כשהמניה נוגעת בשיא כל הזמנים: אפל עומדת להיכנס לתחום חדש

ענקית הטק הגדולה בעולם צפויים לספק הצצה למוצר דגל חדש, שהיה מזוהה בעיקר עם המתחרה הגדולה מטא • מדובר במשקפיים מתקדמים לעולם המטא־וורס • בבנקי ההשקעות מרוצים ומעלים את מחיר היעד של המניה • ומה עוד צפוי בהשקה?

טים קוק, מנכ''ל אפל, בכנס אפל בשנה שעברה / צילום: Reuters, CLH/Reuters
טים קוק, מנכ''ל אפל, בכנס אפל בשנה שעברה / צילום: Reuters, CLH/Reuters

המשבר מאחוריה? מניית אפל סגרה את השבוע כשהיא נוגעת בשיא כל הזמנים. המניה נסגרה ב-180.9 דולר למניה, לעומת השיא של 182 דולר למנה שנרשם בינואר שנה שעברה, והיא נסחרת בשווי שוק של 2.85 טריליון דולר. מתחילת השנה בלבד, טיפסה מניית אפל בכ־45% - הרבה יותר מאשר מדד הנאסד"ק.

העתיד של הדולר, הצרות של שוק הנדל״ן ומה חושב משקיע העל: מה למדתי בכנס השנתי של וורן באפט
אייפון או אנדרואיד: מה צריך לדעת לפני שבוחרים? | בדיקה טכנולוגית

אם לא די בכך, לפי אנליסטים בכירים, זה כנראה לא הסוף. בבנק ההשקעות ג'פריס החליטו בסוף השבוע להעלות את מחיר היעד של המניה ל־210 דולר, ובמורגן סטנלי ל־190. אחת הסיבות העיקריות לצפי האופטימי היא האירוע שתקיים השבוע אפל, ובמרכזו צפויה לעמוד טכנולוגיית המטא־וורס.

אפל היא היחידה מבין ענקיות הטכנולוגיה שלא ביצעה גל פיטורים משמעותי בזמן המשבר, ולאחרונה אף דווח כי היא מתכוונת להגדיל משמעותית את גיוס המפתחים בתחום החם של התעשייה - הבינה המלאכותית. לפי אתר TechCrunch, אפל מגייסת מעל לתריסר מומחים חדשים בתחום הבינה המלאכותית הגנרטיבית.

האירוע שיתקיים השבוע הוא כנס המפתחים השנתי, WWDC 2023. באופן מסורתי, בחברה מציגים מערכת הפעלה חדשה ולעתים על מחשבים ניידים חדשים או מוצרים פיזיים אחרים. הפעם הפוקוס צפוי להיות במקום אחר: קסדה ומשקפיים שמזכירים במובן מסוים את חלום המטא־וורס של המתחרה מארק צוקרברג. 

 

ההערכות: משקפיים במשקל 200 גרם בלבד 

ההערכות הן שהמוצר נמצא בפיתוח כבר שנים, אך בחברה לא אישרו זאת עד כה. בנוסף, הצפי הוא שהפעם יספקו באפל מעין הצצה ראשונית וכי ההשקה הרשמית תהיה בהמשך השנה. לפי השמועות, המכשיר יתמוך גם ב־VR (מציאות מדומה) וגם ב־AR (מציאות רבודה). משמע, יהיה כפתור על המשקפיים שיעביר בין המצבים השונים של המכשיר.

לצד זאת, באפל מעוניינים ליצור מכשיר דק וקל משקל בהשוואה למתחרים. השמועות מצביעות על כך שהמוצר ישקול בסביבות ה־200 גרם, והדרך לעשות את זה היא להעביר לירך ערכת סוללות חיצונית, שאמורה להאריך את הסוללה הקצרה של שעתיים המובנית.

לפי מידע על העיצוב שדלף, המשקפיים יהיו עשויות מאלומיניום, זכוכית וסיבי פחמן. השמועות אף מצביעות על יותר מתריסר מצלמות שיעקבו אחרי תנועות הידיים, הרגליים ומחוות פנים - לצד סריקת קשתית העין לצורך אבטחה ואימות זהות. המשמעות - ניתן יהיה לבצע פעולות באמצעות העיניים בלבד.

חזון המטא־וורס עדיין כאן

באפל פועלים באופן מסורתי ליצור אקוסיסטם רחב של כלל המוצרים שלה. לפי השמועות, המשקפיים יוכלו לפעול לבד בצורה עצמאית אך גם להתחבר למק ולהציג את מה שמופיע על המסך של המחשב.

מערכת ההפעלה של המשקפיים ככל הנראה תיקרא xrOS. במקביל, אפל מפתחת אפליקציות ייעודיות למכשיר, שלפי דיווחים היא עובדת עם מפתחים על התאמת האפליקציות שלהם לפלטפורמה. לפי דיווח ב־TechCrunch, התמחור של מוצר כזה יכול להיות 3,000 דולרים - מחיר גבוה במיוחד ביחס למה שקורה בשוק. עם זאת, ישנן הערכות כי אפל עובדת על גרסאות זולות יותר של משקפיים כאלו, אבל ככל הנראה שלא יוכרזו באירוע הקרוב.

אפל היא לא הראשונה שבוחנת את העולם הזה, אך לפניה לא נרשמו הצלחות גדולות. לדוגמה, משקפי המציאות הרבודה של גוגל, גוגל גלאס, ומשקפי המציאות המעורבת של מיקרוסופט, הולולנס, נכשלו.

במטא לעומת זאת עדיין מהמרים על התחום בגדול ויציגו בחודשים הקרובים את הדור הבא של משקפי המציאות המדומה שלהם - Meta Quest 3. לפי החברה, מדובר במכשיר עם רזולוציה גבוהה יותר, ביצועים חזקים יותר, טכנולוגיות מתקדמות ונוחות גבוהה יותר. המשקפיים צפויים להימכר במחיר התחלתי של 500 דולר.

בשורה התחתונה, חזון המטא־וורס עדיין כאן חרף העובדה שמילת הקסם החדשה בשווקים היא "AI". המהלך האחרון של אפל הוא דוגמה מצוינת לכך. התחזקות של תחום הבינה המלאכותית תשפר פלאים את חזון המטא־וורס הגדול, כי הבינה המלאכותית תהיה התשתית החשובה לחוויית מטא־וורס הרבה יותר טובה.

מה עוד צפוי בהשקה

לא רק משקפי מציאות מדומה ורבודה על הפרק - אפל צפויה להשיק גם MacBook Air חדש בגודל 15 אינץ', ולפי דיווח בבלומברג, אפל מוכנים גם להשיק גרסה חדשה של המחשב השולחני שלה, Mac Studio, עם מעבדים מתקדמים אף יותר.

עוד הכרזה משמעותית שצפויה להיות השבוע: מערכת ההפעלה של האייפון, iOS 17. לפי הדיווחים, אפל צפויה להכניס יותר אפשרויות התאמה אישית למערכת ההפעלה החדשה. היא רוצה להפוך את מסך הבית לחכם יותר - מה שישמש כמרכז נתונים כשהוא בטעינה.