הפיטורים חוזרים: סיילספורס תפטר כ-7,000 עובדים בשבועות הקרובים

ענקית התוכנה הארגונית מעמק הסיליקון תפטר כ-10% מ-73.5 אלף עובדיה בקרוב • סיילספורס מעסיקה 780 עובדים בתל אביב ועשרות מהם עשויים להיפגע

משרדי סיילספורס / צילום: Shutterstock
משרדי סיילספורס / צילום: Shutterstock

אחרי הפסקה קצרה לרגל חגי סוף השנה, חוזרות חברות ההייטק לפטר עובדים, כאשר את השנה פותחת סיילספורס, ענקית התוכנה הארגונית מעמק הסיליקון, עם כוונתה לפטר 10% ממצבת העובדים שלה העומדת על 73,500 איש.

סבב פיטורים שני בקלטורה: מפטרת 11% מעובדיה, כולל 39 בישראל 
זעזוע נוסף בצמרת שטראוס: שלושה דירקטורים סיימו את תפקידם ביום אחד
הקבלנים מתנגדים, מירי רגב בוחנת מחדש: מה גובה היטל ההשבחה שישלמו היזמים על פינוי ובינוי בציר המטרו?

בתל אביב מעסיקה החברה 780 עובדים, כך שעשרות עובדים במרכז עשויים להיפגע. בעקבות ההודעה שנוסחה בידי המנכ"ל והמייסד, מארק בניוף, מזנקת כעת המניה  ב-4.3% במסחר המוקדם בבורסת ניו יורק.

סיילספורס מספקת לתאגידים תוכנות כמו מערכות לניהול לקוחות, שיווק ומכירות, וכן מוצרי פיתוח תוכנה וניהול מערכות מידע. בין המותגים הבולטים שלה נמצאת מערכת Salesforce Marketing Cloud , מערכת לניהול ואוטומציה של שיווק המתומחרת גבוה וזוכה לאתגר מצד מערכות זולות יותר כמו זו של האבספוט. מוצרים מתחרים כמו אלה של אורקל, זכו גם הם להחלשות במכירות - וגם בהם קוצצו מאות עובדים בעולם.

בסביבה של החלשות גוברת במכירות בחברות הענק, ובמצב שבו תאגידים מקצצים דרמטית בפעילות שיווק ומכירות חדשים, הצורך בתוכנות כמו אלה של סיילספורס יורד. יחד עם זאת, החברה ומתחרותיה מסייעות לארגונים לשמר לקוחות קיימים, ואף לשדרג את סל המכירות האישי, כך שיש למערכות אוטומציה של שיווק חשיבות עליונה בימים אלה.

"הסביבה הכלכלית נותרת מאתגרת והלקוחות שלנו נוקטים בגישה מדודה יותר בהחלטות הרכישה שלהם", כתב בניוף במייל שנשלח לעובדים אחר הצהריים (ד'). סיילספורס תסגור כמה משרדים בנוסף לכך, ותחסוך בין 1.4 ל- 2.1 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי.

"חשבתי רבות על הדרך אותה עשינו עד הלום", כתב בניוף, שנותר מנכ"ל יחיד אחרי עזיבתו של ברט טיילור בחודש שעבר. "ההכנסות שלנו עלו בקצב מואץ בקורונה ושכרנו יותר מדי אנשים, מה שהוביל למשבר הכלכלי שמולו אנחנו ניצבים. אני לוקח על כך אחריות מלאה".

תחזית ההכנסות של החברה נותרה יציבה: החברה חזרה על התחזית המקורית, לפיה השנה תסתיים עם מכירות שינועו בטווח שבין 30.9 ל- 31 מיליארד דולר, בעוד שהרווח למנייה יעמוד על בין 4.92 ל- 4.94 דולר.

סיילספורס פעילה בישראל באמצעות מרכז פיתוח המרכז שש רכישות מן העבר: קליקסופטוור, בונובו, דאטורמה, אימפליסיט, בלו טייל ונבאחו. מרכז הפיתוח בתל אביב מנוהל על ידי אפרת רפופורט, שמונתה לתפקיד לפני שמונה חודשים, ושימשה קודם לכן כמנכ"לית בונובו שנרכשה על ידי סיילספורס ב-2019.