במקום סטאז': בנו של בעלי סאמיט יקבל מהחברה 626 אלף שקל בשנה

רו"ח אורי לוי, בנו של זוהר לוי, בעל השליטה בחברת הנדל"ן סאמיט, יסייע למנהל הפעילות של החברה בארה"ב • יקבל 11 אלף דולר בחודש, לאחר שבעבר עשה זאת ללא תמורה

זוהר לוי, בעלי סאמיט / צילום: יח''צ
זוהר לוי, בעלי סאמיט / צילום: יח''צ

בעלי המניות בחברת הנדל"ן המניב סאמיט אישרו בשבוע שעבר את תנאי העסקתו של אורי לוי, בנו של בעל השליטה בחברה, זוהר לוי, וכן אישרו מענק כספי לאחיו של הבעלים. סאמיט , העוסקת בתחום הנדל"ן המניב, נסחרת בבורסה לפי שווי שוק של 3.5 מיליארד שקל.

בכירים ב־4 חברות נדל"ן דרשו תוספות שכר ונבלמו ע"י בעלי המניות
הבורסה האמריקאית מול הגרמנית: איפה משתלם יותר להשקיע, ומה הסיכונים
שמונה מניות בוול סטריט מובילות את המעבר לשוק שורי

אורי לוי, בנו של הבעלים והיו"ר זוהר לוי, "יסייע למנהל הפעילות של החברה בארה"ב, ויעבוד עמו בקידום עסקיה של החברה שם", נכתב בזימון לאסיפה שפורסם לפני מספר שבועות. עוד נכתב שם כי השקעות החברה בנכסי מקרקעין ופעילותה בארה"ב התפתחו בשנים האחרונות באופן משמעותי, וכדי לייעל את הפעילות היא מבקשת להקים שם דרג ניהולי מקומי. לאחרונה גייסה מנהל חדש לפעילות, והיא מעוניינת להעסיק עובד שיסייע לו.

שכרו של לוי ג'וניור (29) יעמוד על 11 אלף דולר בחודש, והחברה תישא בהוצאות שקשורות למילוי תפקידו, עד לסך של 2,000 דולר בחודש. ההתקשרות היא רטרואקטיבית מתחילת 2023 עד סוף 2025, אלא אם תוארך. לפי החברה, בשנת 2023 עלות שכרו תסתכם ב־626 אלף שקל (החישוב בוצע לפי שער של 3.65 שקלים לדולר).

מוותר על התמחות בבית השקעות בניו יורק

סאמיט עדכנה בין היתר כי אורי לוי הוא רואה חשבון מוסמך שהתמחה בפירמה גדולה (KPMG), וצבר ניסיון בבדיקות נאותות ובהכנת מודלים כלכליים לצורך בחינת כדאיות כלכלית של עסקאות והערכת שווי חברות. כמו כן, צוין כי הוא סייע בעבר לחברה ללא תמורה בבחינת עסקאות מסוימות, ומכיר את אסטרטגיית ההשקעה שלה. בין היתר, השתתף בסיורי נכסים בארה"ב וסייע בקידום עסקאות של החברה בארה"ב.

"מנכ"ל החברה ומנהל הנכסים בארה"ב עבדו עם אורי לוי לשביעות-רצונם המלאה, וסבורים כי יש לו הכישורים לתפקיד", נכתב בזימון לאסיפה. עוד ציינו שם כי לוי היה מתוכן להתחיל התמחות בבית השקעות בניו יורק, "אולם לאור תרומתו לפעילות החברה בארה"ב, הציע מנכ"ל סאמיט כי יעבוד יחד עם מנהל הפעילות החדש, בקידום פעילותה של החברה בארה"ב".

העלאה, מענק ואופציות לאחיו של בעל השליטה

במקביל, אישרו בעלי המניות בסאמיט את העלאת שכרו של שלומי לוי, סמנכ"ל נכסים ופיתוח עסקי, ואחיו של בעל השליטה. מדובר בתוספת חודשית של 2,500 שקל ל־47 אלף שקל החל מפברואר האחרון, וכן אושרו לו מענק כספי בסך 50 אלף שקל והקצאת אופציות. כמו כן אושרה לשלומי לוי הלוואה שנועדה לאפשר לו לשלם את המס בגין ההטבה בהקצאת האופציות, בסך 110 אלף שקל, בריבית של פריים פחות 0.5% לשנה ולפירעון לא יאוחר מתום 10 שנים.

סאמיט עוסקת בהחזקה, ניהול והשכרה של נדל"ן מניב בישראל ובעיקר בחו"ל, ומחזיקה ב־9.7% ממניות חברת האנרגיה פז, ששוויין כיום עומד על 401 מיליון שקל. ברבעון הראשון של השנה הכנסות החברה הסתכמו ב־222 מיליון שקל, צמיחה של 38.5% לעומת הרבעון המקביל ב־2022, והרווח הנקי הסתכם ב־106 מיליון שקל, ירידה קלה לעומת כ־108 מיליון שקל ברבעון המקביל.