גל הפיטורים בהייטק הישראלי: קוגנייט תיפרד מכ-100 עובדים

בנסיון לקצץ בהוצאות השכר החברה תפטר כ-5% מכוח האדם שלה, שנמצא ברובו בישראל • עבור החברה מדובר בגל פיטורים שני בתוך מספר חודשים • אתמול הודיע הסטארטאפ ביזאבו על פיטורים, גם כן של כ-100 עובדים

קוגנייט יוצאת בגל פיטורים שני / צילום: Shutterstock
קוגנייט יוצאת בגל פיטורים שני / צילום: Shutterstock

לגלובס נודע שחברת הסייבר קוגנייט מפטרת בפעם השנייה בחודשים האחרונים כ-100 עובדים. המפוטרים המהווים כ-5% מכוח האדם של החברה. מספר מקורות אישרו את הפרטים וטענו שמדובר בפיטורים רוחביים במספר מחלקות בחברה על מנת לחסוך בהוצאות השכר.

על פי מקור בחברה, הרקע לגל הנוכחי הוא ביצועים לא טובים, ירידה משמעותית במכירות וירידה מהותית בהכנסות. המקור סיפר כי חלק גדול מהלקוחות של החברה הן ממשלות ויש ירידות בתקציבים מה שמוביל לביטולים של עסקאות פוטנציאליות.

עבור החברה מדובר בסבב פיטורים שני בחודשים האחרונים. בחודש יוני האחרון סגרה החברה את מערך הסייבר ההתקפי שלה ופיטרה עשרות עובדים. בנוסף, במהלך חודש אוקטובר מכרה חלק מהפעילות שלה בארצות הברית עבור 47.5 מיליון דולר.

בחודשים האחרונים נכנס שוק הרוגלות המודיעיניות לסחרור בגלל הקשחה משמעותית במדיניות ייצוא הרוגלות מצד משרד הביטחון, בעקבות לחץ אמריקאי. ההקשחה הביאה כמה מחברות הסייבר ההתקפי רבות לסף פשיטת רגל.

קוגנייט היא החברה השנייה ב-24 השעות האחרונות בה נודע על פיטורים. אתמול הודיע הסטארט-אפ הישראלי ביזאבו גם הוא על גל פיטורים שני בשנה האחרונה. ביזאבו, המפתחת פלטפורמה טכנולוגית לכנסים פיזיים, וירטואליים והיברידיים הודיעה שתיפרד מ-100 עובדים, כ-40% מכוח האדם של החברה.

מהחברה טרם נמסרה תגובה.