גלגל הצלה? קרן פורטיסימו מתעניינת ברכישת מפעל טכנולוגיית להבים

הקרן, שמוביל יובל כהן, הסכימה להיפגש עם הנהלת המפעל בנהריה • בגלובס נחשף לאחרונה שהמפעל צפוי לפטר כ-900 עובדים

בנין טכנולוגית להבים, נהריה / צילום: בר - אל
בנין טכנולוגית להבים, נהריה / צילום: בר - אל

קרן הפרייבט אקוויטי פורטיסימו מתעניינת ברכישת המפעל טכנולוגיית להבים בנהריה. לגלובס נודע כי הקרן, שמוביל יובל כהן ואשר משקיעה במפעלי תעשייה בישראל, הסכימה להיפגש עם הנהלת מפעל טכנולוגיית להבים בנהריה, המחפשת דרכים להמשך קיום הפעילות.

לגלובס נודע שבעקבות הפרסומים שנחשפו בגלובס על סגירתו הצפויה של המפעל ופיטורי כ-900 עובדים, פנו לקרן ההשקעות גורמים שביקשו לקדם פגישה בין ראשי הקרן לבין המנכ״ל וההנהלה של המפעל. בפורטיסימו הביעו את הסכמתם לקיים פגישה כדי להבין במה מדובר. 

בעלת השליטה מתכננת לסגור את המפעל ב-2025

המפעל עוסק בייצור להבי מנועי סילון, ושייך כיום לחברת "פראט אנד וויטני" (Pratt & Whitney) האמריקאית. לחברה יש שלושה מפעלים בישראל, בנהריה ובתפן. 

במכתב ששלח בתחילת דצמבר מנכ"ל טכנולוגיית להבים, איגור קרפובינסקי, לעובדי החברה, הוא כתב כי "במשך עשרות שנים מהווה טכנולוגיית להבים לרבים מאיתנו - מנהלים ועובדים כאחד - לא רק מקור פרנסה, אלא אף מקור גאווה ובית. לצערנו, מזה תקופה ארוכה שהמפעל צובר הפסדים משמעותיים שהולכים וגדלים. תהליכי הייצור הקיימים כיום בטכנולוגיית להבים אינם מאפשרים לעמוד בפריון באופן שתהיה לו היתכנות כלכלית, כשברקע, ירידה בביקוש ללהבי קומפרסור".

לפיכך, עודכנו אז העובדים שפראט אנד וויטני החליטה על סיום פעילות ייצור להבי הקומפרסור בישראל, בתהליך שיושלם במהלך 2025. כתוצאה מכך, בשנים 2024־2025 יפוטרו מרבית העובדים, כ־900 במספר. במכתב לעובדים כתב המנכ"ל קרפובינסקי כי בחברה מבינים את משמעות ההודעה ואת החשש לעתיד התעסוקתי של העובדים, והבטיח לסייע ככל שניתן.

מפראט אנד ויטני מסרו כי "הפניות הרשמיות שהגיעו להנהלת BTL הועברו לצוות האסטרטגי של פראט אנד ויטני".