פחות תפקיד, אותו תגמול: דוד פתאל ויתר על משרת היו"ר אך לא יפחית בשכרו

כמנכ"ל חברת המלונות שבשליטתו צפוי פתאל לזכות לתגמול של עד 10 מיליון שקל בשנה • היו"ר הנכנס יובל ברונשטיין יקבל שכר בעלות של עד 1.4 מיליון שקל עבור שליש משרה • שדרוג של עשרות אחוזים בתגמול לשלושת בניו של פתאל

דוד פתאל / צילום: איל יצהר
דוד פתאל / צילום: איל יצהר

למרות שהחליט לוותר על משרת יו"ר חברת המלונות שייסד, דוד פתאל אינו מתכוון להפחית את הגמול שלו יזכה גם כשיישאר בתפקיד המנכ"ל בלבד. מזימון לאסיפת בעלי המניות של פתאל החזקות , שתתכנס בחודש הבא, עולה כי עלות התגמול השנתי לפתאל תהיה עד 9.7 מיליון שקל ב-2023, למול 9.6 מיליון שקל שקיבל בשנה החולפת. עלות זו כוללת שכר של 3.2 מיליון שקל ומענק מרבי של 6.3 מיליון שקל.

דוד פתאל ימנה את יובל ברונשטיין ליו"ר ענקית המלונות שבשליטתו
 "מבזבזים מה שאין": מחירי המלונות בארץ יקרים פי 2 מבאירופה, ואלו לא כל החדשות הרעות | ניתוח
בגיל 26 כבר ניהלה מלון: מה חושבת מנכ"לית רשת פתאל בישראל על המחירים בארץ

מי שייכנס בחודש הבא לנעליו של פתאל בתפקיד יו"ר החברה הוא יובל ברונשטיין (לשעבר מנכ"ל קבוצת עזריאלי). בגין תפקיד היו"ר (32% משרה) החל מפברואר, צפוי ברונשטיין ליהנות משכר בעלות מרבית של כ-1.4 מיליון שקל השנה, המתחלק לשכר של 770 אלף שקל ומענק של עד 600 אלף שקל. ב-2022 עמד התגמול של ברונשטיין בפתאל על 421 אלף שקל.

אך עדיין, יש לזכור שבמהלך הקורונה ויתר דוד פתאל על תנאי שכר כוללים של כ-13.7 מיליון שקל במשכורות ובבונוסים. כמו כן, בהנפקת הזכויות שביצעה החברה, הוא הזרים 60 מיליון שקל לחברה שבשליטתו. גם בניו הנושאים בתפקידי מפתח בחברה, יצאו לחל"ת ולא משכו שכר במהלך התקופה.

"שכר פתאל ברף העליון"

ברונשטיין ייכנס לתפקיד היו"ר בחודש הבא. הוא משמש כדירקטור בפתאל החזקות מאז אוקטובר 2021 וכן מכהן כיו"ר שותפות "פתאל וורקספייס", שעוסקת בהשכרת חללי עבודה משותפים, שבה הוא מחזיק 10%, ופתאל החזקות ביתרה.

כפי שנחשף בגלובס, החלטתו הנוכחית של דוד פתאל לוותר על משרת יו"ר החברה שייסד התקבלה בחלוף חמש שנים מאז הפכה פתאל החזקות לחברה ציבורית באמצעות הנפקתה בבורסה. חוק החברות קובע, כי זהו פרק הזמן המקסימלי שבו ניתן לשמש בכפל תפקידים של יו"ר ומנכ"ל, אלא אם אסיפת בעלי המניות מחליטה על הארכת התקופה ברוב מקרב בעלי מניות המיעוט.

בנימוקי החברה לאישור תנאי כהונתו של פתאל כמנכ"ל נטען, כי סך עלות תנאי הכהונה שלו הינה ברף העליון של תנאי התגמול המשולמים למנכ"לים בחברות בסדר הגודל של פתאל, "ואולם חברי ועדת התגמול והדירקטוריון סבורים כי הם סבירים והוגנים והולמים את תפקידיו, ניסיונו ותחומי אחריותו".

במקביל לאישור שכרם של המנכ"ל והיו"ר יתבקשו בעלי המניות לאשר באסיפה תנאי העסקה משופרים לשלושת בניו של דוד פתאל, המועסקים בתפקידי מפתח שונים בחברה, הכוללים העלאות שכר של 17% עד 20%, כך שיזכו לתגמול שנתי בעלות של 1.7-2.2 מיליון שקל.

עבור נדב פתאל, המועסק בתפקיד סמנכ"ל שיווק וטכנולוגייה של פתאל החזקות, ומנכ"ל חברת רומס (Rooms) - העוסקת בהשכרה לזמן קצר של משרדים, חדרי ישיבות וחללי עבודה משותפים - עומדת על הפרק העלאת התגמול ב-17%. עלות שכרו הנוכחית היא 1.93 מיליון שקל לשנה, והיא צפויה לעלות ל-2.25 מיליון שקל. עיקר השינוי נובע מעלות השכר השנתית, שתעלה מ-1.34 מיליון שקל ל-1.61 מיליון שקל (ראיון עם נדב פתאל, ראו במוסף הנדל"ן).

שדרוג השכר לבנים

בן נוסף, אסף פתאל, משמש כסמנכ"ל פיתוח עסקי ובינוי, והוא עוסק בין היתר בפתיחת בתי מלון חדשים של הקבוצה וכן צפוי לפעול לאיתור עסקאות בארץ ובחו"ל. תנאי שכרו צפויים לעלות בכ-18%, מ-1.86 מיליון שקל ל-2.19 מיליון שקל בשנה. עיקר השינוי הוא גם כן בעלות השכר, שתטפס מ-1.3 מיליון שקל ל-1.6 מיליון שקל.

בן שלישי שאת שכרו מתבקשים בעלי המניות להעלות הוא יובל פתאל, המשמש כמנהל מאסטר, אופרציה שעוסקת בהשכרת בניינים ודירות מגורים בישראל ובאירופה, כיחידות מלונאיות לתקופות קצרות. בעלי המניות מתבקשים להגדיל את תנאי שכרו מ-1.16 מיליון שקל ב-2022 ל-1.4 מיליון שקל.