פיטורים במרכז הבינה המלאכותית של אינטל בקיסריה

הבאנה לאבס, חטיבת פיתוח השבבים לתחום הבינה המלאכותית של אינטל, מפטרת עשרות עובדים ממרכז הפיתוח בקיסריה • ככל שנודע, ההחלטה לא התקבלה באינטל, אלא בהנהלה הישראלית שנותרה עצמאית באופן יחסי ממטה תאגיד השבבים בסנטה קלרה

אינטל / צילום: אינטל
אינטל / צילום: אינטל

הבאנה לאבס, חטיבת פיתוח השבבים לתחום הבינה המלאכותית של אינטל, מפטרת עשרות עובדים ממרכז הפיתוח בקיסריה. ככל שנודע, ההחלטה לא התקבלה באינטל, אלא בהנהלה הישראלית שנותרה עצמאית באופן יחסי ממטה תאגיד השבבים בסנטה קלרה.

הבאנה לאבס (Habana Labs), יצרנית מעבדי הבינה המלאכותית גאודי וגרקו, נמכרה לאינטל ב-2019 תמורת כ-2 מיליארד דולר. היא הוקמה בין השאר על-ידי אביגדור וילנץ, יזם חברות השבבים הסדרתי, אך הוא אינו פעיל בחברה. כיום היא מנוהלת על-ידי המנכ"ל דוד דהן, לשעבר סמנכ״ל התפעול של DSPG ושל פריימסנס שנמכרה לאפל, ועל-ידי סמנכ״ל הטכנולוגיות רן חלוץ, גם הוא בעברו מנהל באפל ובסיבה.

אינטל רכשה את החברה על-מנת להתחרות באנבידיה, ענקית המעבדים הגרפיים שמינפה את כוח העיבוד הרב של שבבים אלה לטובת יישומי בינה מלאכותית והפעלה חכמה של חוות שרתים. תחרות חריפה מול ביצועי החומרה של אנבידיה, מול סביבת תוכנת הבינה המלאכותית שלה קודה, ותחרות עזה עוד יותר מול שבבים המיוצרים על-ידי אמזון - שמהווה בעצמה גם לקוחה של אינטל - מצמצמות את מרחב הפעולה שלה.

מאינטל נמסר בתגובה: "הבאנה לאבס בוחנת ומעדכנת מדי פעם את המיקודים הטכניים והעסקיים שלה, כדי להתאים למציאות העסקית העדכנית ולהמשיך ולשפר את התחרותיות. כחלק מתהליכים אלה, מתבצעות מפעם לפעם התאמות במצבת העובדים ובאיזון בין דיסציפלינות שונות. זהו תהליך רגיל המתרחש כל הזמן, שמאפשר להבאנה להמשיך ולפתח מוצרים ופתרונות אטרקטיביים ותחרותיים".

במבחן ביצועים שנערך בחודש יולי האחרון בין המעבד גאודי 2 של אינטל והבאנה לאבס לבין מקבילו A100 של אנבידיה, נמצא השבב הישראלי כזול יותר ביחס לביצועים על פי MLPerf בתחומים כמו זיהוי תמונה ועיבוד שפה טבעי. על פי מבחן הביצועים, גאודי 2 הצליח לאמן רשת נירונים מלאכותית ב- 36% פחות זמן מזה של אנבידיה, מה שהתרגם לשיפור של 56% בביצועים. בתחום עיבוד השפה, היתרון של גאודי היה מזערי יותר ועמד על 7% פחות זמן מהעיבוד שהיה זקוק לו מעבד של אנבידיה.