מייסדי לידרס ו-AVIRA מקימים סוכנות דיגיטל חדשה

הסוכנות החדשה קמה בהמשך לשיתוף-פעולה מחקרי שניהלו אורי חזיזה וערן ניזרי עם מחלקת הקריאייטיב-שופ של Meta (פייסבוק), והם עומדים בראשה כמנכ"לים משותפים

ערן ניזרי ואורי חזיזה / צילום: פופי פרודקשן
ערן ניזרי ואורי חזיזה / צילום: פופי פרודקשן

מייסדי סוכנות הקריאייטיב AVIRA וסוכנות המשפיענים לידרס, אורי חזיזה וערן ניזרי, משיקים סוכנות קריאייטיב-דאטה חדשה, שתיקרא "לאבינג מאדר". הסוכנות מתמחה בהפקת תכני UGC (תוכן גולשים) ותפעל לפי מודל שבו התשלום מבוסס על מספר ההמרות. 

מקצועות השיווק והפרסום עומדים להשתנות מהיסוד, ומי שלא ייערך - ייעלם 
נמאס לכם מטלמרקטינג? השירות שכדאי להירשם אליו כדי שלא יתקשרו אליכם יותר

הסוכנות החדשה קמה בהמשך לשיתוף-פעולה מחקרי שניהלו השניים עם מחלקת הקריאייטיב-שופ של Meta (פייסבוק), והם עומדים בראשה כמנכ"לים משותפים. שותפים נוספים הם דן סרוסי, יונתן עראמי, איתמר גונשרוביץ ואוראל ניזרי.

הסוכנות מציעה מארזי פרפורמנס ייעודיים עבור לקוחות איקומרס, שכוללים סרטון של עד 30 שניות ועוד ארבע נגזרות עם פתיחים שונים וסיומת דומה. ״אנחנו מריצים אותם, רואים מה עבד הכי טוב ואז יוצרים קריאייטיב דומה לקריאייטיב שהכי הוכיח את עצמו״. זה הופך את תקציב המדיה ליותר יעיל", מסביר חזיזה.

לדברי השניים, הסוכנות נפתחת בעקבות ההבנה בשוק שהשקעת מאות אלפי שקלים בקמפיינים מסורתיים, לא בהכרח מייצרת המרה למכירה. "גם בעולם וגם בזירה המקומית יש נהירה של תקציבים מהמדיה המסורתית לשיטות הפרסום המבוססות על פרפורמנס (ביצועים), הנעה מהירה לפעולה, ועל דאטה מפולחת ומדויקת.

"מאז 2017 אנחנו מפתחים טכנולוגיה שסורקת את הרשתות החברתיות, יודעת לזהות את אלה שיש להם אלפי עוקבים, ומוסיפה אותם לדאטה בייס שלנו. הספתח יהיה בישראל, שהיא הבטא סייט שלנו, אבל אנחנו בהחלט רואים את עצמנו מתפתחים לשווקים הגלובליים".

חזיזה מסביר כי הבידול של החברה מגיע מפורמולת המודעות הייחודית שאותה פיתחה בעזרת פייסבוק. "אנחנו יודעים להתקין, לצלם ולערוך את המודעה הממירה ביותר. הפורמולה מבוססת על חוויית המשתמש, ועל הדרך הטובה ביותר להאכיל את מפלצת האלגוריתם.

"כדי ליצור 15 שניות של פרסומת ממירה ללקוח איקומרס, יש ארבעה שלבים בסיסיים: השלב הראשון הוא המה-למה, ושם מייצרים תוכן שימלא את ה-1-1.5 שניות הראשונות, כדי לצוד את תשומת-הלב. אחר-כך 'שוברים' את ההתנגדות, בונים את האמון (כמו דירוג של 5 כוכבים) ומניעים לפעולה. בשנה האחרונה עשינו את הדברים ידנית, וזה מאוד הוכיח את עצמו, ועכשיו אנחנו מנגישים את זה לתוך הפלטפורמה".

ואיך עובד שיתוף-הפעולה עם פייסבוק? "אנחנו בעצם שותפים של מחלקת הקריאייטיב-שופ. אחרי שהם התקינו את הפורמולה, הם מזמינים סטארט-אפים ומפרסמים שצריכים סיוע או דיוק קריאייטיבי לפנות אלינו, ואנחנו יוצרים עבורם תכנים".

להזמין קריאייטיב כמו שמזמינים פיצה

השניים צפויים להשיק בקרוב פלטפורמת מרקטפלייס UGC, על-מנת לחבר בין מותגים ויוצרי תוכן. "זה יהיה דאטה אינסופי של יוצרי תוכן", אומר חזיזה. "באמצעות הפלטפורמה אפשר יהיה להזמין קריאייטיב באותה קלות ומהירות שמזמינים פיצה, וגם המחיר לא יהיה רחוק מזה".

ומה באמת המחיר? החל מ-79 דולר לסרטון בודד, ועד 10,000 דולר כשמדובר בהפקה ייעודית ולא מתוך מכלול ההצעות הקיימות. באמצע יש מגוון רחב של אפשרויות, כולל עשרות קריאייטיבים שונים לקמפיין אחד. בין לקוחות הסוכנות נמנים סודהסטרים, קאפ דיאבלו, ד"ר פישר ועוד.

האם באמת יש צורך בעוד סוכנות דיגיטל בישראל?
חזיזה: "ברמה המינורית יש סוכנויות מקבילות, אבל הערך שלנו הוא שאנחנו חלוצי קריאייטיב ועוסקים בזה מעל עשור, וגם יש לנו בית ההפקה אין-האוס. אנחנו יודעים לייצר חוויית משתמש די כבירה".

העולם הולך לפרסום מותאם אישית לא רק בדיגיטל.
"אנחנו אכן בוחנים שיתופי-פעולה עם חברות סטרימינג, אבל כרגע אנחנו לא מצלמים בפורמט של טלוויזיה, אלא בפורמט של הטלפון הסלולרי. ברור לנו שאנשים רוצים לצרוך תוכן בדרך שלהם, ולכן צריך ליצור הרבה קריאייטיבים ייעודיים לקהלים רחבים במחיר נגיש".

מה זה אומר על משרדי הפרסום המסורתיים?
"הם מתרפקים על תקציבים גדולים ועובדים במודלים של ידוענים גדולים, בתקווה שזה יעשה את העבודה, אבל זה פחות ופחות מוכיח את עצמו. אנחנו מדברים על ריבוי יוצרי תוכן קטנים וריבוי תכנים אותנטיים, שלמשתמש הרבה יותר קל להתחבר אליהם. אנחנו מכתיבים את זה ברמה הלוקלית בכל הקשור לקרייאיטיב, פרודקטיב ופרפורמנס, ומיישרים קו עם המגמה הגלובלית".

ניזרי: "הגדולים עוד לא שם. אנחנו זיהינו מגמה שבה אנשים לוקחים טלפון, מדברים למצלמה ויודעים לשכנע אנשים לקנות. זו בעצם מודעה. אם במשרד פרסום הארט לקח תקציב של הלקוח שלו והשקיע עשרות ומאות אלפי שקלים על הפקה - היום אדם יכול לייצר בטלפון מודעה ממירה בעזרת מאות שקלים בלבד. כבר ראינו איך מודעה אחת בלבד שנעשתה בטלפון, שהמירה בחצי מיליון שקל. בזכות העבודה עם מטא אנחנו לוקחים את העולם הישן ומעבירים אותו לעולם החדש, ואם משרדי פרסום לא יעשו את זה, הם לא יהיו שם".

ומה עומד מאחורי השם של הסוכנות? "אומרים שאין בעולם כמו אהבה של אימא", מזכיר חזיזה. "המגמה העולמית בעולם הפרסום היא של נהירת תקציבים למדיה הדיגיטלית ולשיטות הפרסום שמבוססות פילוחי דאטה ממוקדים במיוחד וריבוי קריאייטיב, ולשם כך נדרשות תכונות של סבלנות, רגישות והכלה, שניתן להשיג בעיקר אצל אימא".