9 מיליארד דולר בשבוע: קרנות הטכנולוגיה שברו שיא בן 20 שנה

מדד הנאסד"ק ממשיך לעלות זה שמונה ימים ברציפות, מה שניתן לראות כראיה לסחף בהשקעות הטכנולוגיה • מנכ״ל ומייסד לוסיד קפיטל, המנהלת קרנות גידור להשקעות בטכנולוגיה: "מה שקורה עכשיו סביב בינה מלאכותית מזכיר את בועת הדוט קום. יש בפירוש סממנים של מיני בועה שיכולה להתפתח לבועה"

הבינה המלאכותית מול השווקים / צילום: Shutterstock
הבינה המלאכותית מול השווקים / צילום: Shutterstock

בשבוע האחרון, נכנסו לקרנות סל ונאמנות המשקיעות בטכנולוגיה 9 מילארד דולר - סכום ששבר שיא בן 20 שנה. במקביל ולאור המשבר בתעשיית הטק העולמית והמקומית, התרחשה בהדרגה ירידה בכמות ההשקעות, ונוצרה תחושה של בריחת משקיעים משוק ההון סיכון.

"המצב מאוד שברירי": האם התחזקות השקל עתידה להימשך?
כתבת וול סטריט ג'ורנל ניסתה את המשקפיים החדשים של אפל. זה מה שהיא חשבה
דובי פרנסס: "ההפגנות חשובות, אבל אנחנו במצב חירום מסוג אחר"

אלא שאז הגיע הדוח של אנבידיה, יצרנית השבבים הענקית, ששברה לאחרונה שיא של עליית שווי שוק העומדת על 25% ביום אחד - ואף חצתה, גם אם לרגע, את רף טריליון הדולר. בכך, הפכה אנבידיה לחברת השבבים הראשונה שמצליחה לעשות זאת.

כל אלה יצרו הדים בתעשייה, שהתבטאו בנהירה להשקעות בבינה מלאכותית יוצרת. במדד הנאסד"ק, שממשיך לעלות זה שמונה ימים ברציפות, ניתן לראות כראיה לסחף בהשקעות הטכנולוגיה.

"מה שקורה עכשיו סביב בינה מלאכותית מזכיר את בועת הדוט קום", אמר שחר כהן, מנכ״ל ומייסד לוסיד קפיטל, המנהלת קרנות גידור להשקעות בטכנולוגיה. בשיחה עם גלובס, אמר כהן כי "וול סטריט רצה מהר מדי וחזק מדי ואנחנו נעבור תהליך של התפכחות. לכל מהפכה טכנולוגית לוקח זמן, יותר זמן ממה שמשקיעים חושבים".

כמו כן, במהלך השיחה, התייחס כהן לטענות כי הבינה המלאכותית היוצרת היא הבועה החדשה: "יש בפירוש סממנים של מיני בועה שיכולה להתפתח לבועה", טען, "ההבדל זה שאנחנו נמצאים בסביבת ריבית של 5% וזאת לא ריבית אפסית. ונכון להיום, שאלת השאלות של וול סטריט היא 'האם יכולה להיות בועה בסביבת ריבית של 5%?' אנחנו נגלה את זה בחצי שנה הקרובה".