מגדל ביטוח | בלעדי

לאחר עזיבת מנכ"ל מגדל ביטוח: האם גם היו"ר יפתח רון-טל בדרך החוצה

מנכ"ל חברת הביטוח שגיא יוגב הודיע על עזיבה בשל חילוקי דעות עם בעל השליטה שלמה אליהו, שמעוניין ככל הידוע לראות גם את היו"ר יפתח רון-טל מחוץ לחברה • יתכן כי רון-טל יודיע בקרוב על פרישה

יפתח רון-טל / צילום: יוסי וייס חברת החשמל
יפתח רון-טל / צילום: יוסי וייס חברת החשמל

הסערות בחברת הביטוח מגדל לא שוככות ואף  הופכות לתכופות יותר עם הזמן. אחרי שמנכ"ל החברה, שגיא יוגב, הודיע היום כי הוא עוזב את תפקידו  שנה בלבד לאחר שמונה לתפקיד, בשל חילוקי דעות עם בעל השליטה בחברה, שלמה אליהו, יתכן כי גם הקדנציה של יו"ר חברת הביטוח, יפתח רון-טל עומדת בפני סיום. זאת  כשנה וחצי לאחר שמונה לתפקיד.

מנכ"ל מגדל שגיא יוגב התפטר אחרי שנה בלבד: "סביבת העבודה מקשה על ניהול מיטבי"

לגלובס נודע כי בעל השליטה במגדל, שבחודשים האחרונים דווח לא פעם כי אינו מרוצה מתפקודו של רון-טל ושוקל להחליפו, עשוי לקדם שוב את המהלך ולהעלות את הדחתו של רון-טל מהדירקטוריון לאסיפת בעלי מניות שצפויה להתכנס בשבועות הקרובים, ייתכן שבמהלך חודש נובמבר.  לצד זאת, יתכן כי רון-טל עשוי באופן יזום להודיע כי הוא מעדיף לסיים את תפקידו לפני שהנושא יעלה להצבעת בעלי המניות.

אם אכן כך יקרה, רון-טל יהפוך ליו"ר השישי שעוזב את מגדל ביטוח מאז שנת 2014 (בשמונה שנים בלבד). קדמו לו ענת לוין, עודד שריג (בשתי תקופות שונות), יוחנן דנינו, ניר גלעד ומוטי רוזן. לכך יש להוסיף ארבעה מנכ"לים שעזבו את מגדל בתקופה זו - עופר אליהו ז"ל (בנו של בעל השליטה), דורון ספיר, רן עוז וכעת יוגב.

דפוס חוזר של בעלי תפקידים בצמרת חברת הביטוח

כאמור החלטת המנכ"ל שגיא יוגב לעזוב את החברה לאחר שנה נובעת מחילוקי דעות חריפים עם אליהו, מה שמהווה דפוס חוזר של בעלי תפקידים רבים בצמרת חברת הביטוח, מאז רכש אליהו את השליטה בה בשנת 2012 מידי חברת ג'נרלי האיטלקית .

במכתב ששלח יוגב ליו"ר רון-טל, הוא כותב כי האירועים האחרונים וחוסר הוודאות ביחס ליציבות הניהולית פוגעים באופן קשה ביכולת ניהול החברה : " כידוע, בשנים האחרונות ידעה מגדל חילופים תכופים של יושבי-ראש ומנכ"לים, אשר גרמו לחוסר יציבות ניהולית בחברה.

" כניסתי לניהול החברה באה תוך תקווה ואמונה כי יחד ובאמונה משותפת נצליח ליצור יציבות ניהולית לאורך זמן, אשר תאפשר לחברה להתפתח ולהגיע להישגים משמעותיים. לצערי, סביבת העבודה אליה נחשפתי הקשתה על ניהול מיטבי של החברה ומנעה את האפשרות לקידומם של צעדים ובהם בנייתה של תוכנית אסטרטגית לחברה".

מגדל נסחרת בשווי של 4.6 מיליארד שקל, לאחר שמניית החברה ירדה בכ-20%  בשנה האחרונה. אליהו מחזיק ב-64% ממניות החברה.

חילוקי דעות מאז מינוי רון-טל  לתפקיד היו"ר בקיץ שעבר

בין אליהו, שאינו חבר בדירקטוריון מגדל ביטוח, ליו"ר החברה רון-טל היו חילוקי דעות כמעט מאז מינויו של האחרון לתפקיד היו"ר בקיץ שנה שעברה. המחלוקת העיקרית נגעה למינוי מנכ"ל לחברה במקומו של רן עוז שעזב את מגדל והתמנה למנכ"ל חברת כרטיסי האשראי ישראכרט.

אליהו תמך במינוי של רונן אגסי, בכיר בבנק לאומי, לתפקיד, בעוד רון-טל העדיף את ידין ענתבי, לשעבר המפקח על הביטוח וכיום בכיר בבנק הפועלים. לאחר שהשניים לא הגיעו לכדי הסכמה על אף אחד מהם, נבחר בחודש אוקטובר יוגב - ששימש קודם לכן כמשנה למנכ"ל ומנהל חטיבת הביטוח הכללי בהראל - לתפקיד מנכ"ל חברת הביטוח באוקטובר שעבר.

אליהו לא שכח את התנגדותו של רון-טל להתיישר עם רצונו. חודשיים בלבד לאחר מינויו של יוגב, בדצמבר, הודיע רון-טל כי הוא מתפטר מתפקיד מנכ"ל החברה האם של מגדל ביטוח, מגדל החזקות. זאת לאחר שבעל השליטה אליהו החליט שלא לאשר את שכרו המוגדל של רון-טל בקבוצה, במסגרתו  משלמת חברת ההחזקות תוספת של 10% לשכר שמשלמת חברת הביטוח ליו"ר.

ההחלטה של רון-טל התקבלה על רקע החלטת האסיפה הכללית של מגדל החזקות, שלא לאשר לו פטור מתביעות שיוגשו נגדו במסגרת תפקידו כמנכ"ל החברה ושיפוי בגין תפקידו זה, מאחר שלעמדתו אין זה נכון שימשיך לשאת באחריות הכרוכה בתפקיד, ללא השיפוי והפטור הללו.