ביהמ"ש האירופי דחה את ערעור גוגל: תשלם קנס של יותר מ-4 מיליארד אירו בשל פגיעה בתחרות

בית המשפט הכללי של האיחוד האירופי בלוקסמבורג צמצם רק במעט את קנס השיא שהוטל על גוגל בגין שימוש במערכת ההפעלה למובייל אנדרואיד כדי לחסל מתחרים • גוגל עדיין יכולה לערער לבית המשפט העליון של האיחוד

מנכ''ל גוגל, סונדר פיצ'אי / צילום: Associated Press, LM Otero
מנכ''ל גוגל, סונדר פיצ'אי / צילום: Associated Press, LM Otero

בית המשפט הכללי של האיחוד האירופי בלוקסמבורג אישר היום (ד') את החלטת ההגבלים העסקית נגד החברה-האם של גוגל, אלפאבית . עם זאת, בית המשפט הפחית במעט את הקנס שיוטל על גוגל, שנדרשת לשלם 4.125 מיליארד אירו (4.12 מיליארד דולר) במקום 4.34 מיליארד אירו, הסכום המקורי. 

גוגל בדרך לפיטורים? המנכ"ל רוצה להפוך אותה ל-"20% יותר יעילה" 

ההחלטה נוגעת לשימוש שעשתה גוגל לכאורה במערכת ההפעלה שלה למובייל, אנדרואיד, כדי לחסל תחרות בתחומי החיפוש והדפדפדנים (כרום). לטענת האיחוד האירופי, גוגל השתמשה בחוזים עם יצרני הטלפונים על אנדרואיד כדי לחסל מתחרים בזמן קריטי של התפתחות שוק המובייל. בתגובה טענה גוגל כי היא לא כובלת משתמשים לשימוש במוצרים שלה באנדרואיד, אך בית המשפט לא קיבל טענה זו.

התהליך נגד החברה בנושא זה החל ב-2015, והקנס המקורי הוטל על גוגל ב-2018 ונחשב לגדול ביותר אי-פעם. גוגל הגישה ערעור על הקנס, אך הפסידה את רובו וזכתה ל"הנחה" קטנה של 5% בלבד. עם זאת, ככל הנראה לא מדובר על סוף הסיפור, שכן גוגל עדיין יכולה לפנות לבית המשפט העליון של האיחוד האירופי ולערער שם.