סוף עונה: גולף מציעה לרכוש את עדיקה בחמישית מהשווי שבו הונפקה

גולף מבקשת לרכוש את החזקות הציבור בחברה הבת לפי שווי של 30 מיליון שקל בלבד לעדיקה - לאחר ניכוי הלוואות שהעמידה כדי למנוע את קריסתה

עדיקה. דוחות מאכזבים / צילום: כדיה לוי
עדיקה. דוחות מאכזבים / צילום: כדיה לוי

חברת האופנה המקוונת עדיקה מתקרבת לסוף דרכה העגומה כחברה ציבורית - עם עוד בשורה מרה למשקיעים במניה החבוטה. בעלת השליטה בה, רשת גולף, הודיעה כי היא מבקשת למחוק את עדיקה מהמסחר באמצעות רכישת החזקות הציבור, לפי שווי חברה של 30 מיליון שקל בלבד, וזאת לאחר ניכוי החוב של עדיקה כלפיה.

שווי זה מהווה כחמישית מהשווי שבו הנפיקו גולף ודדי שוורצברג (מייסד ומנכ"ל עדיקה לשעבר) את החברה לפני כארבע שנים, שעמד על 150 מיליון שקל לפני הכסף. במסגרת ההנפקה מכרו גולף ושוורצברג ממניותיהם ביותר מ-20 מיליון שקל.

גולף מציעה לרכוש את עדיקה לפי שווי של 50 מיליון שקל ברוטו, ממנו יש לנכות קו אשראי שהעמידה גולף, של 20 מיליון שקל, שמרביתו כבר נוצלה. גולף מחזיקה ב-60% ממניות עדיקה, כך שהמשמעות היא שעבור יתרת המניות היא מציעה לשלם כ-12 מיליון שקל. בין בעלי העניין הנוספים בחברה נמצא בית ההשקעות אקסלנס, המחזיק בכ-7% מהחברה, וחברת התרופות ניאופרם של דוד פורר, שמחזיקה ב-5.3%.

מניית עדיקה , שזינקה בשבוע שעבר על רקע כוונת הרכישה של גולף , צונחת בעקבות הדיווח הנוכחי בכ-30%, למחיר המתקרב לשווי העסקה. אם בעלי המניות לא יסכימו להצעה, תעמיד גולף לעדיקה מימון נוסף "שקל לשקל", לפי הודעתה. הסכום הזה ינוכה בעתיד מהצעת השווי הנוכחית, כך שככל הנראה השווי המוצע לעדיקה עלול להתכווץ, ככל שלא יחול מפנה משמעותי בעסקיה.

"לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה בלי גיוס"

עדיקה, שנוסדה בינואר 2012 על ידי שוורצברג ושותפתו עדי רונן, נולדה כאתר אונליין העוסק בעיצוב ובשיווק פרטי אופנה, ובהם מוצרי הלבשה, הנעלה ואופנת בית, תחת המותג Adika, וכן בשיווק ובהפצה של מוצרים משלימים של מותגים בינלאומיים.

בשנת 2015 רכשה גולף, מקבוצת כלל תעשיות, את השליטה בחברה, לפי שווי של 40 מיליון שקל, ובשנים הבאות הפכה עדיקה גם לרשת של חנויות פיזיות, עם תוכניות וחלומות לכבוש לעצמה נתחי שוק גם מחוץ לישראל. 

אלא שכל החלומות הללו התנפצו לאחר הנפקתה ב-2018. מדיווח ששיגרה עדיקה, בשבוע שעבר, עולה כי "על אף תוכניות ההתייעלות, לחברה תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת זה חמישה רבעונים. להערכת החברה, תזרים המזומנים מפעילותה השוטפת של החברה למחצית השנייה של 2022 צפוי גם הוא להיות שלילי, בסך של כ-10 מיליון שקל. 

"עקב מצבה הפיננסי, ובשים לב לתנאי השוק, מעריכה החברה כי קיים ספק של ממש ביחס ליכולתה לקבל אשראי בנקאי או חוץ-בנקאי בתנאים סבירים". בהתאם לאמור לעיל, צפתה עדיקה כי "בהיעדר גיוס הון בהיקף משמעותי נכון לסוף השנה היא לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה".

את שנת 2021 סיימה עדיקה עם עלייה קלה בהכנסות ל-179 מיליון שקל, אך עלייה חדה בהוצאות המכירה והשיווק הובילה אותה לרשום הפסד של 55 מיליון שקל. ברבעון הראשון של 2022 נמשכה ההרעה בעסקי החברה. ההכנסות נחתכו ביחס לרבעון המקביל ב-40%, ובשורה התחתונה נרשם הפסד של 12 מיליון שקל.