מו״ל גלובס אלונה בר און: תפקידנו להפגיש בין החלקים השונים בכלכלה ובחברה

גלובס אירח עשרות מבכירי המשק ואת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' באירוע מיוחד • אלונה בר און, מו״ל גלובס: ״תפקידנו להפגיש את החלקים השונים של הכלכלה והחברה הישראלית. להביא אותם לדבר ולשמוע״

אלונה בר און, הערב / צילום: כדיה לוי
אלונה בר און, הערב / צילום: כדיה לוי

כמיטב המסורת, מארח גלובס את שר האוצר החדש, בצלאל סמוטריץ', למפגש מיוחד עם יותר ממאה מבכירי המשק בישראל.

אלונה בר און, מו״ל גלובס, נשאה את נאום הפתיחה של האירוע. ״נבחרה ממשלה חדשה, ובמקומות מסוימים - כולל חלקים מהמגזר העסקי ומהתקשורת, יש חששות מהשונה ומשינויים. אנחנו בגלובס שמחים להיות הבמה הראשונה שמפגישה בין שר האוצר החדש לצמרת הכלכלית.

״בדיוק פה אנחנו רואים את תפקידנו - ככלי תקשורת עסקי, כלכלי, ממלכתי וציוני. להפגיש את החלקים השונים של הכלכלה והחברה הישראלית. להביא אותם לדבר ולשמוע, לגלות את הדומה והמוסכם ולא רק את השונה והמפקיד, ואולי להביא לשינויים לתועלת משותפת״.

בר און הוסיפה כי ״זה מה שאנחנו עושים בגלובס כבר חמש שנים. עסקנו בבניית האמון באמצעות זניחת ההתלהמות ומיקוד במקצועיות, מידתיות וענייניות. נטשנו את השלילי והצהוב שמביא טראפיק, והתמקדנו במידע וידע שמעניק ערך. מסתבר שגם לזה יש טראפיק.

״פעלנו לתווך את המציאות בלי להנדס אותה, לבקר את מה שדרוש ביקורת, בלי חרמות ותיוג של מגזרים או אנשים. זו תפיסת התפקיד שלנו - לחבר את הקוראים ולתת להם מנה איכותית, מציאותית ומהימנה.

״מדינת ישראל גדולה מסך כל רכיביה, ולכל רכיביה יש חלק ביצירת תמונת ההצלחה העתידית שלה. אם רק נשכיל להקשיב, ללמוד ולעבוד יחד, כמנהלים וכאזרחים, כרשויות נפרדות אך מכבדות, נצמח ערכית, חברתית - ובטח שכלכלית״.

לסיכום אמרה בר און, כי ״אנחנו גאים להשיק קונספט חדש של מפגשים המשתפים את הקהילה העסקית והציבורית, לדון בסוגיות אורך ורוחב של הכלכלה והחברה בישראל, להקשיב באמת ולמצוא את המשותף. כבר היום, אני רוצה לאחל לכם מפגש מועיל, ושנה עסקית וכלכלית מוצלחת לכולנו״.

גילוי מלא: המפגש בשיתוף בנק הפועלים