הסכם אסטרטגי ל-Cathworks עם מדטרוניק: השקעה של 75 מיליון דולר ואופציה הדדית לרכישה ב-585 מיליון

קת'וורקס תוכל לחייב את מדטרוניק להשלים את הרכישה אם תעמוד במספר אבני-דרך

מדטרוניק / צילום: Shutterstock, JHVEPhoto
מדטרוניק / צילום: Shutterstock, JHVEPhoto

חברת קת'וורקס (Cathworks), אשר פיתחה מערכת לא פולשנית המחליפה צנתור אבחוני, הודיעה היום (ג') על הסכם השקעה, שיווק ואופציה לרכישה, מול תאגיד המכשור הרפואי מדטרוניק . על פי ההסכם, מדטרוניק תשקיע 75 מיליון דולר בקת'וורקס (בנוסף להשקעה בסכום לא ידוע שביצעה בחברה בעבר), ותחל לשווק את מוצריה בארה"ב, ישראל ויפן, שלושה שווקים בהם כבר פועלת החברה היום.

מדטרוניק תקבל אופציה לרכישת החברה בהינתן השלמה של מספר אבני-דרך. האופציה היא הדדית, כלומר עם השלמת אבני-הדרך הרלוונטיות, קת'וורקס תוכל לחייב את מדטרוניק להשלים את רגישת החברה. כמו כן, גם לאחר הרכישה אם תתבצע, מדטרוניק תשלם לבעלי המניות של קת'וורקס תשלומים נוספים בהתאם לאבני-דרך נוספות, בסכום שיכול להביא את השווי הכולל של העסקה למעל מיליארד דולר.

המשקיעים העיקריים בחברה הם הקרנות טריוונצ'רס של מיכל גבע והקרדיולוגים מרטין ליאון ופיטר פיצג'רלד, פונטיפקס, קווארק וקרן דירפילד האמריקאית. לחברה גם שני משקיעים אסטרטגיים מלבד מדטרוניק, ששמותיהם לא נחשפו.

הגיוס האחרון של החברה היה בהיקף של 30 מיליון דולר ב-2020, וקדם לו גיוס של 30 מיליון דולר נוספים ב-2019. עד היום החברה גייסה כ-80 מיליון דולר.

קת'וורקס הוקמה על ידי גיא וד"ר יפעת לביא יחד עם הקרדיולוג פרופ' רן קורנובסקי מביילינסון. גיא לביא ניהל את החברה עד 2013, והיום היא מנוהלת מארה"ב על ידי רמין מוסאבי, בעבר בכיר בחברות הבינלאומיות באקסטר ואדווארס. קת'וורקס מעסיקה כ-50 עובדים בישראל, בכפר סבא, וכ-50 נוספים בארה"ב ויפן. בכל השווקים הללו היא נמצאת בשלב המכירות, כאמור.

מוצר החברה משתמש בהדמיית הרנטגן ובפענוח מבוסס בינה מלאכותית, כדי לאבחן חסימות בכלי דם, באופן שמחליף תהליך של צנתור אבחוני, שהוא פולשני. היום כ-40% ממצבי החסימה האלה, שיכולים להיות קטלניים, אינם מאובחנים או שהם מאובחנים באופן שגוי. צנתור אבחוני הוא פרוצדורה שאין מקלים ראש בביצועה, בשם הפולשניות שלה. גישה לא פושלנית לאותו תהליך אבחון, יכולה להוביל ליותר בדיקות ויותר אבחנות נכונות. ניסוי שערכה החברה מצא כי המוצר יעיל ומדוייק כמו החלופה הפושלנית המובילה בשוק, אך בטוח יותר, וחסכוני יותר בזמן ומאמץ של הרופא.