אלביט זכתה בחוזה לאספקה ותחזוקה של סימולטורים של טנקים ונגמ"שים עבור משרד ההגנה הבריטי

חברת הבת אלביט מערכות בריטניה זכתה בחוזה ממשרד ההגנה הבריטי בשווי של כ-71 מיליון דולר לאספקת סימולטורים לטנק המערכה המתקדם "צ'אלנג'ר 3" ולנגמ"ש החדיש "בוקסר" • ההתקשרות תמומש על פני תקופה של שלוש שנים בתוספת תשע שנות תחזוקה ותפעול מבצעיים

מערכת ניהול אימון וסימולציה שתסופק על ידי אלביט / צילום: אלביט מערכות
מערכת ניהול אימון וסימולציה שתסופק על ידי אלביט / צילום: אלביט מערכות

אלביט מערכות  הודיעה היום (שלישי) כי חברת הבת בבריטניה, אלביט מערכות בריטניה, זכתה בחוזה ממשרד ההגנה הבריטי בשווי של כ-71 מיליון דולר לאספקה, תחזוקה ותפעול של סימולטורים לטנק המערכה המתקדם "צ'אלנג'ר 3" והנגמ"ש החדיש "בוקסר", תחת פרויקט "וולקן" של הצבא הבריטי. ההתקשרות תמומש על פני תקופה של שלוש שנים בתוספת תשע שנות תחזוקה ותפעול מבצעיים.

מרכזי האימון (סימולטורים) שיסופקו לצבא הבריטי יכללו מאמני נהיגה, תותחנות וצריח על ידי שילוב תאים מדמי מציאות ברזולוציה גבוהה, וכן מאמנים טקטיים המשלבים מודלי אמל"ח זהים למקור. מרכזי האימון יאפשרו אימון פרטני, ואימון מסגרת בהתמודדות עם אתגרי הלחימה העכשוויים.

מערכת ניהול האימון והסימולציה שתסופק על ידי אלביט, תאפשר יכולת לאימון ורסטילית בין סוגי פלטפורמות שונים. המערכת תאפשר קישוריות בין מאמנים ויכולות מתקדמות ללמידה ותחקור. המערכת תיבנה בצורה שתאפשר בעתיד קליטה של פלטפורמות נוספות בצבא הבריטי.

מערכת ניהול אימון וסימולציה שתסופק על ידי אלביט / צילום: אלביט מערכות
 מערכת ניהול אימון וסימולציה שתסופק על ידי אלביט / צילום: אלביט מערכות

"אלביט מערכות גאה להעניק לצבא הבריטי יכולות אימון שיגבירו את המוכנות ללוחמה של צוותי שריון", מסר יורם שמואלי, מנכ"ל אלביט מערכות כלי טיס. "החוזה מחזק ומבליט את מעמדנו המוביל כספקית מערכות לאימון משימתי מתקדם בארץ ובעולם".

800 מיליון פאונד הושקעו בפרויקט שדרוג הצ'אלנג'ר 2

משרד ההגנה הבריטי החליט בשנת 2021 להשקיע 800 מיליון פאונד בפרויקט שבו ייקחו את הצ'אלנג'ר 2, טנק שהייצור שלו החל ב-1998, וייצרו 148 טנקים משודרגים על בסיס הצ'אלנג'ר 2 שייקרא צ'אלנג'ר 3. במסגרת הפרויקט, היצרן RBSL משודרגים מערכות האלקטרוניקה והירי.

בפברואר האחרון, משרד ההגנה בלונדון הודיע כי הפיתוח ממשיך לפי התקציב, ושלב העיצוב עבר בהצלחה. אם התהליך ימשיך בהצלחה ובקצב הנכון, צבא בריטניה יקבל 148 טנקים מסוג צ'אלנג'ר 3 בתחילת 2027. מנגד, בוקסר הוא נגמ"ש שכבר נמצא בשירות מאז 2011.