ברקע העזיבה הצפויה של המשנה למנכ"ל: בלאומי יוצאים בסבב מינויים

בהנהלת הבנק הודיעו על סבב מינויים במספר עמדות מפתח • השאלה הגדולה היא מה יעלה בגורל המשנה למנכ"ל רונן אגסי, שרוצה לעבור לנהל את חברת מגדל ביטוח

חנן פרידמן, מנכ''ל בנק לאומי / צילום: אורן דאי
חנן פרידמן, מנכ''ל בנק לאומי / צילום: אורן דאי

בנק לאומי הודיע על סבב מינויים בהנהלה. עומר זיו, מי ששימש בשש השנים האחרונות בתפקיד ראש החטיבה הפיננסית, יתמנה לראש חטיבת שוקי הון, משנה למנכ"ל ויו"ר לאומי פרטנרס. בעבר זיו היה בתפקיד סמנכ"ל הכספים ומשנה למנכ"ל של קבוצת הפניקס והחשבונאי הראשי של קבוצת מגדל. אותו תחליף בחטיבה הפיננסית חגית ארגוב, מי שהייתה ראש חטיבת הביקורת בשנים האחרונות. אותה תחליף בושמת בן צבי, מי שהייתה ראש חטיבת שוקי הון בבנק בשנתיים האחרונות.

גם בגזרת הייעוץ המשפטי מבצעים בבנק שינוי. עו"ד מיכל אלטרמן, היועצת המשפטית וראש מטה מנכ"ל של חברת כרטיסי האשראי מקס, תמונה לתפקיד היועצת המשפטית הראשית, במקומה של עו"ד מור פינגרר, שהודיעה על רצונה לפרוש. כלל השינויים כפופים לאישור בנק ישראל.

השאלה הגדולה היא מה יעשה כעת רונן אגסי, המשנה למנכ"ל לאומי ומנהל החטיבה העסקית של הבנק, שרוצה לעבור ולנהל את חברת הביטוח מגדל. לאחרונה נודע כי בלאומי מנסים לעכב את המינוי על ידי הפעלת סעיפים בחוזה ההעסקה של אגסי שלא יאפשרו לו מינוי מידי לתפקיד מנכ"ל מגדל.