בדרך למאבק שליטה: ננו דיימנשן פועלת "להציף ערך" בסטרטסיס

דיווח מעודכן של ננו דיימנשן מצביע על כך שהגדילה את החזקותיה בסטרטסיס, אם כי לא עד לרף שיפעיל את מנגנון "גלולת הרעל" בחברה • לפי הדיווח, מדובר בהשקעה אסטרטגית בהזדמנות אטרקטיבית • ננו דיימנשן מוסיפה כי בכוונתה ליצור קשר עם סטרטסיס ולדון בנוגע להזדמנויות להצפת ערך

מדפסת תלת-ממד של חברת ננו דיימנשן / צילום: יח''צ
מדפסת תלת-ממד של חברת ננו דיימנשן / צילום: יח''צ

בזמן שמשקיע אקטיביסטי זר פועל לשינוי הרכב הדירקטוריון בחברת מדפסות התלת-ממד ננו דיימנשן , החברה עצמה הופכת למשקיעה אקטיביסטית בחברת סטרטסיס, הישראלית גם היא, אשר פועלת באותה תעשייה.

מובילי אקזיט הענק של אקסיס סקיוריטי: "חוששים משימוש פוליטי בעסקה" 
האם רשות המסים תיאלץ להחזיר 664 מיליון שקל שגבתה ביתר מעובדים שכירים? 

ננו דיימנשן, בעלת קופת מזומנים דשנה, דיווחה בקיץ שעבר על החזקה של 12.7% במניות סטרטסיס, שאותן רכשה תמורת סכום של כ־150 מיליון דולר. מקורבים לחברה אמרו אז שלא מדובר בניסיון השתלטות. עם זאת, דירקטוריון סטרטסיס מיהר לאמץ מנגנון "גלולת רעל", שייכנס לתוקף במקרה שבעל מניות מסוים יגיע להחזקה של 15% בחברה.

דיווח מעודכן של ננו דיימנשן מצביע על כך שהגדילה את החזקותיה בסטרטסיס, אם כי לא עד לרף שיפעיל את מנגנון "גלולת הרעל" - 14.5%. ננו מעדכנת שאת כלל המניות רכשה ב־178 מיליון דולר, כלומר מחיר ממוצע של כ־18.4 דולר למניה, שגבוה ב־29% מהמחיר הנוכחי של סטרטסיס בנאסד"ק.

לפי הדיווח, מדובר בהשקעה אסטרטגית בהזדמנות אטרקטיבית. ננו דיימנשן מוסיפה כי בכוונתה ליצור קשר עם סטרטסיס ולדון בנוגע להזדמנויות להצפת ערך, וכן לשיפור הממשל התאגידי, "כולל באמצעות שינוי פוטנציאלי של המבנה התאגידי, בין היתר באמצעות שינויים בהרכב הדירקטוריון".

ככל הנראה, בננו דיימנשן מאמינים שיוכלו לסייע בהצפת ערך במניית סטרטסיס. לא מן הנמנע שהחברה, שיש לה מעל מיליארד דולר בקופה, אף תנסה להציע לרכוש את סטרטסיס, אם כי "גלולת הרעל" תקשה עליה להגדיל את החזקותיה בשוק הפתוח.

קופה שמזמנת רכישות או השתלטות

סטרטסיס, בניהולו של ד"ר יואב זייף, עוסקת בהדפסות תלת-ממד של פולימרים, והיא נסחרת בנאסד"ק בשווי 961 מיליון דולר, לאחר ירידה של 35% במניה בשנה האחרונה.

מסטרטסיס נמסר כי "אנו לומדים את פרטי הדיווח ל-SEC, ובו בזמן מזכירים שהכרזנו ב-2022 על מנגנון לשמירה על הערך שאנו מיצרים למשקיעים".

ננו דיימנשן עוסקת בהדפסות תלת-ממד של חומרים שונים, ואמורה לסיים את 2022 עם הכנסות של 43.6 מיליון דולר. בשלושת הרבעונים הראשונים של 2022 היא הציגה הפסד נקי של 98.8 מיליון דולר. החברה השכילה לנצל את המצב בשוקי ההון והגאות במניות הטכנולוגיה ב־2020-2021, וביצעה סדרת גיוסי הון בסכום מצטבר של 1.5 מיליארד דולר. סכומים אלו מיועדים לביצוע רכישות, אך עד כה טרם הודיעה על עסקה גדולה.

במקביל, קופת המזומנים שלה הפכה אותה ליעד השתלטות מעניין, משום ששווי השוק שלה נמוך משווי המזומנים שבקופתה, ועומד על 798 מיליון דולר. קרן קנדית, מרצ'ינסון, דורשת להדיח דירקטורים בננו דיימנשן והודיעה על כינוס אסיפה לצורך זה.