אכזבה בתחזיות ונפלה במסחר המאוחר: מניית סולאראדג' בצניחה מתחילת השנה

על אף הצמיחה שהציגה מוקדם יותר השנה, סולאראדג' צופה בהמשך הכנסות צנועות בהרבה • בחברה מסבירים זאת בירידה בהכנסות מהשוק האירופי, המרכזי אצלה

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר
צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

אנליסטים המסקרים את סולאראדג' , העוסקת בטכנולוגיה לתחום האנרגיה הסולארית, ציפו שברבעון השלישי של השנה היא תעקוף רף הכנסות רבעוני של מיליארד דולר. התחזית שמסרה החברה עם פרסום דוחות הרבעון השני הייתה צנועה בהרבה: סולאראדג' מצפה להציג ברבעון השלישי הכנסות של 880־920 מיליון דולר, צמיחה של 5.1%־9.9% לעומת הרבעון המקביל ב־2022. ההכנסות מהתחום הסולארי יהיו 850־890 מיליון דולר.

בנק ישראל מחריף את הטון: אי הוודאות הפוליטית מסכנת את היציבות הפיננסית ותורמת לעליית האינפלציה 
הטרנד שסוחף את השוק: המוסדיים דוחפים למסלולי S&P, בבורסה בת"א מודאגים 

לשם השוואה, ברבעון השני של השנה, הכנסות החברה צמחו ב־36% ל־991 מיליון דולר, ובמחצית הראשונה הצמיחה הייתה בשיעור של כ־40%, והכנסות החברה הסתכמו בתקופה זו בכ־1.9 מיליארד דולר.

בשיחת הוועידה שערכה הנהלת החברה לאחר פרסום הדוחות, הסביר סמנכ"ל הכספים רונן פייר את התחזית לרבעון השלישי בירידה בהכנסות מתחום הסוללות והאופטימייזרים, בעיקר באירופה, שהיא השוק המרכזי של סולאראדג'. זאת, על רקע מלאים שנצברו אצל לקוחות. לדבריו, גם בארה"ב רמות המלאים גבוהות, והוא העריך שייקח רבעון או שניים עד לשינוי המצב. עם זאת הוא הוסיף שהרבעון הרביעי (שלרוב הוא חלש עונתית בחברה, בשל תחילת החורף) אמור להיות דומה או מעט טוב יותר.

 

רבעון שני מוצלח

כאמור, ברבעון השני הכנסות החברה היו 991 מיליון דולר, באמצע טווח התחזית שמסרה החברה ברבעון הקודם. הרווחיות הגולמית מהתחום הסולארי ירדה מעט מהרבעון הקודם והייתה 34.7%. באופן כללי בפעילות החברה הרווחיות הגולמית הייתה 32.7%, עלייה קלה מהרבעון הקודם.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), סולאראדג' סיכמה את הרבעון השני עם רווח תפעולי של 150 מיליון דולר ורווח נקי של כ־120 מיליון דולר, כאשר בשני המקרים מדובר על גידול משמעותי לעומת הרבעון המקביל ב־2022. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח התפעולי גדל יותר מפי 2 ל־191 מיליון דולר, והרווח הנקי הסתכם ב־157 מיליון דולר, לעומת 56.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. בכך הגיע הרווח הנקי ל־2.62 דולר למניה, 10 סנטים מעל תחזיות האנליסטים. במהלך הרבעון סולאראדג' הכירה ב־39 מיליון דולר על תגמולים הוניים לעובדים, סכום דומה לרבעון הקודם.

צבי לנדו, מנכ"ל סולאראדג', מסר כי השוק האמריקאי, בפרט הביתי, חווה כיום אתגרים בשל עליית הריבית, אך סולאראדג' ממנפת את החוזקות הגיאוגרפיות שלה ואת הסגמנטים הרבים בהם היא פועלת, והיא חיובית בנוגע לסקטור בטווח הארוך.

מניית סולאראדג' נפלה כאמור בעקבות הדוחות ורושמת כעת תשואה שלילית של 26% מתחילת שנת 2023. שווי השוק הנוכחי של סולאראדג' הוא כ־11.8 מיליארד דולר, מה שהופך אותה לישראלית הרביעית בגודלה בוול סטריט, אחרי מובילאיי, צ'ק פוינט ונייס.