כאוס בטוויטר: אילון מאסק הציב אולטימטום, העובדים הגיבו בהתפטרות המונית

מאסק הודיע כי עובדים המעוניינים להישאר לעבוד בטוויטר צריכים לצפות לשעות עבודה ארוכות ובאינטנסיביות גבוהה • בתגובה נצפה גל התפטרויות

מטה טוויטר / צילום: Associated Press, Godofredo A. Vásquez
מטה טוויטר / צילום: Associated Press, Godofredo A. Vásquez

הרשת החברתית טוויטר בניהולו של אילון מאסק חוטפת מהלומה קשה נוספת: גל התפטרויות נוסף נראה אמש בטוויטר, לאחר שמאסק הכריז שיעברו ל"נהלי עבודה קשוחים". לאחר גל ההתפטרויות הודיע מאסק משרדי טוויטר יהיו סגורים עד ל-21 בנובמבר.

לפי הודעות Slack פנימיות ששותפו ב-CNBC, מהנדסים ועובדים אחרים מפרסמים הודעות פרידה בקבוצה בשם "watercooler", סמוך למועד שמאסק כתב יום קודם לכן. מאות אימוג'י הוגבו לצידם של "הצדעה", יחד עם עשרות הודעות פרידה. לפי אחד העובדים ששוחחו עם התקשורת, גל ההתפטרויות התחיל מהקבוצה הזו, בשבועות האחרונים עובדים השתמשו בקבוצה כדי להודיע על עזיבתם.

לא ברור כמה עובדי טוויטר התפטרו, עם זאת, כמה עובדים לשעבר בטוויטר ששוחחו עם הוול סטריט ג'ורנל העריכו כי מאות עובדים עזבו את החברה בגל הנוכחי. גל ההתפטרויות, המצטרף לפיטורים של מאסק באוקטובר כשנכנס לתפקיד יו"ר טוויטר, משאיר את החברה עם צוות מצומצם ביותר לעומת המצב לפני הרכישה.

ביום רביעי שלח מאסק מייל לכלל העובדים, בו הודיע שאם הם רוצים להישאר בחברה, עליהם לצפות לשעות עבודה ארוכות ובאינטנסיביות גבוהה. בנוסף הודיע מאסק למנהלים, שהם עלולים להיות מפוטרים במידה ויאפשרו לעובדים לעבוד מרחוק ללא הוכחה שעובדים אלה "יוצאים מן הכלל" בעבודתם. עובדים שיבחרו לעזוב את החברה, יקבלו שלושה חודשי פיצויים לפי מאסק.

לטוויטר נותרו בערך 2,900 עובדים לפני סיומו של האולטימטום. צוותים "קריטיים" מרובים בתוך טוויטר התפטרו כעת לחלוטין או כמעט לחלוטין, כך לפי עובדים ששוחחו עם The Verge. לפי הדיווח, זה כולל את צוותי traffic and front end של טוויטר שמנתבים בקשות הנדסיות לשירותי הקצה הנכונים. גם הצוות שמתחזק את ספריות הליבה של טוויטר שכל מהנדס בחברה משתמש בהן עזב. "אי אפשר לנהל את טוויטר בלי הצוות הזה", אמר עובד שעזב.

לפי אחד העובדים, ההתפטרויות הללו פגעו בחלקים חשובים בפעילות ההנדסית של החברה. "צוותים שלמים המייצגים תשתית קריטית עוזבים את החברה מרצונם, ומשאירים את החברה בסיכון רציני להצליח להתאושש", כך לפי המהנדס.

אסתר קרופורד, שעובדת על מוצרים בשלב מוקדם בטוויטר וזו שהובילה את העבודה על הוי הכחול בטוויטר בחודש האחרון, שלחה הודעת פרידה לעוזבים. "לכל העובדים שהחליטו להפוך את היום ליום האחרון שלכם: תודה על היותכם חברים מדהימים בצוות לאורך העליות והמורדות. אני לא יכולה לחכות לראות מה תעשו הלאה", צייצה בטוויטר.

עם זאת, גם את המצב הנוכחי אילון מאסק מצליח להגחיך בדרכו שלו. בשעות האחרונות מאסק מצייץ בטוויטר כמה ציוצים, בהם תמונה של מצבה על לוגו של טוויטר.

וכדי לשדר עסקים רגיל, מאסק מצייץ כי הם הגיעו לעוד שיא בשימוש בטוויטר על ידי המשתמשים.

יותר מכך, הוא אומר כי הוא לא דואג כלל, כי האנשים הטובים נשארים.

במהלך השבוע, מאסק העיד בבית המשפט במסגרת תביעה שקשורה לטסלה. בעדותו הוא אמר כי הוא מצפה בהמשך הדרך למנות מנכ"ל אחר שינהל את טוויטר, והוא מצפה להשקיע פחות זמן ברשת החברתית לאורך זמן.

עובד בשם אלכס כהן כתב בטוויטר כי הוא פוטר מהרשת החברתית, הוא היה אחראי על ניהול הגישה של התגים למשרדים טוויטר. הוא מספר כי מאסק התקשר אליו ושאל אם הוא יכול לחזור לעזור להם להחזיר את הגישה למשרדים, כי הם נעלו את כל הגישה של התגים בטעות לכולם. מאסק הגיב ואמר: "תודה על העזרה, אתה מציל חיים!"