הבונוס החריג של מזרחי טפחות לעובדים לרגל חגיגות המאה לבנק

מנכ"ל הבנק, משה לארי, הודיע לעובדים שיקבלו בונוס לכבוד חגיגות המאה • בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשם הבנק רווח של כ-3.5 מיליארד שקל, הרבה הודות להכנסות של מיליארדי שקלים מהריבית שעלתה בחודשים האחרונים

משה לארי, מנכ''ל מזרחי טפחות / צילום: אבשלום שושני
משה לארי, מנכ''ל מזרחי טפחות / צילום: אבשלום שושני

משתלם להיות עובד בנק מזרחי טפחות בימים אלו. מנכ"ל הבנק, משה לארי, הודיע היום (שני) ליותר מ-6,000 העובדים כי לרגל חגיגות 100 שנה להיווסדו, מחלק הבנק 10 אלפים שקל לכל עובד. זאת, ללא קשר לבונוס שמחלקים הבנקים לעובדים בסוף השנה.

● הסערות העסקיות של מנכ"ל מזרחי טפחות לשעבר אלדד פרשר 
● איך ישפיעו צעדי הממשלה על האינפלציה וכיצד יגיב בנק ישראל? 

"בשנת 1923 בדיוק לפני 100 שנה, נוסד בנק המזרחי. ומאז החל את מסעו המאתגר וארוך השנים, אל ליבה של הכלכלה הישראלית", כתב לארי. "לצד צצמיחה אורגנית, הגיע הבנק למעמדו ולגודלו הנוכחיים גם באמצעות שורה של מיזוגים ורכישות. החל במיזוג שנעשה בסוף שנות ה-60 של המאה הקודמת עם בנק הפועל המזרחי, דרך המיזוג עם בנק טפחות בשנת 2005 וכלה ברכישתו ומיזוגו של בנק אגוד - מהלך שהושלם בסוף השנה היוצאת. אין ספק שסוד הצלחתו של הבנק במה שנות קיומו טמון, בראש ובראשונה, בהון האנושי המשובח, המסור והמקצועי".

"אני שמח לבשר כי הדירקטוריון אישר את המלצת ההנהלה להעניק לכם, עובדות ועובדים יקרים, מענק מיוחד של 10,000 שקל ברוטו, במלאת 100 שנים לבנק", הוסיף לארי.

הבונוס שיקבלו העובדים מגיע על רקע הרווחים הגדולים שרשמו הבנקים, הרבה בזכות הריבית של בנק ישראל שזינקה ב־3.65% מאז אפריל שעבר. מזרחי טפחות, הבנק הגדול ביותר בתחום המשכנתאות - בהן עלה ההחזר החודשי הממוצע במאות שקלים עם הזינוק בריבית הפריים - רשם עלייה חדה בהכנסות הריבית שלו.

בתשעת החודשים הראשונים של 2022 עלה הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ל־3.48 מיליארד שקל, זינוק חד של 34.6% בתוך שנה. בעקבות תפיחת רווחי הבנק ליותר מ־4 מיליארד שקל ב־2022, רוצים בוועד להגדיל הבונוס השנתי המגיע לעובדים בגין רווחי השיא בשנה החולפת.

הוועד וההנהלה היו אמורים לחתום על הסכם שכר כבר לפני כמה שבועות, אך הנושא התעכב וכעת נמצאים הצדדים במו"מ, כשבהנהלה דורשים בין היתר מעבר של עשרות עובדים לחוזה אישי. נראה כי הבונוס שמחולק השבוע ניתן ללא קשר להסכם השכר החדש שייחתם.

הפועלים ולאומי גם פינקו

מזרחי טפחות הוא לא הראשון שמחלק בשנים האחרונות בונוס לרגל 100 שנות פעילות. בנובמבר 2021 היה זה בנק הפועלים שהעניק לכל עובדי הבנק מענק מיוחד של 7,000 שקל לרגל 100 שנה להיווסדו.

בלאומי כרכו ב־2017 את הבונוס על תוצאות השנה שקדמה לה יחד עם חגיגות 115 שנה לבנק. בעקבות זאת קיבלו העובדים שהועסקו בבנק במשך 9 חודשים לפחות לפני מועד ההחלטה מענק בהיקף שתי משכורות וכן 4,000 שקלים נוספים.