עובדי טבע בכפר סבא משביתים קו ייצור; עלול להיגרם לחברה נזק כספי

כחלק מסכסוך עבודה שהוכרז באתר טבע בכפר סבא לפני מספר שבועות, הושבת הבוקר קו ייצור של אחד ממוצריה • יו"ר ועד העובדים: "נכנסנו מתחת לאלונקה, ומצד ההנהלה אין דוגמה אישית"

אתר טבע בכפר סבא / צילום: סיון פרג'
אתר טבע בכפר סבא / צילום: סיון פרג'

עובדי טבע  בכפר סבא משביתים קו ייצור של אחד ממוצרי החברה, כחלק מסכסוך עבודה שהוכרז באתר לפני מספר שבועות. השביתה צפויה לגרום לחברה נזק כספי, ולא מן הנמנע שצעדים נוספים יינקטו בהמשך.

לדברי יו"ר ועד עובדי טבע בכפר סבא, אלירן קוזליק, "ועד העובדים נרתם רבות בשנה האחרונה להבראת האתר. כולנו נכנסנו 'מתחת לאלונקה' כאשר מצד ההנהלה אין כלל דוגמה אישית. ההנהלה חזרה בה מהסכמים, פועלת זה מספר חודשים בחוסר תום לב ומנסה בכל דרך לפגוע בעבודה המאורגנת תוך גיוס עובדים חדשים בשכר גבוה מהוותיקים. למרות ניסיונות רבים לפתור את הבעיות ולמרות שאנו פועלים זה שנים כ'מבוגר האחראי' מול ההנהלה, לא נותרה לנו ברירה והחלטנו לעשות אחת ולתמיד סוף להתנהלות הזו. היום החלנו בצעד ראשוני של שביתת אזהרה עם פגיעה מינורית במטופלים".

קוזליק הביע תקווה שהשביתה "תעביר מסר חד להנהלה כי יש באתר כוח ארגוני ונעמוד על זכויותינו כפי שעשינו עד כה. חשוב לי להדגיש כי אם יהיה צורך לא נהסס להשבית את האתר כולו. אנחנו לא נאפשר את המשך שחיקת שכר העובדים ואת פערי השכר שיצרה ההנהלה, כשמנגד היא מאיישת תפקידים במיקור חוץ. נמשיך לעמוד על זכויות העובדים ונשכב על הגדר לטובת כך".

מטבע נמסר: "אנו מצרים על החלטת ועד העובדים וההסתדרות לנקוט צעדים ארגוניים באתר כפר סבא, שפוגעים, בראש ובראשונה, באתר ובעובדיו, ואף עלולים לגרום לחוסרים בתרופות חיוניות הנחוצות למטופלים. החלטה תמוהה זו נתקבלה דווקא לאחר שורה של דיונים מרתוניים ופוריים בהם הצדדים השיגו התקדמות משמעותית ופתרו את מרבית המחלוקות ביניהם - כולל הסכמות בנוגע לסך תקציב קידום השכר לעובדים. המחלוקת העיקרית שנותרה בעינה היא אופן החלוקה של סך הקידום המוסכם. אנו קוראים לוועד ולהסתדרות לבטל את הצעדים המתוכננים, לגלות אחריות לעתיד האתר, עובדיו - וחשוב מכך לבריאות המטופלים הסומכים ידיהם על החברה - וללבן גם את המחלוקת שנותרה בהידברות עד ייתמר עשן לבן".

בסוף השנה שעברה היו הבנות בין החברה לוועד בנוגע לפיטורים ופרישה מוקדמת של כ-200 עובדים בכפר סבא, אך זמן קצר לאחר מכן האשימה ההסתדרות את טבע בהפרת ההסכמים. קודם לכן, בשנת 2017 היו באתר זה פיטורים משמעותיים, עוד לפני תוכנית ההתייעלות הגדולה שהוביל המנכ"ל קאר שולץ שנכנס לתפקידו בסוף אותה שנה.