הפיטורים בחברות הלואו־טק ממשיכים: חברת המוקדים טלאול נפרדת מכ־400 עובדים

החברה הוותיקה שייכת לזאב מוזס, לשעבר מבעלי ידיעות אחרונות • ההחלטה התקבלה לאחר שהסתיימו המכרזים שטלאול זכתה בהם

פיטורים. מכרזים בהם זכתה החברה הסתיימו / אילוסטרציה: Shutterstock
פיטורים. מכרזים בהם זכתה החברה הסתיימו / אילוסטרציה: Shutterstock

חברת טלאול שמקימה ומפעילה מוקדי שירות ומכירות טלפוניים, פיטרה בשבועות האחרונים כמה מאות עובדים.

בשיחה עם גלובס, אישר יוסי סטרוגו, יו"ר טלאול כי בשל מכרזים שהחברה זכתה בהם ולאחרונה הסתיימו, הם נאלצו להיפרד מ־300 עד 400 עובדים בסך הכל.

עוד הוסיף סטרוגו שחלק מהעובדים פוטרו בשל החלטה פנימית של החברה לסגור חלק מהמוקדים שלה. "העסק הזה פועל בשיטה של מכרזים", הסביר היו"ר סטרוגו. "אני מניח שרוב רובם של העובדים שמהם נאלצנו להיפרד ייקלטו במקומות עבודה אחרים. ברגע שחברה כלשהי תזכה במכרז ותמשיך בפעילות, סביר מאוד להניח שהם יעסיקו את העובדים שפוטרו לאחרונה".

400 עובדים יפוטרו

חברת טלאול הוקמה ב־1991 כחברה שמפעילה ומקימה מוקדים טלפוניים שפועלים 24 שעות ביממה. בנוסף, החברה מספקת גם הדרכה לחברות שונות בנוגע להפעלת מוקדי שירות ומכירות בטלפון. החברה היא חלק מקבוצת צ.נ.ה ששייכת למשפחתו של זאב מוזס, בעבר מבעלי ידיעות אחרונות.

טלאול היא לא החברה הראשונה מעולם הלואו-טק שמפטרת עובדים. חברת אבן קיסר הודיעה בסוף השבוע האחרון על תוכנית שבמסגרתה יצומצמו 10% מכוח־האדם שלה - בפיטורים ובעזיבה מרצון. בסך הכול מדובר על למעלה מ־200 עובדים, גם בישראל.

גם מפעל טכנולוגיית להבים (BTL) שמעסיק כ־900 עובדים שייאלצו לעזוב עם סגירתו הצפויה של המפעל בשנת 2025, וכן רשת הקמעונות שופרסל, שבמסגרת תוכנית התייעלות, מפטרת כ־100 עובדים, וסודהסטרים שפיטרה 120 עובדים לאחרונה.