יו"ר הקואליציה איים שהרפורמה חוזרת, והשקל שוב נחלש

לאחר שזינק ב-2% מול הדולר תוך יומיים, הבוקר השקל נחלש ב-0.2% • שינוי המגמה נובע מדבריו של יו"ר הקואליציה אופיר כץ, שמעריך כי "השיחות בבית הנשיא ייכשלו" • הכלכלנים הבכירים מתייחסים לשינוי הכיוון של המטבע הישראלי

 צילום: Shutterstock, Vladirina32
צילום: Shutterstock, Vladirina32

שינוי מגמה בשוק המט"ח: לאחר יומיים סוערים בהם השקל התחזק בחדות, הבוקר (ה') המטבע הישראלי משנה כיוון ונחלש מול הדולר והאירו.

שינוי הכיוון של השקל נובע מדבריו של יו"ר הקואליציה, ח"כ אופיר כץ, שהעריך בראיון ל-ynet radio כי השיחות בבית הנשיא ייכשלו, וכי החקיקה המשפטית תחזור לשולחן.

מניית פרטנר צנחה ב-43% מתחילת השנה, והיא לא היחידה: למה מגזר הטלקום מדמם? 
בורסות הקריפטו על המוקד, אז למה משקיעי הביטקוין אדישים?

ביומיים האחרונים השקל זינק בכ-2% מול הדולר והגיע לרמתו הנמוכה מזה שלושה שבועות כאשר נסחר סביב 3.64 שקלים לדולר. גם מול האירו השקל התחזק בחדות ונסחר סביב 3.91 שקלים לאירו. אך כעת, נכון לכתיבת שורות אלו, השקל נחלש מול הדולר ב-0.2% ונסחר ברמה של 3.66 שקלים. מול האירו השקל נחלש בשיעור דומה ונסחר סביב 3.92 שקלים. 

"רכבת ההרים בשוק המט"ח צפויה להימשך" 

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות, מתייחס לשינוי במגמה ומסביר:  "אי-הוודאות באשר לעתיד שיחות הגישור בבית הנשיא מטלטלת את שוק ההון המקומי. סיכון חוסנה הכלכלי של ישראל עלול לפגוע בציבור הרחב, שיידרש לשלם יותר בגלל הפיחות ואף לאבד את מקום העבודה עם הצמצומים בעסקים רבים. ללא הסכמה, כאשר מרחפת באויר עננה של אי-ודאות, הדולר ישוב לעבר רמה של 3.8 שקלים ויותר, מה שיגרור לעליות מחירים ולנסיקת האינפלציה ובעקבותיה הריבית. להערכתנו, רכבת ההרים בשוק המט"ח צפויה להימשך, ופוטנציאל הייסוף נותר מוגבל".

גם רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של בית השקעות אי.בי.אי, מסביר כי "ככל הנראה, ההתבטאויות הלוחמניות לצד התבטאיות מרוככות ימשיכו ללוות אותנו כל עוד אין פשרה מוסכמת או נסיגה מהחקיקה, והדבר נתפס כחלק מהמשא-ומתן. השוק לא מתרגש יתר על המידה, והדבר מן הסתם מושפע מזהות הדוברים ומגיב בהיחלשות קלה של השקל לאחר הייסוף המהיר בימים הקודמים. באופן כללי השוק ממתין להתפתחויות בפועל, כאשר המבחן הראשון יהיה סביב הוועדה למינוי שופטים".