האוזניות החכמות של סמסונג ואפל ראש בראש: אילו כדאי לקנות?

שתי ענקיות הטכנולוגיה משקיעות באיכות הסאונד, החיבוריות בין המכשירים ב"משפחה" וחיי הסוללה • ההבדלים העיקריים הם בעיצוב, באופן שבו הן מתלבשות על האוזן ובמחיר

האוזניות החכמות: סמסונג ואפל ראש בראש / צילום: יח''צ
האוזניות החכמות: סמסונג ואפל ראש בראש / צילום: יח''צ

בדיקה טכנולוגית

איך ניתן לשפר שירותים דיגיטליים? אילו מוצרים חדשים יש היום בשוק, ומה איכותם לעומת המתחרים? כיצד פותרים בעיות טכנולוגיות? מדי שבוע המדור ינסה לענות על שאלות אלה ודומות להן. אם נתקלתם בתקלות ואתם זקוקים לעזרה, או שאתם מעוניינים שנסקור מוצרים מסוימים, אתם מוזמנים לפנות למייל: nevo-t@globes.co.il

יצרניות הסמארטפונים מעוניינות למשוך לקוחות חדשים ולחזק את נאמנות הלקוחות הקיימים, וכדי לעשות זאת הן יוצרות מערכות אביזרים סביבן, כמו שעונים ואוזניות. כך, צרכנים שמשתמשים בכלל המוצרים שהן מציעות, יכולים ליהנות מפיצ'רים נרחבים יותר. במדור זה אנו בודקים את האוזניות המעודכנות של שתי ענקיות הטכנולוגיה אפל וסמסונג: AirPods Pro 2 מול Galaxy Buds2 Pro, ראש בראש. 

רוכשים סמארטפון חדש? כך תשלמו פחות 
הפיצ'רים של Windows 11 שכדאי להכיר

החידוש העיקרי: איכות הסאונד השתפרה

ענקיות הטכנולוגיה רוצות לשפר את האוזניות גם בחבילה הכללית ובפיצ'רים שהן מציעות, אך גם באיכות הסאונד. בשני המוצרים שנבדקו אכן יש שיפור באיכות הסאונד לעומת הדור הקודם. שתי האוזניות מספקות איכות סאונד טובה, אלא אם אתם אודיופילים הקנאים לסאונד מדויק.

במקרה של אפל מדובר בשבב Apple H2 חדש, לצד דרייבר לדיסטורשן בתדרים נמוכים, מגבר מותאם, אקולייזר מתקדם ואדפטיבי לסאונד ובסים טובים יותר. כל אלו מצטרפים ליכולות "שמע מרחבי" שמאפשר להרגיש כאילו הסאונד עוטף את המשתמש מכל כיוון. במקרה של סמסונג, הסאונד נשמע משמעותית הרבה יותר טוב בעיקר בזכות קודק חדש המאפשר לקודד שמע 24 סיביות מלא.

במידה רבה אפשר לחלק זאת כך: סמסונג מספקת איכות סאונד קצת יותר טובה מאשר אפל, אבל אפל מביאה חוויה מלאה יותר בעזרת הפיצ'ר של Spatial Audio.

היתרון הבולט: פרודוקטיביות ונוחות

מאחר שהחברות רוצות שהלקוחות יהיו מחוברים לכל משפחת המוצרים שלהן, הן מציעות הרבה יותר אפשרויות למי שמשתמש ב"אוזניות הבית". הדבר בא לידי ביטוי כמעט מיד כשמחברים את האוזניות למכשיר: אם תחברו את האיירפודס לאייפון או את הבאדס למכשיר של סמסונג, תקפוץ הודעה עם אפשרות חיבור מהיר ויעיל. כל ניסיון חיבור אחר בין משפחות מוצרים שונות יוביל למסע לנבכי ההגדרות, וסיבוכים לא קטנים.

יתרה מכך, אם תנסו לחבר את האוזניות למכשיר של חברה אחרת, תגלו שאיכות הסאונד טובה, אבל פיצ'רים רבים אינם זמינים. למשתמשי אנדרואיד, לדוגמה, יש את אפליקציית Galaxy Wearable שמאפשרת לשנות את הסאונד ידנית באמצעות אקולייזר. באפל אין את אפשרויות ההתאמה האלו, גם באייפון עצמו, אך השליטה במצבים השונים של האוזניות (כמו ביטול רעשים, מצב שקיפות או אפילו השמע המרחבי) תתאפשר רק אם תשתמשו במכשיר של אפל.

היכולות הפרודוקטיביות של אוזניות אפל מרשימות: אפל מאפשרת למשתמשי איירפודס להתחבר אוטומטית למקבוק ברגע שהוא מזהה שהאוזניות מתקרבות למחשב. המעבר בין המכשירים השונים של אפל פשוט ויעיל מאוד, ואין ספק שבחברה חשבו על הערך המוסף שהמתחרות לא נותנות.

עיצוב: כפתור מול גבעול

בין שתי האוזניות יש הבדל תהומי בכל הנוגע לעיצוב. סמסונג בחרה עבור הבאדס שלה עיצוב כפתורי עם כניסת סיליקון לאוזן. אפל, לעומת זאת, בחרה באוזניות שנתלות על האוזן עם "גבעול" שיוצא לכיוון הפה.

מעבר להבדל העיצובי, יש גם הבדל באופן השימוש. יש כאלה שיעדיפו שהאוזניות יהיו "כולן" בתוך האוזן, בעוד שאחרים ירצו חלקים מהאוזנייה בחוץ. ולכן, יש כאלו שלא יתחברו לאיירפודס שעלולות לצאת מהאוזן בכל רגע, ויש כאלו שלא יתחברו לבאדס כי ירגישו עומס משמעותי באוזן.

לכל אחת מהאוזניות יש שליטה שונה על הסאונד: בבאדס של סמסונג צריך לטפוח על גב האוזניות כדי להעביר מצבים או שירים, בעוד שבאיירפודס צריך לסחוט את הגבעול ולצבוט אותו כדי לשלוט על מצבי האוזניות או הסאונד.

לצד זאת, גם הקייסים (מארזי הטעינה) עצמם שונים במהותם. במקרה של Buds2 Pro מדובר במעין צדפה מרובעת ומעט עבה, בעוד שהאיירפודס הוא מלבני, רחב יותר וקצת יותר דק. שני הדגמים נראים על פניו דומים בגודלם, ושניהם ייכנסו לכיס. יהיו כאלו שיעדיפו את הבאדס שכן כבר בכיס יש ארנק שהוא עבה, מול כאלו שיעדיפו את הקייס של האיירפודס כי הוא רחב יותר.

הקייס של האיירפודס רגיש לשריטות ומתלכלך די בקלות, בעוד שהבאדס מתאפיין בגימור מט שמסווה את המכות ולא מתלכלך. עם זאת, הקייס של אפל חכם יותר, ומצויד ברמקולים מובנים שפועלים כשהסוללה מתרוקנת או כשהאוזניות אובדות. לצד זאת, ישנו חריץ עבור שרוך למי שרוצה לתלות את האוזניות בתיק.

יכולת הריכוז: לבטל את הרעשים

אוזניות שנכנסות לתוך האוזן עם סיליקון לרוב מאפשרות לחסום רעשים כשעובדים בסביבה רועשת. לכן, אפל מספקת פתרון הרבה יותר מאשר סמסונג. במקומות רועשים במיוחד אפל מצליחה להשקיט את הסביבה, ומאפשרת להתרכז בסאונד שנשמע. לעומת זאת, לסמסונג עדיין יש עבודה לעשות. האוזניות לא יודעות להתמודד כמו שצריך עם רוח כבדה בזמן הליכה, או בזמן אכילת מזון מוצק.

עם זאת, שתי החברות צריכות להשתפר בכל הקשור לסאונד בעת שיחות. המיקרופונים של שתיהן עובדים, אבל לא מעט פעמים לצד השני קשה לשמוע את השיחה.

הסוללה: תחרות צמודה

חיי הסוללה של הבאדס מחזיקים חמש שעות בשימוש רציף, ועוד 18 שעות טעינה ממארז הטעינה (הקייס). באיירפודס מציגים יתרון קל עם שש שעות האזנה ועוד 30 שעות טעינה מהקייס. חשוב לציין כי הזמנים הללו רלוונטיים כשביטול הרעשים פעיל בכל זמן השימוש. שימו לב

לכל אחת מהאוזניות יש שליטה שונה על הסאונד: בבאדס יש לטפוח על גב האוזניות כדי להעביר מצבים או שירים, בעוד שבאיירפודס צריך לסחוט את הגבעול ולצבוט אותו

*** גילוי מלא: החברות סמסונג ו־iDigital סיפקו לנו את המכשירים לצורך הבדיקה

השורה התחתונה: איזה סמארטפון יש לכם?

שתי האוזניות שנבחנו מספקות למשתמשים מענה נהדר, אולם כדי ליהנות מכל מה שיש להן להציע צריך להחזיק בסמארטפון הרלוונטי. אם אתם אייפוניסטים, אין ספק שהאיירפודס יספק לכם את המענה, ואם אתם בעלי מכשיר סמסונג, ברור שצריך לפנות לבאדס.

האיירפודס מקבל נקודות על פרודוקטיביות, עיצוב עם גבעול חיצוני, קייס חכם יותר וסוללה מעט חזקה יותר. הבאדס נהנה מאיכות סאונד טובה יותר, עיצוב כפתורי ונוח, נראות טובה עם גימור מט מרהיב ומחיר אטרקטיבי יותר. מחיר ה־Galaxy Buds2 Pro עומד על 800 שקל, וברשת iDigital האוזניות של אפל מתומחרות ב־1,200 שקל (בחלק מהמתחרות ניתן לרכוש במחיר נמוך יותר).