בורסות עולם | סיקור שוטף

עליות קלות בנעילה בוול סטריט; טסלה קפצה ב-3.5%

מדד הדאו ג'ונס רשם עלייה של כ-0.5%, ומדד הנאסד"ק טיפס בכ-0.2% • עונת הדוחות בארה"ב צוברת תאוצה - מיקרוסופט, אלפבית, מטא ואינטל יפרסמו את תוצאותיהן הכספיות השבוע • ביום רביעי תפורסם החלטת הריבית של הפדרל ריזרב

וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt
וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

עליות קלות נרשמו בנעילת המסחר בוול סטריט: מדד הדאו ג'ונס רשם עלייה של כ-0.5%, ומדד הנאסד"ק טיפס בכ-0.2%.

עליות בולטות רשמו בין השאר טסלה , ניאו, עליבאבא, גולדמן זאקס , AMC, שברון וריביאן.

בקרב המניות הישראליות בלטו בירידות אופקו , למונייד, אלביט מערכות , פייבר וסנטינל וואן . מנגד, סייברארק  וטבע בלטו בעליות.

20:55

נמשכות העליות בניו יורק. מדד הדאו ג'ונס רושם עלייה של כ-0.6%, ומדד הנאסד"ק עבר לעלייה של כ-0.3%.

עליות בולטות רושמות מניות של יצרניות הרכבים החשמליים טסלה , ניאו , ריביאן  ולוסיד .

בשוק האג"ח, התשואה על אג"ח ל-10 שנים עולה בכ-3 נקודות בסיס ונסחרת סביב 3.86%. התשואה על אג"ח לשנתיים עולה בכ-5 נקודות ונסחרת סביב 4.90%.

18:45

מגמה חיובית בוול סטריט, לקראת שבוע עמוס בדוחות של חברות מובילות. מדד הדאו ג'ונס רושם עלייה של כ-0.6%, ומדד הנאסד"ק עבר לעלייה קלה.

מניות האנרגיה בולטות בעליות במקביל לעליות חדות במחירי הנפט. החוזים על הנפט נסחרים בעליות של יותר מ-2%. מחיר חבית נפט מסוג ברנט מטפס ל-82.6 דולר, ומחיר חבית מסוג WTI עולה ל-78.8 דולר. עליות בולטות רושמות בין השאר אקסון מובייל  ושברון .

גם מניות הבנקים הגדולים ג'י.פי מורגן צ'ייס  ובנק אוף אמריקה  בולטות בעליות.

באירופה ננעל המסחר במגמה מעורבת תוך תנודות קלות במדדי המניות המרכזיים.

17:00

מגמה מעורבת בניו יורק. מדד הדאו ג'ונס רושם עלייה של כ-0.2%, ואילו מדד הנאסד"ק עבר לירידה קלה.

מניות טסלה, נטפליקס , מטא  ואמזון יורדות, ומנגד אפל ואנבידיה עולות.

בקרב המניות הישראליות בולטות בירידות קמטק , פייבר , סנטינל וואן , אופקו, למונייד  ופאגאיה .

מאקרו ארה"ב: מדד מנהלי הרכש המשולב לחודש יולי עמד על 52 נקודות, לעומת צפי כלכלנים ל-53 נקודות.

16:33

עליות קלות בפתיחת המסחר בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס רושם עלייה של כ-0.2%, ומדד הנאסד"ק עולה בכ-0.4%.

טסלה  ממשיכה לאבד גובה, ומנגד אנבידיה , אפל  ומיקרוסופט מטפסות.

15:21

הבורסות באירופה נסחרות בירידות שערים. מדד הדאקס יורד ב-0.1%, בורסת לונדון משילה מערכה כ-0.2%, ובורסת צרפת יורדת בכ-0.5%.

בשוק הסחורות, החוזים על הנפט נסחרים בעליות של כ-0.5%. מחיר חבית נפט מסוג ברנט טיפס ל-81 דולר, ומחיר חבית מסוג WTI עלה ל-77.6 דולר.

ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, התייחס לעלייה במחירי הנפט בסקירתו השבועית והסביר: "מחירי הנפט עלו במהלך השבוע החולף, כהמשך למגמת העלייה מראשית החודש, על רקע היחלשות הדולר ולאור הביקושים החזקים לנפט בארה"ב יחד עם הפחתת תפוקת הנפט של ערב הסעודית וצמצום בייצוא הנפט הרוסי, מה שמביא למחסור בשוק הנפט הגלובלי". עוד מוסיף בפמן כי על פי הערכתו " בטווח הבינוני, המחיר לחבית מסוג ברנט צפוי לעמוד בהמשך 2023 סביב רמה של כ-75-85 דולר לחבית".

14:06

מאקרו אירופה: מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בגוש האירו ירד ל-42.7 נקודות, כאשר הצפי המוקדם עמד על 49.7 נקודות. מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור של גרמניה ירד בחודש יולי ל-38.8 נקודות ופספס את הצפי המוקדם שציפה לעלייה של 41.0 נקודות.

בבריטניה, מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור ירד בחודש יולי ל-45 נקודות, כאשר התחזיות המוקדמות ציפו כי המדד יעמוד על 46.1 נקודות.

13:26

המסחר בבורסות אירופה מתנהל לפי שעה במגמה מעורבת. מדד הדאקס הגרמני עולה ב-0.1% יחד עם מדד הפוטסי הבריטי. בורסת פריז יורדת בכ-0.2%.

החוזים העתידיים בארה"ב מתנהלים לפי שעה במגמה חיובית.

במסחר המוקדם בוול סטריט בולטות לחיוב מניות אנבידיה , מיקרוסופט , אמזון , ומטא .

בשוק האג"ח, אגרות החוב הממשליות של ממשלת ארה"ב נסחרות בירידות. התשואה על אג"ח ל-10 שנים יורדת בכ-3 נקודות בסיס ונסחרת סביב 3.81%. התשואה על אג"ח לשנתיים יורדת בשיעור דומה ונסחרת סביב 4.82%.

11:25

מגמה אדומה באירופה: קאק מאבד כ-0.5%, פוטסי נחלש ב-0.2%, ודאקס יורד ב-0.1%. סטוקס 600 נסחר בירידות קלות של 0.1%. מדד הנג סנג ננעל בירידה של 2.1%.

החוזים העתידיים על וול סטריט נסחרים כעת בעליות.

מניית חברת הביוטק הדנית Bavarian Nordic  צונחת ב-22%. זאת לאחר שהודיעה ביום שבת כי תפסיק את תוכנית ייצור חיסוני RSV לאחר תוצאות לא טובות בניסויים הקליניים. 

10:40

המסחר באירופה מתנהל בירידות. קאק מאבד 0.4%, פוטסי ודאקס יורדים ב-0.2%. 

המסחר באסיה ננעל במגמה מעורבת. ניקיי קפץ ב-1.2%, וקוספי הוסיף 0.7%. מדד שנחאי ירד ב-0.1%.

הנג סנג נסחר כעת בירידות של 2.3%.

08:35

באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים במגמה מעורבת. מדד הניקיי מזנק בכ-1.3%, ההנג סנג צולל בכ-1.5%, בורסת שנחאי נסחרת בעליות של כ-0.1%, ומדד הקוספי עולה בכ-0.4%. 

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה מעורבת.

הזינוק במניית איל מקיאג' הפך את המנכ"ל אורן הולצמן למיליארדר בדולרים 

עונת הדוחות לרבעון השני ולמחצית הראשונה של 2023 בוול סטריט צוברת תאוצה. השבוע יתפרסמו דוחות כספיים של ענקיות הטכנולוגיה מיקרוסופט ואלפבית ביום שלישי, מטא (פייסבוק) ברביעי, ואינטל בחמישי. עוד יפרסמו השבוע דוחות, בין השאר, ויזה, קוקה-קולה, מקדונלד'ס, אקסון מוביל ופרוקטר אנד גמבל. השבוע גם חברות ישראליות יצטרפו לדיווחים, ביניהן חברת הסייבר צ'ק פוינט, יצרנית השבבים טאואר וחברת הטכנולוגיה לרכב מובילאיי .

המסחר באג"ח ממשלת ארה"ב מתנהל הבוקר בעליות קלות. התשואה על אג"ח ממשלתי ל-10 שנים עומדת על 3.85%, והתשואה על אג"ח לשנתיים עומדת על 4.10%. 

סאמי שער, הכלכלן הראשי של הבנק השוויצרי לומברד אודייר התייחס בסקירה שפרסם לכלכלה ולשוק האג"ח בארה"ב ומציין כי "התמשכותם של תנאים פיננסיים מגבילים והידוק האשראי מהווים סיכונים להתרחבות כלכלית, שעלולים להוביל למיתון קל בסוף 2023 או בתחילת 2024. כאשר הידוק האשראי שוחק את הוצאות הצרכנים ואת רווחי החברות. מומלצת גישה נייטרלית לסיכון ולמניות, עם העדפה לאגרות חוב בדירוג גבוה, לרבות אגרות חוב ממשלתיות אמריקאיות ואשראי בדירוג גבוה בשוק האירופאי".

בשוק הפורקס העולמי, הבוקר הדולר נסחר ביציבות מול האירו והליש"ט. מול הין, הדולר נחלש בכ-0.3%.

בשוק הסחורות, החוזים על הנפט נסחרים הבוקר בירידות קלות. מחיר חבית נפט מסוג ברנט נסחר סביב 81 דולר, ומחיר חבית מסוג WTI עומד על 76.9 דולר.

מה מקפיץ את שוק הסחורות, ומדוע הן גורמות לנו לשלם יותר על לחם, שוקולד וטיסות

יוני פנינג, אסטרטג עסקאות ראשי בחדר המסחר של בנק מזרחי טפחות, מציין בסקירתו השבועית כי "לאחר מספר חודשי התמתנות, אנו מעריכים כי מחירי הסחורות העולמיים ישובו לספק תמיכה חיובית למדדי האינפלציה העולמיים, בתקופה הקרובה. שווקי החיטה הם כמובן הנושא העיקרי מהשבוע האחרון, כאשר הצהרתה של רוסיה, לפיה לא תאפשר עוד יצוא חיטה מאוקראינה, דרך הים השחור מביאים לזינוק של קרוב ל-8% במחיר החיטה".

בגזרת המאקרו, הבוקר פורסם מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור ביפן לחודש יולי, שירד ל-49.4 נקודות ופספס את התחזיות המוקדמות שציפו כי יישאר ללא שינוי על רמה של 49.8 נקודות.

בהמשך השבוע, אירוע המאקרו המרכזי השבוע יחול ביום רביעי, אז יפרסם הפדרל ריזרב את החלטת הריבית הבאה שלו, על רקע התקררות האינפלציה בארה"ב בחודשים האחרונים. באתר CME המנתח את הציפיות בשווקים מצאו כי ההסתברות להעלאת ריבית ב-0.25% לרמה של 5.25%-5.5% עומדת על כ-99%. בנוגע למועד הצפוי לתחילת הורדת הריבית, ב- CME טוענים כי אלו מכוונות עמוק לתוך שנת 2024.

למחרת, ביום חמישי, יתפרסם נתון הצמיחה לרבעון השני בארה"ב ובאותו יום יפרסם הבנק המרכזי של גוש האירו את החלטת הריבית שלו (צפי לעלייה נוספת של 0.25% לרמה של 4.25%).

אמיר כהנוביץ, כלכלן ראשי של הפניקס, מציין בסקירה שפרסם כי להערכת כמעט כולם השבוע תהיה העלאת הריבית האחרונה של הפד. "אבל כולם גם מעריכים שהפד ימשיך לדברר השבוע מדיניות "ניצית" כולל צפי להעלאות נוספות, מה שדוחף את תשואות האג"ח של הממשל האמריקאי למעלה. המדיניות הניצית צפויה להימשך, למרות שהאינפלציה השנתית ביוני קרסה כזכור ל-3% ושציפיות האינפלציה לשנתיים קרסו אל מתחת ל-2%. החשש של הפד מיוחס בעיקר לאינפלציית הליבה שנותרה דביקה יותר, 4.8%, ולשוק העבודה הרותח".