הגידול בביקושים לגז הקפיץ את הכנסות ורווחי רציו אנרגיות

השותפות דיווחה על הכנסות של כ-97 מיליון דולר ברבעון השני, גידול של כ-31% לעומת הרבעון המקביל אשתקד • הרווח הנקי של רציו ברבעון עומד על כ-46 מיליון דולר, גידול של 64% לעומת הרבעון המקביל אשתקד

מנכ''ל רציו, יגאל לנדאו / צילום: יהושע יוסף
מנכ''ל רציו, יגאל לנדאו / צילום: יהושע יוסף

שותפות רציו אנרגיות, המחזיקה 15% ממאגר הגז הטבעי לוויתן, דיווחה היום על תוצאות טובות ברבעון השני לשנת 2022. ההכנסות ברבעון זה עמדו על כ-97 מיליון דולר, גידול של כ-31% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי לרבעון צמח ב-46% והגיע לכ-64 מיליון דולר והרווח הנקי של רציו ברבעון עומד על כ-46 מיליון דולר, גידול של 64% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

על רקע הצמיחה בהכנסות וברווחי, השותפות הודיעה לראשונה על חלוקת דיבידנד בהיקף של 25 מיליון דולר.

במהלך הרבעון נמכרו ממאגר לוויתן כ-2.8 BCM גז טבעי, מתוכם 2 BCM ללקוחות בשווקי הייצוא במצרים וירדן, כאשר מתחילת השנה ועד היום נמכרו מהמאגר כ-7.6 BCM גז טבעי. 

המחיר הממוצע של גז טבעי שנמכר ברבעון היה 6.4 דולר ליחידת חום (MMBTU) לעומת 4.9 דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשותפות מציינים כי העלייה במחיר הממוצע נובעת בעיקר משינוי בתמהיל המכירות לטובת שווקי הייצוא המושפעים מעליית מחירי הנפט.

יגאל לנדאו, מנכ"ל רציו , ציין כי "הביקושים הגוברים משווקי הייצוא, יחד עם עלייה במחיר הממוצע של הגז הטבעי מביאים את רציו לרבעון שיא נוסף בכל הפרמטרים. אנו ממשיכים לתת מענה לביקושים הגדלים לגז טבעי מצד לקוחות היצוא בשוק האזורי, במקביל לאספקה הסדירה בחודשי הקיץ לשוק המקומי. אנו שמחים שמאגר לוויתן תורם למאמץ העולמי של אספקת גז טבעי לאירופה כחלק מההבנה של מדינות אירופה לגבי הצורך בגיוון מקורות האספקה של גז טבעי. במקביל, שותפי לוויתן פועלים נמרצות לקבלת החלטה בנוגע לחלופה להגדלת היקפי ההפקה ובהתאם להגדלת המכירות של גז טבעי מהמאגר".