אלגוסק הישראלית רוכשת חברה אמריקאית בעשרות מיליוני דולרים

בוטסטראפ הסייבר הישראלי רכש את חברת Prevasio בעשרות מיליוני דולרים • בשיחה עם גלובס מתח יובל בר-און, מנכ"ל ומייסד החברה, ביקורת מרומזת על חברות ישראליות, התייחס למשבר בהייטק וטען: "מי שחושב לטווח ארוך לא מגייס בשווי מנופח"

יובל בר-און, מנכ''ל אלגוסק / צילום: אלגוסק
יובל בר-און, מנכ''ל אלגוסק / צילום: אלגוסק

חברת הסייבר הישראלית אלגוסק קונה בכמה עשרות מיליוני דולרים את החברה אמריקאית Prevasio העוסקת בפיתוח פלטפורמה להגנה על יישומים במערכת הענן. בשיחה עם גלובס, התייחס מנכ"ל החברה יובל בר-און למשבר בענף ההייטק וביקר את הלך הרוח בהרבה מהחברות בשוק הישראלי: "חברות רודפות אחרי כסף במקום אחרי ערך ללקוחות".

הכלכלנים צופים מיתון בארה"ב, המשקיעים בינתיים לא מתרגשים. מי מהם טועה?
חברת הנדל"ן שמוביל ראש עיריית חדרה לשעבר תנסה לגייס אג"ח למרות גירעון בהון

את חברת פתרונות האבטחה אלגוסק (Algosec), הקימו בשנת 2003 יובל בר-און המכהן כמנכ"ל ופרופ' אבישי וול ה-CTO. מראשית דרכה פעלה החברה כחברת בוטסטראפ ולא גייסה הון מגורמים חיצוניים, אלא הסתמכה על הרווחים שלה על מנת להמשיך ולפעול. בשנת 2018 הודיעה החברה על השקעת מיעוט של 36 מיליון דולר בהובלת Claridge IL, במסגרתה נרכשו מניות עובדים ומייסדים (סקנדרי).

מה זה בוטסטראפ

בוטסטראפ הוא כינוי לחברות או סטארטאפים שמתנהלים ללא השקעות הון חיצוניות, ומתבססים על מקורות מימון של היזמים או הכנסות החברה.

חברת Prevasio, אותה רוכשת אלגוסק, הוקמה ב-2020 והטכנולוגיה שפיתחה תעמיק את יכולותיה של החברה הישראלית בתחום הענן, ותאפשר לה להפחית את העלויות בקרב לקוחות חדשים וותיקים. הרכישה תאפשר לחברה הישראלית להתחרות בתחום ה-CNAPP, שמוערך בשווי של 10 מיליארד דולר.

בשיחה עם גלובס סיפר יובל בר-און, מנכ"ל החברה, שפועל בתחום ההייטק הישראלי שנים רבות על האופן שבו הוא רואה את המשבר הנוכחי: "טבעי שיש משברים כל כמה שנים, משום שיש הרבה רצון של משקיעים בשוק הציבורי לראות רווחים, אז יש התנהגות יותר קיצונים לשני הכיוונים. אלה תנודות טבעיות בשוק ההון וההייטק".

בר-און התייחס גם לחברות רבות שגייסו הון בשווי גבוה בהרבה משוויין הריאלי. "ברור שזה היה מאוד מפתה לגייס בשווי גבוה ובהרבה כסף", טען. "אני חושב ששני הצעדים האלה הם שגיאה לטווח ארוך, מי שחושב לטווח ארוך לא רוצה לגייס בשווי מנופח".

חברת אלגוסק משרתת כ-1,800 ארגונים בהם מורגן סטנלי, בנק אוף אינגלנד, בנק נובה סקוטיה, בריטיש טלקום, בריטיש פטרוליום דיסני ועוד. בשנים האחרונות הם מציגים קצב צמיחה שנתי שעולה על 20% תוך שהם שומרים על רווחיות עם הכנסות שמתקרבות ל-100 מיליון דולר בשנה.