איזה בונוס קיבלו עובדי הבנק שקרס שעות לפני שהולאם על ידי הרשויות האמריקאיות

שעות לפני הקריסה הספיקו העובדים לקבל את הבונוס השנתי המסורתי שנע לפי הערכות בין 12 אלף דולר ל-140 אלף דולר • הבנק מעסיק למעלה מ-8,000 עובדים, מהם עשרות בישראל • סיקור מיוחד

סיליקון ואלי בנק,איזה בונוס קיבלו עובדי הבנק שעות לפני שהולאם? / צילום: Reuters, Reuters
סיליקון ואלי בנק,איזה בונוס קיבלו עובדי הבנק שעות לפני שהולאם? / צילום: Reuters, Reuters

עובדי בנק ההשקעות סיליקון ואלי בנק (SVB) קיבלו את הבונוס השנתי שלהם ביום שישי האחרון, בסך הכל כמה שעות לפני שהרשויות האמריקאיות הלאימו את בנק ההייטק, כך לפי דיווחים של מקורבים לבנק.

קריסת בנק SVB מהדהדת את משבר 2008. למה העניינים שונים הפעם? 
בנק ההייטקיסטים קרס ובשוק יש מי שכבר מפנה אצבע מאשימה כלפי קרנות ההון סיכון 
חמ"לים והלוואות בזק: היערכות הבנקים בישראל לאחר קריסת SVB

היסטורית, הבנק שממוקם בסנטה קלרה בקליפורניה העניק לעובדיו בונוסים ביום השישי השני לחודש מרץ. הבונוס הוא עבור שנת 2022 והיה בתהליכי תשלום כמה ימים לפני קריסת הבנק, כך לפי דיווחים בין השאר ברשת CNBC.

השנה, יום הענקת הבונוס נפל בדיוק על יומו העצמאי האחרון של הבנק. ביום שישי, התאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות (FDIC) הלאים את סיליקון ואלי בנק והעביר אותו לניהולו בשל קריסה כלכלית לאחר שתזרים המזומנים שלו התייבש. עוד בשישי, מנכ"ל הבנק גרג בקר פנה לעובדים בווידיאו בן שתי דקות, בו הודיע רשמית כי הוא לא מנהל SVB יותר.

גובה סכום הבונוס לא ברור, אך מדובר בטווח של בין 12 אלף דולר לשותפים לכ-140 אלף דולר למנהלים, כך לפי אתר Glassdoor.com.

SVB היה הבנק הנסחר ציבורית עם השכר הגבוה ביותר בשנת 2018, כאשר עובדים קיבלו שכר ממוצע של יותר מ-250 אלף דולר לאותה שנה. זאת, לפי בדיקת אתר בלומברג.

לאחר ההלאמה בידי הרגולטור האמריקאי, עובדי SVB קיבלו רשמית 45 ימי תעסוקה בשכר. נכון לדצמבר האחרון, בבנק עבדו 8,528 בני אדם, מהם עשרות גם בישראל.