עסקים כרגיל במטריקס: הדירקטוריון מבטל התנגדות בעלי המניות לשכר המנכ"ל

מוטי גוטמן יזכה בין היתר למענק הישארות בסך 2.5 מיליון שקל ומניות חסומות בשווי של 28.5 מיליון שקל בחמש השנים הקרובות: "תמריץ הולם למנכ"ל"

מוטי גוטמן, מנכ''ל מטריקס / צילום: עידן גרוס
מוטי גוטמן, מנכ''ל מטריקס / צילום: עידן גרוס

בניגוד לקורנית, בחברת שירותי ה-IT מטריקס התנגדו בעלי המניות לאישור תנאי ההעסקה של המנכ"ל מוטי גוטמן באסיפה שנערכה בחודש שעבר. עם זאת, בשבוע שעבר אושרו התנאים על ידי דירקטוריון החברה, כפי שמאפשר חוק החברות.

הטיימינג המופלא של מוטי גוטמן יניב לו בונוס של מיליוני שקלים
גם באפריל: בעלי המניות במטריקס התנגדו לשדרוג שכר המנכ"ל, הדירקטוריון אישר
מטריקס תשכור מגדל בן 18 קומות בכפר סבא; כמה זה יעלה לה? 

חוזה ההעסקה של גוטמן, משיאני השכר בשוק ההון (צבר תגמולים בשווי של מעל 100 מיליון שקל מאז מונה לתפקיד מנכ"ל מטריקס בשנת 2000) הוארך עד 2027, ותנאיו כוללים שכר בסיס של עד 2.4 מיליון שקל בשנה, מענק כספי על בסיס רווחי החברה, מענק הישארות בסך 2.5 מיליון שקל לחמש שנים (500 אלף שקל ברוטו לשנה) וכן הקצאת 375 אלף מניות חסומות, בשווי של 28.5 מיליון שקל, שאמורות להבשיל בחמש מנות שנתיות בכפוף לעמידה בתנאי סף שקשורים לרווח הנקי.

במונחי תוצאות 2021 של מטריקס, צפוי הסכם ההעסקה שאושר כעת להעניק לגוטמן ב-2023 תגמולים של 16.1 מיליון שקל - זינוק של כ-50% לעומת עלות שכרו אשתקד.

לפי חוק החברות יש לדירקטוריון סמכות לאשר תנאי תגמול למנכ"ל על אף התנגדות האסיפה, ובלבד שוועדת התגמול, ואחריה הדירקטוריון, יחליטו, על יסוד נימוקים מפורטים, שהאישור הוא לטובת החברה. זו לא הייתה הפעם הראשונה שהדירקטוריון במטריקס אישר את תנאי התגמול של גוטמן בניגוד להצבעת האסיפה.

בנימוקים לאישור הפעם, מציין הדירקטוריון בין היתר את תרומת גוטמן לצמיחה ולמוניטין, עליית מניית מטריקס ב-80% בתקופת ההסכם הקודם איתו מ-2018, וזאת במקביל לגידול המשמעותי, בין השאר, בהכנסות, בכמות העובדים, ברווח הנקי, בנתח השוק ובסכומי הדיבידנדים שחילקה החברה לבעלי מניותיה.

מטריקס מעריכה גם שיש קושי ממשי בניתוח השוואתי של רמות התגמול של גוטמן למנכ"לים אחרים. בחינה שערך הדירקטוריון הראתה שהתגמול של גוטמן הוא מעל הטווח של חברות ה-IT המתחרות בישראל, ובתוך הטווח ביחס לחברות הטכנולוגיה הרב-לאומיות בהקשר של התגמול ההוני. בהשוואה לחברות הציבוריות הגדולות בישראל, התגמול הקבוע של גוטמן הוא בתוך הטווח, והמענק השנתי - מעל הטווח.

"הדירקטורים ציינו כי תנאי ההתקשרות מהווים תמריץ הולם למנכ"ל החברה, וקושרים את האינטרסים שלו לאינטרסים של החברה ובעלי מניותיה ושימורו לאורך זמן, בין היתר באמצעות קביעת תקופת חסימה ארוכה למניות החסומות המוענקות".

מטריקס רוכשת 70% מזברה טכנולוגיות

בתוך כך הודיעה מטריקס השבוע על רכישת 70% מחברת "זברה טכנולוגיות", לפי שווי של 65 מיליון שקל. לפי הודעת מטריקס, הכנסותיה השנתיות של זברה טכנולוגיות הן בגובה כרבע מיליארד שקל.

זברה טכנולוגיות נוסדה ב-2008 על ידי המנכ"ל אלי וודינסקי, והיא מפיצה פתרונות תקשורת נתונים, הגנת סייבר, חומרה, תוכנה ושירותים, של כ-20 יצרנים בינלאומיים ובהם ג'וניפר, פאלו אלטו ואימפרבה. במטריקס סבורים שהרכישה תגדיל את נוכחותה בענף אבטחת המידע והתשתיות, ותייצר ללקוחותיה ערך מוסף גדול יותר, עם סל שירותים מקיף יותר. מטריקס מציינת שעד היום רכשה מעל 100 חברות, כשהרכישה האחרונה בוצעה לפני מספר חודשים (חברת רדט).