בפעם השלישית: הראל מקפיצה את ההצעה על ישראכרט ל־3.3 מיליארד שקל

אחרי שמנורה מבטחים שיפרה בשבוע שעבר את הצעתה לרכוש את השליטה בחברת כרטיסי האשראי, עושה זאת גם הראל עבור ישראכרט כולה

מנכ''ל קבוצת ישראכרט, רן עוז, וסגן יו''ר דירקטוריון הראל השקעות, בן המבורגר / צילום: פזית עוז ויח''צ
מנכ''ל קבוצת ישראכרט, רן עוז, וסגן יו''ר דירקטוריון הראל השקעות, בן המבורגר / צילום: פזית עוז ויח''צ

בתוך שמונה חודשים בלבד הפכה ישראכרט מחברה שהשוק היה סקפטי לגבי שווי השוק שלה, לאחת מהמבוקשות בישראל. זאת לאחר שחברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל מתגלה בשבועות האחרונים כמוקד למאבק בין שתיים מחברות הביטוח הגדולות בישראל - הראל ומנורה מבטחים.

הראל, שבשליטת משפחת המבורגר, שיפרה ביום ראשון את הצעת הרכישה שלה למלוא מניות ישראכרט בסכום של כ־370 מיליון שקל, וזו עומדת כיום על 3.3 מיליארד שקל. זאת לאחר שהמתחרה שלה, מנורה מבטחים, שיפרו גם הם ביום רביעי האחרון את ההצעה לרכוש את השליטה בישראכרט (32%), וזו האחרונה העניקה לישראכרט שווי של 3.5 מיליארד שקל. הצעתה של הראל משקפת מחיר למניה הגבוה ב־70% מזה שבו נסחרה ישראכרט בשפל של יולי האחרון.

מנכ"ל גוף ההשקעות הגדול בעולם מנתח את הסיבות לקריסת הבנק של ההייטק 
החברה עומדת לקרוס? כך תזהו את זה ראשונים

ממתינים להחלטת בעלי המניות

מי שיצטרכו להחליט אם לקבל את ההצעה של הראל הם בעלי המניות של ישראכרט, שיתכנסו ביום שני הבא במסגרת אספה כללית. זאת לאחר שדירקטוריון ישראכרט כבר קיבל את הצעתה הקודמת של הראל והעביר אותה להחלטת בעלי המניות.

לאחר הגשת ההצעות המשופרות עומד הפער בין שווי ישראכרט בהצעה של הראל לזו של מנורה מבטחים על כ־200 מיליון שקל לטובת האחרונה, בעלי המניות יצטרכו להחליט אם פער זה מצדיק מכירה של השליטה בלבד, כפי שמציעה מנורה מבטחים, או לוותר על אותם 200 מיליון שקל ולמכור את כל המניות שבידיהם להראל.

לדברי סגן יו"ר הראל השקעות, בן המבורגר, הצעת הראל משקפת פרמיית שליטה של 1.18 מיליארד שקל לכל בעלי המניות מול 441 מיליון שקל בהצעת מנורה, שתתחלק כאמור רק על מי שימכור את אותם 32% שמנורה מבטחים רוצה לרכוש.

נזכיר כי בישראכרט ביקשו הערכת שווי בחודשים האחרונים מפירמת רואי החשבון דלויט, וזה העריך אותה בשווי של בין 2.6 ל־2.8 מיליארד שקל. במנורה מבטחים טענו כי הערכה זו "התעלמה מתחזית הנהלת החברה", אך בסוף השבוע הבהירו בישראכרט כי "המצגת של מנורה כללה אמירה שגויה שאינה משקפת את העובדות לאשורן"