אופן ווב הישראלית מגייסת לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר

חברת האדטק הישראלית השלימה גיוס של 170 מיליון דולר, לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר • הגיוס הובל ע"י ג'ורג'יאן פרטנרס, קרן קנדית המכונה בישראל "אינסייט הקנדית" בשל פיזור ההשקעות שלה

צוות OpenWeb
צוות OpenWeb

חברת האדטק הישראלית אופן ווב (OpenWeb), לשעבר Spot IM, השלימה גיוס של 170 מיליון דולר, לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר - כך דיווחה החברה היום (ה') אחר-הצהריים. הגיוס הובל על-ידי ג'ורג'יאן פרטנרס, קרן קנדית המכונה בישראל "אינסייט הקנדית" בשל פיזור ההשקעות שלה.

למרות שהחברה פעילה בתחום הפרסום הסובל מלחצי מחירים, והחברות בו מדווחות על ירידה בהכנסות, אופן ווב הצליחה להעלות את השווי שלה מ- 1.15 מיליארד דולר בנובמבר בשנה שעברה ל-1.5 מיליארד דולר כיום.

אופן ווב מאפשרת לאתרי חדשות לשלב רכיב של ניהול תגובות ושיח בחלק התחתון של הכתבות ובסמוך אליהם משבצת פרסומות לכתבות ולתוכן שיווקי, במודל המזכיר את טאבולה ואאוטבריין. בהמשך, הוסיפה שירותים נוספים לאתרי החדשות - כמו מערכת לייב בלוגינג, סקרים ושאלונים, כלים לניהול ידע, ורשת ניהול מודעות פרסום. מוקדם יותר השנה רכשה אופן ווב ב- 100 מיליון דולר את אדיולייק הצרפתית, שמסייעת לאתרי חדשות לאסוף מידע ישיר על משתמשים בעטיים של חוקי הפרטיות הנוקשים.

בחודש יוני האחרון יצאה אופן ווב לסבב קיצוצים במסגרתו פיטרה 14 אנשי פיתוח, 10% מהעובדים בישראל, העבירה את שארית חברי ההנהלה לניו יורק והורידה את מספר ימי העבודה בשבוע לארבעה - ואת המשכורות בהתאם. היום ניתן לדווח כי שבוע העבודה בחברה חזר לשגרה של חמישה ימים, אך מצבת העובדים לא השתנתה: החברה מעסיקה 300 עובדים בעולם, מתוכם 100 בישראל.

למרות הסביבה המאתגרת בתחום הפרסום, באופן ווב נהנים מהצורך של אתרי החדשות למצוא אפיקי הכנסות מהירים, ובו בזמן להמשיך ולאסוף מידע על הקוראים בהתאם לחוקי הפרטיות החדשים. במקום להסתמך על תוכנות חיצוניות האוספות את המידע על המשתמשים מההתנהגות שלהם באתרים ובאפליקציות אחרות, מבקשים אתרי החדשות לאסוף מידע זה על ידי הפעלת הקוראים ישירות - באמצעות סקרים, שאלונים או דיונים הנערכים על גבי הכתבה, במה שמכונה בענף כ- First party data, כלומר מידע ״מיד ראשונה״.

נדב שובל (משמאל) ורועי גולדברג, מייסדי OpenWeb / צילום: OpenWeb
 נדב שובל (משמאל) ורועי גולדברג, מייסדי OpenWeb / צילום: OpenWeb

לדברי המנכ״ל והמייסד נדב שובל, החברה תהפוך רווחית בשנה הבאה, אז היא תבחן יציאה להנפקה. לדבריו, הכנסות החברה מוכפלות כל חצי שנה, גם השנה.

***גילוי נאות: גלובס הינו לקוח של אופן ווב.