מניותיו של איזי בורוביץ בחברת כנפיים נמכרו ע"י בנק לו שועבדו תמורת 3.3 מיליון שקל

בעבר היה איזי בורוביץ שותפם של אחיו דדי וגיסתו תמי מוזס לשליטה בכנפיים ושימש כיו"ר חברת התעופה אל על מטעמה • המניות, כך עולה מהדיווח, נמכרו כבר לפני יותר משנה וחצי

בורוביץ איזי / צילום: בן יוסטר
בורוביץ איזי / צילום: בן יוסטר

דיווח של חברת כנפיים אחזקות מגלה כי כל מניותיו של ישראל (איזי) בורוביץ בחברה נמכרו לפני יותר משנה וחצי ע"י בנק שלטובתו שועבדו. המניות, שמהוות כ-2.2% מהון החברה, נמכרו תמורת סכום של 3.3 מיליון שקל. למרות שהמכירה בוצעה בפברואר 2021 הדבר נודע לכנפיים רק כעת.

כנפיים אחזקות, ששלטה עד לפני כשנתיים בחברת התעופה אל על, עוסקת כיום בעיקר בהחכרת מטוסים באמצעות החברה הבת גלובל כנפיים ומחזיקה בכ-7% ממניות אל על, שבה אין לה מעורבות ניהולית. כנפיים נסחרת בשווי של 144 מיליון שקל, לאחר שמנייתה איבדה כשליש מערכה בשלוש השנים האחרונות, אך מתחילת השנה הנוכחית הניבה תשואה חיובית של כ-20%.

פרופ' איזי בורוביץ, 81, נמנה בעבר עם בעלי השליטה בכנפיים, לצד אחיו התאום דוד (דדי) בורוביץ וגיסתו, תמי מוזס בורוביץ. לאחר שנים ארוכות של אידיליה משפחתית, שלוותה בהצלחה עסקית של הבראת חברת התעופה ארקיע, פרץ בשלהי שנת 2008 סכסוך בין האחים על רקע רצונו של איזי למכור את חלקו בכנפיים אחזקות (שעמד על כ- 16% מההון) לידי אחיו, במחיר שהיה גבוה משמעותית ממחיר השוק שבו נסחרה החברה באותה עת - לו סרב דדי. במהלך הסכסוך, התפטר איזי מתפקיד יו"ר דירקטוריון אל על, שאת השליטה בה רכשה כנפיים בשנת 2005 מידי המדינה. כעבור כמה שנים החל איזי לבורוביץ למכור את מניותיו בחברה, רובן לידי גיסתו תמי מוזס, וכעת כאמור נמכרו יתרתן ע"י הבנק לו שועבדו.