רשת בתי הקולנוע השנייה בגודלה בעולם הגישה בקשה לפשיטת רגל

מגפת הקורונה נרגעה ויותר אנשים הגיעו לבתי הקולנוע, אבל עבור רשת בתי הקולנוע השנייה בעולם, סינוורלד, זה מעט מדי ומאוחר מדי • הרשת הגישה בקשה להגנה מפני בקשות פירוק מצד הנושים בארה"ב

סינוורלד בבריטניה / צילום: Shutterstock, Ajit Wick
סינוורלד בבריטניה / צילום: Shutterstock, Ajit Wick

סינוורלד , הפועלת ב-10 מדינות, ביניהן בריטניה וארצות הברית, היא רשת הקולנוע השנייה בגודלה בעולם - מעליה נמצאת רק AMC. הערב (ד') הגישה החברה בקשה לפשיטת רגל, לאחר שחזרתו האיטית של הקהל לבתי הקולנוע לא הצליחה לגרום לה להתאושש.

סינוורלד הגישה בקשה לפשיטת רגל לפי פרק מספר 11 בחוק פשיטות הרגל האמריקאי, המעניק לחברה הגנה מסוימת מפני הנושים, תוך אפשרות להתארגן מחדש באופן שבו היא תוכל להמשיך ולפעול. כבר בחודש שעבר דיווחו בוול סטריט ג'ורנל על כוונת החברה להגיש בקשה לפשיטת רגל בארצות הברית.

בעוד שיותר ויותר אנשים שבים לבקר בבתי הקולנוע, מכירות הכרטיסים עדיין מקרטעות ביחס לרמתן טרם המגפה. מלבד מספר סרטי גיבורי-על כמו "הפנתר השחור: ואקאנדה לנצח", שמתוכננים לצאת לאקרנים במהלך הסתיו הקרוב, בתי הקולנוע מתמודדים עם לוח הקרנות דליל, משום שאולפנים רבים בהוליווד הגבילו את הפקותיהם, עיכבו הוצאת סרטים או פנו ישירות לשירותי הסטרימינג בשל חוסר הוודאות בנוגע לחזרת הקהל.

הקורונה החריבה את האימפריה העסקית של משפחת גרידינגר והובילה לסגירה של אולמות ההקרנה ברחבי העולם, לצד ירידה ועיכובים בשחרור הסרטים לבתי הקולנוע. ההתדרדרות במצבה של סינוורלד הגיעה גם על רקע ניסיון לרכוש את רשת הקולנועים סינפלקס הקנדית - שהייתה הופכת אותה לגדולה בעולם - עסקה שבוטלה ביוני 2020. עם זאת, בדצמבר האחרון פסק ביהמ"ש בקנדה כי על סינוורלד לשלם פיצוי בגובה כ-1.6 מיליארד דולר לחברה הקנדית, ובתגובה סינוורלד ציינה כי תערער על ההחלטה וכי אינה מחויבת לשלם עד תום הדיון בערעור.

את שנת 2021 סיכמה אמנם סינוורלד עם זינוק של יותר מ-100% בהכנסות ביחס לשנת הקורונה (ל-1.8 מיליארד דולר), אך בשורה התחתונה עדיין נרשם הפסד ניכר של 566 מיליון דולר - לאחר מגה הפסד של כ-2.65 מיליארד דולר בסיכום 2020.

במאזני החברה יש התחייבויות שוטפות בסך 1.56 מיליארד דולר, מול נכסים שוטפים של 533 מיליון דולר. סך ההתחייבויות לטווח הארוך (מעל לשנה) מסתכם ב-9.2 מיליארד דולר, מהן ההלוואות שנטלה במעל ל-5 מיליארד דולר. הגירעון בהונה העצמי עומד על 345 מיליון דולר.