טבע בוחנת את מכירת פעילות ייצור חומרי הגלם לתרופות

לפי פרסום בבלומברג, אם תתגבש עסקה היא עשויה להגיע ל-2 מיליארד דולר • לפי הפרסום, טבע עובדת עם יועצים על עסקה כזאת, אם כי עוד לא הוחלט סופית אם למכור את הפעילות

ריצ'רד פרנסיס, נשיא ומנכ''ל טבע / צילום: אלעד מלכה
ריצ'רד פרנסיס, נשיא ומנכ''ל טבע / צילום: אלעד מלכה

חברת טבע בוחנת את האפשרות למכור את פעילות ייצור חומרי הגלם לתרופות שלה (TAPI), בעסקה שעשויה להגיע ל-2 מיליארד דולר, כך לפי פרסום בבלומברג. לפי הפרסום, טבע עובדת עם יועצים על עסקה כזאת, אם כי עוד לא הוחלט סופית אם למכור את הפעילות.

טבע  הציגה לפני מספר שבועות את האסטרטגיה החדשה שלה, שמתמקדת בחזרה לצמיחה תוך התמקדות בתחום האינובטיבי. בעת פרסום האסטרטגיה התייחס המנכ"ל ריצ'רד פרנסיס לתחום חומרי הגלם (API) ואמר: "גיליתי שבטבע יש עסק API נהדר והשוק צומח. ניצור יחידה עסקית שלא תתמקד רק בטבע, כדי לתת לה יכולת לצמוח".

בתשובה לשאלה אמר אז שאין כוונה להפריד את העסק לחלוטין משום שטבע מזהה בו פוטנציאל משמעותי עם רווחיות גבוהה.

ייצור חומרי הגלם בטבע היא פעילות שבה החברה מייצרת גם עבור צדדים שלישיים. לפי נתוני החברה יש לה 14 אתרי ייצור חומרי גלם והיא מייצרת מעל 350 מוצרים בתחום.

טבע מסרה בתגובה: "אנו מאמינים ש-TAPI הוא עסק חזק עם יכולות מדהימות, ושהוא יכול לצמוח - וככזה, יכול לתרום לאסטרטגיה עליה הכרזנו לאחרונה. כחלק מההתנהלות העסקית הרגילה, אנו בוחנים באופן קבוע את העסקים וההזדמנויות".