לאחר קפיצה של פי 60: אורי קרן מכר מניות מור גמל ב-13 מיליון שקל

מנהל ההשקעות של מור מוכר מקצת מהחזקותיו, ששוויין כ-90 מיליון שקל, לצורך החזר הלוואה ומשיקולי מס

אורי קרן, שותף ומנהל השקעות ראשי במור גמל / צילום: יח''צ
אורי קרן, שותף ומנהל השקעות ראשי במור גמל / צילום: יח''צ

מנהל ההשקעות של מור, אורי קרן, מכר מניות בחברת הגמל והפנסיה של בית ההשקעות בסכום של 13 מיליון שקל. מדובר על כמעט 2% ממניות מור גמל - כשישית מהמניות שהחזיק ועמדו טרם העסקה על 11.7% מההון, אשר בשווי של כ-90 מיליון שקל.

● השנה הגרועה בגמל ובפנסיה מאז 2008: מי בראש, מי בתחתית ומה קרה לחיסכון שלכם? 

● המתחרים בגמל שאבו מאלטשולר שחם כמעט 50 מיליארד שקל ב-2022. ומי בית ההשקעות שהרוויח בגדול? 

קרן מונה למנהל ההשקעות של מור  בשלהי 2018, אז הגיע לבית ההשקעות לאחר כשבע שנים בתפקיד מנכ"ל משותף בחברת קרנות הנאמנות של בית ההשקעות ילין לפידות. המעבר התרחש בד בבד עם הקמת פעילות הגמל של מור, בית השקעות שהתמחה עד אז בעיקר בניהול קרנות נאמנות. עם המעבר, לפני כארבע שנים, קיבל קרן 15% מחברת הגמל של מור תמורת ערכן הנקוב - 1.5 מיליון שקל בלבד - החזקה ששווייה תפח פי 60 עם הנפקת החברה.

ההחלטה של קרן למכור מניות נבעה מכמה סיבות ובהן רצונו לפרוע הלוואה שקיבל ממור לרכישתן. במהלך היו גם שיקולי מס במבט לעתיד, אם וכאשר במור גמל יחלקו דיבידנדים. לפי החוק, מי שמחזיק מעל 10% מהחברה ישלם מס של 30% על הדיבידנד, בעוד מי שמחזיק פחות מכך ישלם מס של 25% בלבד.

במקביל, לגלובס נודע כי לאחרונה פנו למור שני גופים מוסדיים ובנוסף גם בכיר מעולם הביטוח שרצו לרכוש מניות, ולכן, יחד עם הסיבות הנוספות, הוחלט כי קרן ימכור חלק מאחזוקתיו, ויישאר עם כמעט 10% מהמניות, כך שהוא עדיין ישאר בעל מניות משמעותי. מאז הונפקה החברה בפברואר אשתקד בשווי של 750 מיליון שקל היא שמרה על ערכה וכיום נסחרת בשווי כמעט זהה.