לאחר סערת הטונה: דיפלומט רוכשת תוספי מגנזיום בכ־100 מיליון שקל

החברה הנרכשת, נווה פארמה, עוסקת בפיתוח ושיווק של תוספי תזונה בעיקר של מגנזיום לצד אביזרים רפואיים, ומציגה צמיחה גבוהה בהכנסות וברווחים

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט
מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

לאחר הסערה הצרכנית שעוררה כוונתה להעלות את מחירי מוצריה, ובהם טונה סטארקיסט, מרחיבה יבואנית מוצרי הצריכה והמזון דיפלומט  את עסקיה לתחום תוספי התזונה בהשקעה של 96 מיליון שקל.

נראה כי ההשקעה הנוכחית נועדה לשפר את רווחיות עסקי החברה, שנפגעו בתקופה האחרונה. דיפלומט, שמוביל המנכ"ל נעם וימן, פרסמה לאחרונה דוחות חלשים יחסית לרבעון השני עם ירידה של 41% ברווח הנקי שעמד על 17.6 מיליון שקל.

בין היתר מנתה החברה עלייה בהוצאות המכירה והשיווק שנבעה מגידול בעלויות אחסנה ושינוע כתוצאה מגידול במלאי, וכן מהתייקרויות שונות, בעיקר שכר ודלק.

ביגדם מוכרת את מוצרי נווה פארמה באמזון

כעת מדווחת דיפלומט, הנסחרת בשווי של כ־1.3 מיליארד שקל (ירידה של 12% מתחילת השנה) על רכישת שתי חברות - 65% ממניות נווה פארמה תמורת 81 מיליון שקל ו־90% מביגדם תמורת 15 מיליון שקל, עם אופציה לרכוש את יתרת מניותיהן.

נווה פארמה, שייסד ניצן פרימור, עוסקת בפיתוח ושיווק תוספי תזונה, בעיקר תוספי מגנזיום, וכן אביזרים רפואיים בתחום "אף אוזן גרון", אותם היא מוכרת בישראל לבתי מרקחת, חנויות טבע וקופות חולים. כמו כן היא עוסקת בפיתוח וייצור מותגים פרטיים עבור חברות פארמה באירופה, אוסטרליה ועוד. ביגדם שהחלה בפעילות מהותית בשנת 2020, ועוסקת במכירות אונליין בחו"ל של מוצרי נווה פארמה (בעיקר באמצעות אמזון).

התוצאות שמציגות החברות הנרכשות מלמדות כי מדובר בפעילות צומחת ורווחית. נווה פארמה רשמה הכנסות של 41.8 מיליון שקל בשנת 2021, עלייה של 11% ביחס לשנה הקודמת, כאשר הרווח הנקי הכפיל עצמו ועמד על 9.2 מיליון שקל. ביגדם רשמה מחזור של 8.8 מיליון שקל בשנה שעברה, כפול מב־2020, ורוווח של 1.85 מיליון שקל.

דיפלומט יוצגה בעסקה בידי עורכות הדין שירי לינד, שירלי דהן, ספיר ביאליסטוק ומיתר מאירי ממשרד מ. פירון ושות'. נווה פארמה יוצגה בידי עוה"ד שגיא גרוס, דור לוי-תם ואיזבל פשייב ממשרד ברנע.