לא רק איפור: חברת האסתטיקה הרפואית מיקנעם ששוברת שיאי רווח והכנסות

מדוחות שפרסמה לאחרונה חברת האסתטיקה הרפואית אינמוד, עולה כי גם המצב בשוק לא מונעת ממנה להציג תוצאות שיא • החברה נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 3.8 מיליארד דולר, לאחר עלייה של כ־30% במחיר המניה מתחילת השנה

משה מזרחי, מייסד אינמוד, ליד מוצרי החברה / צילום: איל יצהר
משה מזרחי, מייסד אינמוד, ליד מוצרי החברה / צילום: איל יצהר

ישראל נחשבת למעצמה בתחום האסתטיקה הרפואית, כהשנציגה הבולטת של התעשייה בבורסה האמריקאית היא חברת  אינמוד  מיקנעם.

מדוחות שפרסמה לאחרונה עולה כי גם תקופה של אינפלציה, ריביות גבוהות ואיום של האטה כלכלית אינה מונעת ממנה להציג תוצאות שיא.

אינמוד שנוסדה ומנוהלת על ידי משה מזרחי, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 3.8 מיליארד דולר, לאחר עלייה של כ־30% במחיר המניה מתחילת השנה. החברה מפתחת ומשווקת מכשירים לביצוע פרוצדורות של רפואה אסתטית, כאשר מוצר הדגל שלה הוא פרוצדורה של מתיחת פנים באופן זעיר פולשני, ללא ניתוח, באמצעות סיבים אופטיים. לאחרונה החלה לשווק גם מוצרים זעיר פולשניים לתחום הרפואה האסתטית גינקולוגית, כלומר מוצרים לשינוי רצפת האגן והנרתיק, למטרות אסתטיות ורפואיות.

מתוצאות מקדמיות שפרסמה החברה לרבעון השני של 2023, היא צפויה לרשום בו הכנסות של כ־136 מיליון דולר. בעקבות זאת העלתה החברה את התחזית לשנה כולה להכנסות של 530-540 מיליון דולר, שמשקפת צמיחה של כ־17% לעומת שנת 2022.

אינמוד רושמת צמיחה כמעט ללא חריקות מאז הונפקה מנייתה בנאסד"ק ב־2019. תשואת המניה מאז הגיעה ל־553%, אם כי היא ידעה אשתקד ירידות חדות, בדומה לכלל השוק ובמיוחד לחברות בתחום הביומד. בשנת ההנפקה רשמה החברה הכנסות של 156 מיליון דולר, שהיו כבר אז גבוהות יחסית לכל מה שהשיגה חברת אסתטיקה רפואית ישראלית לפניה. באותה שנה (2019) הציגה אינמוד רווח נקי של 61 מיליון דולר, שצמח אשתקד ל־161 מיליון דולר.

פרוצדורות שמושפעות פחות מהסביבה הכלכלית

לגבי העתיד, זה תלוי בין היתר בשאלה לאן מועדות פני השוק כולו. האטה כלכלית אפשרית, וסביבת ריבית גבוהה שכבר קיימת, יכולות להשפיע על תחום האסתטיקה הרפואית בכמה כיוונים. מחד, כאשר הריבית גבוהה, קשה לרופאים ללוות כספים כדי להשקיע אותם במערכות חדשות, אך העובדה שאינמוד עצמה יציבה מאוד כלכלית ויכולה לתת לחברות תנאי מימון טובים מטעמה, פועלת לטובתה.

מבחינת המטופלים, סביבה כלכלית בעייתית יכולה להוביל לירידה בביקוש לניתוחים אסתטיים. מחקר שפורסם בעבר בכתב העת Plastic and Reconstructive Surgery, הראה כי אינפלציה, אבטלה וירידה בצריכה משפיעות על התיאבון של הצרכנים לטיפולים אסתטיים. אך מחקר זה הראה גם כי פרוצדורות בפולשנות מינימלית, כמו אלה של אינמוד, מושפעות פחות מן הסביבה הכלכלית מאשר ניתוחים אסתטיים מאז'וריים.

צמיחתה של אינמוד בשנים האחרונות מגיעה בעיקר מהתרחבות גיאוגרפית, העמקת החדירה לשוק האמריקאי והשקת מוצרים חדשים, בעיקר בתחומים שבין רפואה אסתטית לרפואה של ממש, כמו טיפולים גינקולוגיים כאמור, ופרוצדורות כאלה פחות רגישות למצב הכלכלי.

בתקופת הקורונה פעלה החברה באמצעות קופת המזומנים שלה כדי להגדיל את נתח השוק על חשבון חברות שנאלצו להאט את פעילותן. כך, יצאה מן הקורונה מחוזקת, וייתכן שתוכל לעשות זאת שוב במצב של משבר כלכלי. בית ההשקעות אופנהיימר הציב לה בעקבות התוצאות המקדמיות המלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 60 דולר למניה, לעומת 46 דולר היום.