ענקית הדפוס HP מתייעלת: 60 עובדים בישראל יפוטרו

התאגיד האמריקאי מכפיף את יחידת הדפוס של סייטקס בנתניה לחטיבת אינדיגו הממוקמת בנס ציונה ובקריית גת • כחלק מהתהליך פוטרו בימים האחרונים 60 איש, רובם אנשי פיתוח, מינהלה וכספים

HP סאיטקס-המפעל של HP סאיטקס ,קריית גת / צילום: יח''צ
HP סאיטקס-המפעל של HP סאיטקס ,קריית גת / צילום: יח''צ

צעד התייעלות מצדה של ענקית הדפוס HP בישראל: התאגיד האמריקאי מכפיף את יחידת הדפוס של סייטקס בנתניה (Scitex), המבוסס על חברת סייטקס - אחד מהאבות המייסדים של ההייטק הישראלי - לחטיבת אינדיגו הממוקמת בנס ציונה ובקריית גת. כחלק מהתהליך פוטרו בימים האחרונים 60 איש, רובם אנשי פיתוח, מינהלה וכספים. קודם לכן הוכפפה היחידה לפעילות מוצרי התעשייה של התאגיד (HP Industrial).

במרכז סייטקס בנתניה מועסקים כ-200-300 עובדים, בעוד שבאינדיגו בנס ציונה ובקריית גת מועסקים כ-2,000 עובדים.

בכך, מצמצת למינימום HP את פעילותה של אחת החברות שהפכו את ישראל לסיפור הצלחה בהייטק העולמי.

סייטקס עוסקת בייצור מכונות דפוס דיגיטלי לשוק אריזות המוצרים ושוק השילוט. המטה בנתניה פעל, לפחות עד לאחרונה, כיחידה עסקית עצמאית עם מרכז מו״פ, כספים, שיווק ושירות, בדומה לאינדיגו. לסייטקס מפעל ייצור מכונות דפוס בקיסריה ומפעל ליצור דיו בקריית גת ובפורטו ריקו.

מחברת HP נמסר: "סאייטקס היא חברה משמעותית עבורנו בישראל עם מטה פעילות הממוקם בנתניה. אנחנו ממשיכים להשקיע במרכז המחקר והפיתוח, מפעלי הייצור, והמוצרים הייחודיים שלה. החברה ממשיכה לחדש ולייצר ערך ללקוחותיה, תוך התמקדות בעידוד תהליך הדיגיטציה של התעשייה כולה, בדרכים שונות ובאמצעות טכנולוגיות מתקדמות". 

סייטקס הוקמה בסוף שנות השישים על ידי היזם אפי ארזי כחברה למכונות ייצור טקסטיל, ומכאן שמה (scientific textile), ובשנת 1979 שינתה את מיקודה לדפוס תמונות, במטרה לשכלל את תהליך ייצור הגלופות בתהליך הקדם-דפוס לדיגיטלי. בשנת 1980 יצאה להנפקה בנאסד״ק ולאחר מכן החלה החברה במסע רכישות בתחום הדפוס הדיגיטלי והדפוס בפורמט רחב. לאחר מכן התפצלה לשתי חטיבות, אחת נרכשה על ידי קריאו הישראלית קנדית ואילו השנייה - סיייטקס ויז'ן - על ידי HP ב- 2005 תמורת 230 מיליון דולר.