח חמאד בין ג'אסים אל-תאני מקטאר, כתרומה לארגון הצדקה שבראשו עומד צ'רלס, המחלק כל שנה מיליוני ליש"ט למטרות שונות. אין תקנה האוסרת קבלת תרומות במזומן, אולם הדרך שבה הדברים נעשו - בשלוש הזדמנויות שונות ב-2011 וב-2015 - עוררה שאלות בממלכה המאוחדת.

כעת, כאמור, עידכן מקור אנונימי בבית המלוכה כי הנוהג ייפסק. "זה היה אז, ועכשיו הדברים יהיו אחרת". בכל מקרה, הבהיר המקור: "הכסף הועבר מיד לארגון הצדקה (שבראשו עומד הנסיך צ'רלס), שהחליט לקבל את התרומה". השיח הקטארי כיהן בעבר כראש הממשלה של המדינה, ונחשב לאחד האנשים העשירים במזרח התיכון. הוא גם השקיע רבות בנדל"ן בבריטניה.

מנהל קרן הצדקה של הנסיך צ'רלס אמר בראיון לתקשורת הבריטית כי "מראית העין" של העברות הכספים במזומן "אינה טובה", אך כי בזמן ההעברות "אנשי עסקים רבים מהמזרח התיכון העבירו כספים במזומן". הוא אמר כי חוקים נגד הלבנת הון שאומצו מאז הופכים את הדבר לבלתי-סביר לביצוע כיום.