המניות ששרדו את יום המסחר הגרוע ביותר בוול סטריט ב-2022

מדדי המניות בוול סטריט רשמו את אחד הערבים הגרועים ביותר בשנתיים האחרונות, כאשר 494 ממניות ה-S&P 500 וכל מניות הנאסד"ק 100 סיימו את הערב באדום • מי בלטו בניגוד למגמה ולמה?

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נתוני האינפלציה המאכזבים שפורסמו אתמול בארה"ב הביאו לירידות חדות במיוחד בוול סטריט, שם נרשם אחד הערבים הגרועים ביותר בשנתיים האחרונות. 494 ממניות מדד ה-S&P 500  ירדו וסייעו למדד לרשום את היום הגרוע ביותר מאז יוני 2020, ובמדד הנאסד"ק 100  כלל המניות סיימו באדום. בנאסד"ק  כולו 517 מניות (16%) רשמו עליות, אל מול כ-2,700 מניות שאיבדו גובה.

המניות בארה"ב איבדו אתמול שווי שוק אדיר של 1.6 טריליון דולר, כאשר חמש החברות הגדולות ביותר ב-S&P 500 (אפל , מיקרוסופט , אמזון , אלפאבית (גוגל)  וטסלה ) השילו 477 מיליארד דולר משוויין המצרפי. כל 11 הסקטורים ירדו, ואת הירידה ה"מתונה" ביותר רשם סקטור האנרגיה שהשיל 2.5%.

על רקע המפולת החדה בבורסה האמריקאית מספר מניות הצליחו לרכז עניין ולבלוט לטובה. הנה שלוש מהן.

על רקע המשפט: טוויטר אישרה את העסקה מול מאסק

טוויטר  בלטה בעלייה קלה, אך לצד המתחרה מטא (פייסבוק)  שצללה ביותר מ-9%, גם עלייה פעוטה של 0.8% מצליחה לרגש. אילון מאסק אמנם מנסה לסגת מעסקת הרכישה של הרשת החברתית, אך בעלי המניות שלה אישרו אתמול את העסקה שאמורה להתקיים לפי שווי חברה של 44 מיליארד דולר.

טוויטר בין הבודדות שעלו. מפת ה-S&P 500 אמש / צילום: FINVIZ
 טוויטר בין הבודדות שעלו. מפת ה-S&P 500 אמש / צילום: FINVIZ

החברה תבעה את המיליארדר ביולי על הפרת החוזה, ומאסק הגיש תביעה נגדית והאשים את טוויטר בהטעיה בנוגע למצב החברה וכמות המשתמשים ברשת החברתית. טוויטר מצדה טוענת שמאסק קיבל רגליים קרות לאחר שתנאי השוק השתנו לרעה. בשבוע שעבר, מאסק קיבל אישור משפטי לתקן את כתב תביעת הנגד שלו כדי לכלול חלק מטענותיו של מנהל בכיר בחברה לשעבר, פייטר צטקו, שטען שטוויטר הטעתה רגולטורים לגבי כשלי אבטחה שבה וכי היא "נתנה עדיפות לרווחיות על פני אבטחה".

המשפט צפוי להתחיל ב-17 באוקטובר בדלאוור והוא ייערך ללא חבר מושבעים.

ניסוי קליני מוצלח בתחום שבו אין אף תרופה מאושרת

מי שבלטה במיוחד אמש על רקע המסכים האדומים היא חברת התרופות אקרו (Akero Therapeutics) שהמריאה ב-136% לאחר שדיווחה על תוצאות חיובית בניסוי שלב שני שלה לטיפול במחלת כבד שומני לא אלכוהולי (NASH). על פי הדיווח התרופה עמדה ביעד העיקרי וכן שיפרה את התוצאות מהניסוי הקודם גם ביחס לפלצבו.

ריצת המשקיעים אל המניה נובעת מכך שתחום ה-NASH אינו נשלט על ידי אף חברה ומינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לא אישר עד כה שום תרופה למחלה. מחלת הכבד השומני מתאפיינת בדלקות (סטאטוהפטיטיס), היווצרות צלקות (פיברוזיס) ובמקרים קשים היא יכולה אף להחמיר לשחמת או לסרטן הכבד.

ניאו: הלקוחות מרוצים, התחזיות אופטימיות

עוד מניה שבלטה בניגוד למגמה אמש היא יצרנית הרכב החשמלי הסינית ניאו , שהמשיכה במומנטום חיובי וטיפסה ב-1% לאור המלצה חמה מאנליסט של דויטשה בנק שפורסמה ביום שני (שאותו סיימה בזינוק של 13.5%). יו ציין את ניאו כבחירה המובילה שלו מבין יצרניות הרכב החשמלי הסיניות, במחיר יעד של 39 דולר, כאשר את היום פתחה בשער של 20 דולר.

בין השאר ציין יו שדגם הסדאן החשמלי שלה ET5 עשוי להפוך לדגם פרימיום פופולרי ביותר שכן הלקוחות הראשונים שנמסר להם הרכב היו מרוצים ביותר, כך על פי הבאזז ברשתות החברתיות, כתב.

דגם ET5 של ניאו / צילום: Reuters, Daniel Ren
 דגם ET5 של ניאו / צילום: Reuters, Daniel Ren

החברה מסרה במסגרת הדוחות האחרונים שלה תחזית טובה למסירות רכב ברבעון השלישי, שמצביעה על ביקוש חזק וכן על התרחבות באירופה, שם עומדת מולה מתחרה חזקה במיוחד - טסלה. "עבור הרבעון הרביעי, ההנהלה ציינה שהיא מצפה לרשום שיא מסירות חודשי בכל חודש, עם עלייה חדה במיוחד בדצמבר שם היא צפויה למסור 10,000 מכוניות מדגם ET5" כתב יו.

האנליסט העלה את תחזית המסירה שלו לשנה כולה ב-5,000 מכוניות, ל-140 אלף. זה מרמז על מסירות של כ-57 אלף כלי רכב ברבעון הרביעי ו-32 אלף ברבעון השלישי.