יצרנית הטלפונים שיאומי מפטרת אלפי עובדים - כ-10% מכוח העבודה

על פי דיווחים יצרנית הטלפונים הגדולה בסין תפטר בין 10%-15% • המהלך מגיע לאחר ירידה של 9.7% בהכנסות ברבעון השלישי של השנה, בעיקר בגלל מגבלות הקורונה בסין, וירידות בביקושים

לי ג'ון, מנכ''ל שיאומי / צילום: Reuters, Xin Jingbao
לי ג'ון, מנכ''ל שיאומי / צילום: Reuters, Xin Jingbao

על פי דיווחים בעולם, יצרנית הטכנולוגיה הסינית שיאומי תפטר כ-3,500 עובדים. מדובר על 10%-15% מעובדי החברה, מאחר ונכון לספטמבר האחרון מועסקים בחברה כ-35,300 אנשים. פיטורים אלה מצטרפים לשורה של יצרניות סיניות שמפטרות כעת, עם התמודדות המדינה במגפת הקורונה.

משיואמי נמסר בתגובה לדיווח כי "החברה עוברת כעת טיוב, אך מספר המפוטרים יהיה נמוך משמעותית מהמדווח, ויעמוד על פחות מ-10%".

בסוף 2021, יצאה החברה בפרץ גיוסים, ונראה שלא מעט מהם יפוטרו בסבב הפיטורים הנוכחי. זאת לאחר שבדוחות הרבעוניים של החברה, שפורסמו בנובמבר, נראתה ירידה של 9.7% בהכנסות, בעיקר בגלל מגבלות הקורונה בסין, וירידות בביקושים.

ירידה בהכנסות מענף הטלפונים החכמים, ששווה כ-60% ממכירות החברה, צנח ב-11% לעומת השנה הקודמת.

מכירות שיאומי, אחת מיצרניות הטלפונים הגדולות בעולם, והגדולה ביותר בסין, זינקו ב-2021 לאחר שאחת המתחרות הגדולות בשוק, הוואי, נחלשה לאחר עיצומים מצד ארה"ב. אבל החל ממאי, נראתה החלשות בהכנסות, ודוחות הרבעון השני, שפורסמו באוגוסט, הראו צניחה של 20% יחסית לשנה לפני.