כנס הטכנולוגיה הגדול בעולם: אלה המוצרים שיהפכו את חיינו לבריאים יותר

בתערוכת CES, כנס הטכנולוגיה הגדול בעולם המתקיים בלאס וגאס בימים אלו, מוצגות טכנולוגיות פורצות דרך • באירוע שפתח את הכנס, הוצגו 8 מכשירים שיכולים לשפר את החיים של כל אחד ואחת מאיתנו, ואפילו של ההולכים על ארבע

הפיתוח של חברת Y Brush / צילום: נבו טרבלסי
הפיתוח של חברת Y Brush / צילום: נבו טרבלסי

בימים אלו מתקיימת בלאס וגאס תערוכת הטכנולוגיה הגדולה ביותר בעולם, CES. ביום הראשון של הכנס התקיים אירוע CES Unveiled - אירוע מקדים בו הוצגו שלל מוצרים לקראת התערוכה עצמה. רוב החברות שהשתתפו בו מגיעות מתחום הבריאות. לפניכם המוצרים החדשניים ביותר שהוצגו בו.

German bionic: חליפה להרמת משאות

חברת German Bionic האירופית שמה לעצמה למטרה לשנות את שוק העבודה ברחבי העולם. החליפות עצמן משנות את השימוש בשרירי הגוף ובכך מאפשרות לעובדים להרים משאות כבדים יותר. בכך, בין היתר, הן מגנות על בריאות העובדים ומפחיתה בצורה ניכרת את הסיכון לתאונות ופציעות עבור המשתמשים.

מכשיר נוסף שהחברה הציגה במהלך הכנס הוא Smart SafetyVest - חליפה שמספקת תובנות ארגונומיות מבוססות נתונים מותאמים אישית.

MediSync: אבחון מוחי תוך 10 דקות

חברת iMediSync הציגה בתערוכה את iSyncWave, מכשיר המתבוסס על מדדי EEG ואושר לשימוש על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי, FDA. המטרה: זהות בעיות הקשורות בנפש, כגון דיכאון וחרדה. בחברה טוענים כי באבחון מוקדם, ניתן יהיה לזהות את הסיכויים לחלות במחלת האלצהיימר או הדמנציה.

Baracoda: שירותי העתיד

חברת Baracoda הצרפתית הציגה באירוע את החזון שלה לצורה בה צריכים להיראות השירותים העתידיים. המוצר הראשון שחשפה מספק תובנות על הבריאות של דייר הבית באמצעות בינה מלאכותית, כמו לאופן שבו הם מצחצחים שיניים ומצב הרוח שלהם.

בנוסף, Baracoda הציגה שטיח־משקל, שלא רק מודד את המשקל של מי שעומד עליו, אלא גם מספק מסקנות על העמידה, היציבות ועל הגוף של דייר הבית.

Baracoda / צילום: נבו טרבלסי
 Baracoda / צילום: נבו טרבלסי

החברה גם הציגה את BHeart, שעון שנועד לעקוב אחרי המדדים הרפואיים, אשר מטעין את עצמו בעזרת האור והגוף.

Y Brush: צחצוח שיניים בשניות

צחצוח השיניים בבוקר הוא תהליך שאורך לרוב כשתי דקות. אבל רוב האנשים מסיימים אחרי כחצי דקה, אבל הרעיון הוא לאפשר למברשת לעבור בכל השיניים ובכל הזווית. הפיתוח של חברת Y Brush מאפשר להגיע לכל השיניים במכה אחת, בעזרת המבנה החצי ירח של המכשיר.

איך זה עובד? ממלאים את המברשת, ותוך 10 שניות - 5 שניות לשיניים העליונות ו־5 שניות לשיניים התחתונות - התהליך אמור להסתיים. בחברה טוענים שהמברשת כוללת מ־35 אלף שערות ניילון, והמכשיר מגיע בשני גדלים: למבוגרים ולילדים.

המוצר כבר זמין לרכישה ומתחיל מ־85 דולר ברחבי אירופה.

Withings: בדיקת שתן ביתית

חברת Withings פיתחה מוצר המתחבר לאסלה ביתית אשר עורכת בדיקת שתן לדיירי הבית. כך, הם יכולים לקבל תמונת מצב רפואית על מצבם כפי שמציגה כל בדיקת שתן רגילה. המכשיר מגיע עם אפליקציה המספקת את הנתונים הרלוונטיים ואף תובנות והמלצות.

10Minds: כרית להפסקת נחירות

חברת 10Minds פיתחה מכשיר בשם Motion Pillow, שמטרתו למנוע נחירות. מדובר בכרית שמזהה בעזרת חיישני קלט ובינה מלאכותית האם האדם נוחר - ואם כן, היא מתחילה להתמלא ולשנות את התנוחה שלו, וכך להפסיק את הנחירות.

הכרית של חברת 10Minds / צילום: נבו טרבלסי
 הכרית של חברת 10Minds / צילום: נבו טרבלסי

לפי נתוני החברה, 94% מבין המשתתפים בניסוי של החברה, הפחיתו את רמת הנחירות שלהם מהרגע שהם השתמשו במוצר החדש.

invoxia: הקולר לאבחון כלבים

בתערוכה הוצגו מוצרים רפואיים נוספים, שלא רק רלוונטים לבני אדם אלא גם לבעלי חיים. חברת invoxia יצרה קולר לכלב שמאפשר לבעליו לעקוב אחרי המדדים הרפואיים החשובים ביותר של ההולך על ארבע. בעזרת האפליקציה, אפשר לעקוב אחרי הנתונים הרפואיים של הכלב, ובנוסף היא מציעה תובנות לגבי בריאותו - לרבות הרגלי השינה שלו והרעב.

חברת invoxia יצרה קולר לכלב שמאפשר לבעליו לעקוב אחרי המדדים הרפואיים שלו / צילום: נבו טרבלסי
 חברת invoxia יצרה קולר לכלב שמאפשר לבעליו לעקוב אחרי המדדים הרפואיים שלו / צילום: נבו טרבלסי

Circular: טבעת שבודקת את הבריאות

חברת Circular החליטה לקחת את הטבעת של FitBit, שמספקת מידע רפואי למשתמש, ולעלות אותה מדרגה. הטבעת מאפשרת לעקוב אחרי פעילות הגופנית של המשתמש, הרגלי השינה שלו ועוד. היא מוגנת ממים, כך שאפשר לשטוף את הידיים ללא חשש.

הכתב נשלח לתערוכת CES על ידי הארגון המנהל את הכנס, CTA