רשות שוק ההון הודיעה לרונית בודו: לא מאריכים בינתיים את הכהונה כדירקטורית במגדל

על רקע יחסיה עם בעל השליטה בחברת הביטוח, שלח סגן הממונה על הביטוח מכתב לבודו, בו הוא מודיע לה כי בכוונת רשות שוק ההון להעמיק את הבירור בעניינים מסוימים שעלו במהלך הבחינה, ועד לסיום הבדיקה לא תוארך כהונתה • נציגה של בודו: "החלטה חריגה שהתקבלה בחוסר סמכות"

שלמה אליהו, בעל השליטה במגדל ביטוח / צילום: תמר מצפי
שלמה אליהו, בעל השליטה במגדל ביטוח / צילום: תמר מצפי

רשות שוק ההון שוב מתערבת בנעשה בחברת הביטוח מגדל. רו"ח יבגני אוסטרובסקי, סגן בכיר לממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת, שלח אמש (א') מכתב לדירקטורית בחברה רונית בודו, הוא הוא מבהיר כי עד להשלמת בדיקה שמבצעת הרשות באשר לתפקודה וליחסיה עם בעל השליטה בחברה, שלמה אליהו, הרשות לא תאפשר את המשך כהונתה. מכיוון שללא הארכת כהונה, מועד סיום הכהונה הינו היום, בודו לא תוכל להשתתף בישיבות הדירקטוריון או לעסוק בענייניה של מגדל עד להחלטה אחרת.

ב-7 ביולי הגישה מגדל לרשות שוק ההון הודעה על מינויה של בודו לכהונה נוספת שלישית כדירקטורית חיצונית ובלתי תלויה בחברה. במסגרת בחינת מינוי כזה, הממונה על שוק ההון נדרש להביא בחשבון שיקולים שונים, ובכלל זה התאמת הדירקטור לתפקיד, בין היתר, לאור מאפייניו הייחודיים של הגוף המוסדי ותפקודו של המועמד בקדנציות הקודמות. ברשות שוק ההון כבר העלו בעבר חשד לפיה בודו, המקורבת לאליהו, מקבלת החלטות בהתאם לדעתו של אליהו ולא ממלאת את תפקידה כדירקטורית חיצונית ובלתי תלויה.

"לצורך קבלת החלטה בעניינך, נבחנה התנהלותך כחברה בדירקטוריון ובוועדות הדירקטוריון השונות במהלך תקופת כהונתך", כתב אוסטרובסקי לבודו. "הבירור כלל, בין היתר, שיחות עם נושאי משרה ובעלי תפקידים מרכזיים שכיהנו בחברה בתקופת כהונתך. לצד האמור נבחן גם המידע שהצטבר אצל גורמי הפיקוח ברשות בנוגע להתנהלותה השוטפת של החברה והדירקטוריון, בשים לב לחשיבות הנודעת לעבודת הדירקטוריון כאורגן האחראי לניהולו התקין, יציבותו, והצלחתו של גוף מוסדי לטובת המבוטחים והחוסכים, ולחלקו של הדירקטור כנושא משרה במסגרת זו".

"לעמדת הממונה, בשל רוחב היריעה של הבירור הנדון והממצאים החלקיים שעלו במסגרתו עד כה, ועל מנת שניתן יהיה לקבל החלטה באשר למידת התאמתך לכהונה כדירקטורית בחברה, יש מקום להמשיך ולבחון את כלל המידע שהתקבל אצל גורמי הפיקוח, ואף להעמיק את הבירור בעניינים מסוימים שעלו במהלך הבחינה. על רקע האמור, ועד להשלמת הבירור, בכוונת הממונה שלא לאשר את חידוש כהונתך", הוסיף סגן הממונה.

זו לא הפעם הראשונה שרשות שוק ההון מתערבת בנעשה במגדל. בעבר הכריח ברקת את אליהו לבחור אם הוא רוצה לשאת תפקיד בחברת הביטוח או בחברת האם, מגדל אחזקות, שלה במטרה לצמצם את התערבותו בהתנהלות השוטפת של החברה. אליהו בחר לבסוף בחברת האחזקות ומינה עצמו ליו"ר החברה. כאשר החליט לפני מספר חודשים לפנות את מקומו לשופט העליון בדימוס, חנן מלצר, הודיע ברקת כי הוא מבטל את הקנס שהושת על מגדל על ידי המפקחת הקודמת, דורית סלינגר, בשל התערבותו של אליהו בחברת הביטוח.

עו"ד אלירם בקל המייצג את גב' בודו מסר בתגובה: "מדובר בהחלטה חריגה ומוזרה, המתיימרת להביא להפסקת כהונה של דירקטורית מכהנת בחברת ביטוח, ללא עילה וללא הסבר. ההחלטה התקבלה בחוסר סמכות, תוך הפרת זכות הטיעון, ובניגוד למנגנון הקבוע בחוק. גב' בודו תפעל לשמור על זכויותיה, והיא נחושה להמשיך ולשמש בתפקידה כדירקטורית בלתי תלויה לטובת חברת הביטוח וציבור העמיתים".