בארה"ב בוחנים: האם עסקת מאסק-טוויטר דורשת אישור ביטחוני

בממשל ביידן שוקלים לערוך ביקורת ביטחונית לעסקאות אילון מאסק, ביניהן רכישת טוויטר • בנוסף, מאסק הודיע למשקיעים עתידיים שהוא מתכנן לפטר כ-75% מעובדי החברה • מניית טוויטר צונחת ב-8.3% במסחר המוקדם

עסקאות אילון מאסק עלולות לעבור ביקורת ביטחונית / צילום: Shutterstock
עסקאות אילון מאסק עלולות לעבור ביקורת ביטחונית / צילום: Shutterstock

מניית חברת טוויטר צונחת ב-8.3% במסחר המוקדם על וול סטריט לאחר דיווח בבלומברג, שבממשל ארצות הברית שוקלים לערוך ביקורת ביטחונית לעסקאות השונות של אילון מאסק, כולל רכישת טוויטר ופרויקט space x.

הדיון על עריכת הביקורת למאסק נמצאת כרגע בשלב ראשוני, ונשקלים הכלים בהם המדינה יכולה להשתמש לעריכת הביקורת.

על פי מקורות בלומברג, הסיבה לביקורת עלולה להיות משקיעים זרים בעסקאת טוויטר, הנמדדת בכ-44 מיליארד דולר. קבוצת המשקיעים בעסקה כוללת משקיע מערב הסעודית, וקבוצת בייננס, שהוקמה בשנגחאי.

הידיעה מגיעה לאחר שמוקדם יותר ביום חמישי, דווח שמאסק הודיע למשקיעים עתידיים בטוויטר שהוא מתכנו לפטר כ-75% מעובדי החברה. גם בטוויטר הביעו צורך לצמצם את מספר העובדים בעקבות מספר רבעוניים לא טובים, אך בחברה עצמה דובר על 25% מתוך 7,000 עובדי החברה, בעוד שמאסק רוצה להשאר עם המינימום ההכרחי.

ביום שלישי הקרוב תפרסם טוויטר את הדוח הרבעוני השלישי של שנת 2022.

בתחילת החודש אילון מאסק שינה כיוון והסכים להפוך לבעלים העתידי של טוויטר. ברגע אחד, ללא הרבה הסבר, הסכים מאסק לשלם את מלוא הסכום אותו הבטיח לבעלי המניות של טוויטר: 44 מיליארד דולר, או 54.2 דולר למניה.