סיילספורס פיטרה מאות עובדים ביום שני האחרון

חברת תוכנת הענן החלה לפטר במהלך שעשוי להשפיע על כמה מאות מעובדיה • ניתן להעריך בזהירות כי 700 העובדים בישראל לא יושפעו מהמהלך

מארק בניוף, מנכ''ל סיילספורס / צילום: Associated Press, Markus Schreiber
מארק בניוף, מנכ''ל סיילספורס / צילום: Associated Press, Markus Schreiber

חברת תוכנת הענן סיילספורס  (Salesforce) נערכת למהלך פיטורים שיכול להשפיע על עד כמה מאות עובדים - כך מדווח אתר חדשות ההייטק "פרוטוקול". ככל הידוע, אין השפעה על ישראל בשלב זה. 

מקורב לחברה סיפר כי סיילספורס כבר פיטרה מעט פחות מאלף עובדים ביום שני האחרון. בינואר האחרון החברה דיווחה כי היא מעסיקה 73,541 עובדים, באוגוסט היא כבר דיווחה כי מספר העובדים עלה ב-36% "כדי לענות על דרישה גבוהה יותר לשירותים שלנו מלקוחותינו".

גל הפיטורים הענק של פייסבוק צפוי להגיע גם לישראל. איך הוא ייראה? 
הגיוסים נעצרו והפיטורים העמיקו: המשבר בהייטק בחמישה גרפים | ניתוח

מניית סיילספורס  לא מגיבה לפרסום לפי שעה ומתקדמת ב-1.6% בוול סטריט.

סיילספורס מעסיקה בישראל מעל ל-700 עובדים, במרכזי פיתוח בתל אביב, פתח תקוה ונצרת. חלק ניכר מפעילות החברה, שפיתחה מערכת לניהול שיווק ומכירות בארגונים, מבוסס על רכישות של חברות בתחום הסייבר, בינה המלאכותית, ניתוח שפה טבעית, וניהול ערוצי שיווק כמו נבאחו, בלו טייל, אימפליסיט, דאטורמה וקליקסופטוור. יש לציין שגם אורקל, המתחרה של סיילפורס בתחום ניהול השיווק עם תוכנת ״אלוקואה״, צמצמה משמעותית את מצבת העובדים שלה בתחום.

ניתן להעריך בזהירות כי גל פיטורים שיכלול כמה מאות עובדים מתוך מעט פחות מ-80 אלף עובדים, צפוי לפגוע בישראל בשוליים, אם בכלל.

סיילספורס פרסמה בחודש אוגוסט את הדוחות השנתיים שלה ואיכזבה בשורת ההכנסות. איימי וויבר, סמנכ"לית הכספים של סיילספורס, אמרה לאנליסטים כי הדרישה לשירותים של החברה האטה בקרב עסקים קטנים ובינוניים, בעיקר בצפון אמריקה ואירופה, בתחומי הצרכנות, המדיה והריטייל. מארק בניוף, המייסד השותף והמנכ"ל של סיילספורס, אמר כי הוא מצפה למחזורי מכירות ארוכים יותר ובדיקה מעמיקה יותר של רכישות מצד המשקיעים בה. 

מסיילספורס נמסר בתגובה: "לחברת סיילספורס יש צוותי מכירות בינלאומיים הפועלים במדינות רבות. העובדים בחברה מוערכים על סמך ביצועיהם, ולעתים הדבר מוביל גם לעזיבת עובדים. חברת סיילספורס תומכת בעובדים במהלך הקריירה שלהם בחברה וגם בעת עזיבתם".