יומיים לפני הפתיחה: קטאר תאסור מכירת בירה בשטח המונדיאל

יומיים לפני פתיחת הטורניר קטאר צפויה להכריז על איסור מכירת בירה בשטח המונדיאל • ההחלטה מעלה שאלות בנוגע לחסות של יצרנית הבירה בדוויזר במונדיאל, שמוערכת ב-75 מיליארד דולרים

פרסומת לבדווייזר בקטאר, החסות מוטלת בספק עם ההחלטה תצא לפועל / צילום: Associated Press, Jon Gambrell
פרסומת לבדווייזר בקטאר, החסות מוטלת בספק עם ההחלטה תצא לפועל / צילום: Associated Press, Jon Gambrell

טורניר המונדיאל קטאר 2022 ייצא דבר לדרך בתחילת השבוע באצטדיון אל־באית שבדוחא. אבל יומיים לפני הפתיחה קטאר משנה כיוון. המדינה הודיעה על כוונתה לאסור מכירת בירה במתחם המונדיאל או בסביבתו, כך על פי דיווח של רשת ה-CNBC.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

ההחלטה, שצפויה להתפרסם רשמית היום על ידי הרשויות בקטאר מעלה שאלות בנוגע לחסות של יצרנית הבירה בדוויזר, שמוערכת ב-75 מיליארד דולרים. ופרסום ההחלטה הצפויה עוררה תגובות חריפות מצד אוהדים וספקים.

זוהי לא הבעיה הראשונה בה נתקלת קטאר בהפקת המונדיאל. לאורך הדרך התברר שיש בעיית הנפקת ויזות לאוהדים, ושאין תשתית בתי מלון מספקת לתיירים. לאור זאת, הוחלט שהחגיגה תפוצל, כאשר חלק גדול מהאוהדים בכלל לא ילונו בקטאר אלא יישהו באיחוד האמירויות ובבחריין.

בחודשים שלפני המונדיאל הוחלט להניח ספינת קרוזים אחת בנמל של דוחא, שתשמש כמלון ימי בשל חוסר בחדרי מלון במדינה. אחרי כמה שבועות הוחלט להגדיל את כמות המלונות הימיים לשלושה והובאו עוד שתי ספינות ענק (אחת מהן עם תכולה של 6,700 אוהדים בו זמנית). אלפי אוהדים יתחלפו מדי יומיים־שלושה ויפנו מקום לאוהדי כדורגל אחרים שיגיעו לראות את נבחרתם.

בנוסף, המדינה השמרנית-מוסלמית אינה אוסרת על מכירת אלכוהול לתיירים, אך קיימים מספר רב של חוקים והגבלות סביב הנושא.

ואם כל זה לא מספיק, גם החוקים במדינה מייצרים בעיות. הלהט"בים בקטאר כפופים לרדיפה תמידית, כאשר הומוסקסואליות מוגדרת כעבירה פלילית ונושאת עונש מאסר של שלוש שנים. הדבר גרר בשנה האחרונה מחאות ברחבי העולם.